Sono Juventino Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Er ikke dette du spurte om, men ser at det øverste av punktene er paddet litt mer enn de andre. Bare nenvte det. Fint design forresten! Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har et problem med å få hover-effekt på li-ikonene i Internett Explorer, mens i Firefox får jeg hover-effekt.. Her er LINKEN Det er ikke mulig med :hover i IE på andre elementer enn a. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Man må bruke litt 1337 tools, så går det. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 forklaring? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hatliste er også avklart med lokaltog... Hvorfor? Hehe. Artig tema det der. Bare en som mener det er å kopiere hvis man lager seg ei hatliste. Er uenig selv da. Lenke til kommentar
resol Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Jeg skjønner ikke tankegangen til noen her. Se for deg dette scenariet: Du finner et konsept som er ganske unikt, som du ikke har sett noen andre steder på hele Internett. Når du søker på Google så er det ingen treff med samme konsept. Du legger mye tid i dette, og etterhvert blir det en populær attraksjon på websiden din. Etter at du har holdt på å utvide denne biten av websiden din i en god stund og fått anerkjennelse for den, så kommer det en som heter Torvald fra Toten og kopierer hele greia ordrett, og sier at "dette er MITT konsept, jeg har funnet på alt selv", uten å linke tilbake til websiden han hentet det fra. Er dette en riktig fremgangsmåte? Alt jeg låner fra andre spør jeg om tillatelse om først (hvis det er noe jeg har inntrykk av at vedkommede har brukt mye tid på, eller er stolt av som en unik greie). Jeg ser derfor ikke problematikken i å være såpass høflig at du sender en mail eller PM og spør om det er greit at man låner litt av konseptet, fordi man er fascinert av det. Det blir som å surfe på sxc.hu, og selge bilder som er merket med "kontakt fotografen før du benytter dette bildet til kommersielt bruk" - uten å kontakte fotografen eller legge igjen en notis om hvem han/hun er. Er det virkelig ikke flere som deler mitt syn her? Kunne godt tenke meg å høre andres meninger rundt akkurat dette. Du syns det er unikt å hate ting? skrive det ned i listeform og legge det på nett? Jeg er enig i at om folk tar hele lista di,så er det tyveri av innholdet, DET er greit, men om jeg skal lage en liste over ting jeg hater, så annser ikke jeg deg som ostore gründer av den type "funksjon" på websia mi..Folk har skrevet hva dem hater, ikke liker og er i mot lenge før din liste..jeg føler ikke du fortjener noen form for respekt som oppfinner av hatlister..Du var kanskje først blant folk og fe i dette hjørnet av internett, men selv spray har lister over ting folk missliker (og liker)... Er det ordet "hatlista" du mener du burde beæres for eller selve konseptet ( hat i listeform)? Hovedpoenget mitt her er at jeg syns det er forbanna latterlig at folk skal føle frykt og føler at dem må spørre deg om lov til å legge ut en liste over ting dem hater, på websia si... konklusjon: innhold: ja! konsept: nei! Endret 4. september 2005 av resol Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg tar meg friheten og siterer Natrium på en PM jeg fikk av ham for en stund tilbake som omhandlet nettopp dette. Jeg fomler nå med en egen hjemmeside, og fikk litt lyst til å sette opp en hatliste slik som du har gjort. (...) Tingen er den at jeg har hentet endel forslag fra din liste, som også jeg hater. (...) Jeg vet du er meget streng på dette med kopirettigheter(og det skjønner jeg) så jeg ville spørre deg før jeg gjorde noe med den. DERFOR kontaktet Natrium meg og avklarte dette. Det synes jeg var ålreit gjort å si ifra om, slik at jeg slipper å bli frustrert om jeg skulle finne igjen halve hatlista mi i kopiert form på hjemmesiden hans. Mitt svar lød som følgende: Jeg har selvfølgelig ingen verdens ting imot at du setter opp din egen hatliste. (Jeg har ikke copyright på hatlister) ... Med mindre du kopierer punkter rett av slik at det er åpenbart at du har kopiert det fra meg så er det helt ok for meg at du har hentet litt inspirasjon fra hatlista mi. En liten link på bunnen eller noe slikt ("Inspirert av...") hadde ikke gjort noe det heller, men skal ikke kreve noe slikt! Jeg tror dette avklarer min holdning til dette. Du syns det er unikt å hate ting? skrive det ned i listeform og legge det på nett? 1. Nei. 2. Delvis, jeg har aldri sett noen annen hatliste på Internett før, derfor føler jeg at det er ganske unikt. Hvis du er uenig i dette vil jeg gjerne vite hvorfor. jeg føler ikke du fortjener noen form for respekt som oppfinner av hatlister.. Jeg føler heller ikke det. Men jeg føler at de som også vil ha hatlister holder seg for gode til å kopiere direkte (som det har vært snakk om tidligere), og heller prøver å være litt originale (jfr. denne hatlista). Om folk kopierer direkte alle punktene på hatlista mi, føler jeg faktisk at jeg fortjener den respekten at de forteller andre besøkende om hvor "inspirasjonen" kommer fra. Er det ordet "hatlista" du mener du burde beæres for eller selve konseptet ( hat i listeform)? Se forrige punkt. Om folk henter idéen fra lokaltog.net, og blir veldig inspirert, ser jeg ikke hva som er i veien for å legge igjen en notis om hvor inspirasjonen kommer fra. Det handler om respekt for andres åndsverk, og jeg synes ikke dette er så ulikt idéen bak kildelister i f.eks. en historisk bok eller en skoleoppgave. Hovedpoenget mitt her er at jeg syns det er forbanna latterlig at folk skal føle frykt og føler at dem må spørre deg om lov til å legge ut en liste over ting dem hater, på websia si... You got this all wrong. Håper du skjønner det nå. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 resol: Men så les hva mannen skriver da... (...) å kommer det en som heter Torvald fra Toten og kopierer hele greia ordrett, og sier at "dette er MITT konsept, jeg har funnet på alt selv" (...) Han hevder dermed ikke at konseptet er hellig i seg selv. Du kan ikke vri og vende på det folk sier som du selv vil, i eksempelet var det tross alt snakk om ordrett kopiering av hele lista. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) resol: Tror du har misforstått litt her... Det er ikke selve hatlista det er snakk om, men det at folk kopierer ordrett av det han selv har skrevet, uten å si så mye som en liten bokstav om nettopp dette. Hadde jeg vært i samme situasjon, klart jeg hadde reagert! Blir for dumt å "stjele" noe på denne måten, uten i det minste å ha forhørt seg med personen som har skrevet dette, på forhånd! Edit: Litt sen her ja... Endret 4. september 2005 av OShea Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Kan kanskje forklare litt bak de tilfellene av plagiat jeg har reagert på. Om noen er uenige, argumenter saklig for det, jeg er veldig interessert i å høre andres meninger om dette! Tor Máhtte Eira Mathisen Webadresse: http://www.trahte.org/hatlista/ Her var det snakk om en direkte kopi av hatlista. ALLE punktene var like, i samme rekkefølge, og det var ingen notis om at det var min hatliste som var kopiert. Altså ikke så mye snakk om plagiat, men heller direkte kopi. Det samme gjelder også Christian Webadresse: http://www.freewebs.com/kissa4ever/index.htm Direkte kopi av hele "om meg"-delen, livshistorien min, fremtidsplaner, avskyliste og hatliste. Klipte ut "Kim" og erstattet med "Christian" i alle tekstene. Dette synes jeg var barnslig, og jeg ble ganske provosert da jeg fant det ut. Martin Webadresse: http://home.no.net/urtii/index.php Her dreide det seg om et designplagiat; all grafikk fra en tidligere lokaltog.net-versjon, samt "om meg"-siden og "favoritter" var kopiert. Det har vært andre tilfeller oppe også, men bakmennene har i de tilfellene kommet med en skikkelig beklagelse, så jeg har ikke brydd meg noe mer med det. Endret 16. august 2014 av Dysfunctional Fjernet personopplysninger Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Måtte de brenne alle tre, særlig nr. 2 Edit@resol: Se på tidspunktet på min og Lokaltogs post Endret 4. september 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
resol Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Nå skrev jeg faktisk at å stjele innhold er kjipt, men selve konseptet er ikke unikt... Som sagt Lokaltog, selv spray har slike lister (riktig nok med annet navn, men poenget er det samme). Og internett er fora nr 1 hvor folk får fram å ytrer ting dem hater, har ikke noen konkrete ting å vise til, men husker selv å ha skrevet ned lister over ting jeg har misslikt på websider for mange mange år siden, og syns ikke selve konseptet tilhører deg, det er hele poenget mitt! Om personen skal bruke ditt innhold, Lokaltog så er det klart du enten bør bli spurt, eller bli gjort oppmersom på dette..Det er innholdet du har gjort en jobb med, ikke noe annet... Jeg spurte jo innledningsvis om hvorfor han spurte deg om lov, det fikk jeg faktisk ikke svar på før du viste frem den privat meldinga du fikk av han. Til dere to andre: ekkooooooo Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg var nummer 2 i WDS-delen, så jeg forventer en del penger. Var eg nr.1? http://www.amandabeard.net/images/PhotoGal...thumbs%20up.jpg Jeg trodde Rober2 aka Pirhana var først. Men bah, for en diskusjon. Lenke til kommentar
resol Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Hva anser du som plagiat av innhold forresten? Alt eller noen punkter, eller spesielle punkter, ting du har i stikkord (som telenor o.l) er jo ikke nødvendigvis bøff... Ohey, lager mye diskusjon ut av ingen ting i dag jeg vist...jaja, når det skjer lite på (dørvak) jobb dagen før så må man få ut litt damp på etlaent forum piip.. edit..pung... Endret 4. september 2005 av resol Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Pm og no greier Bare kontroll spm. Fikk du den PM'en jeg sendte deg den 16. august ang. det samme? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Pm og no greier Bare kontroll spm. Fikk du den PM'en jeg sendte deg den 16. august ang. det samme? Jepp. Hva anser du som plagiat av innhold forresten? Alt eller noen punkter, eller spesielle punkter, ting du har i stikkord (som telenor o.l) er jo ikke nødvendigvis bøff... Kommer helt an på hva som kopieres. F.eks. på "om meg"-delen vil jeg si at å kopiere hele oppsettet i samme rekkefølge og style det på samme måte (det har jeg sett flere ganger) kanskje er plagiat. Om ikke er det iallefall veldig uoriginalt å kopiere mitt oppsett uten å legge til en touch av egen fantasi. Om man spør først og sier "det var et veldig stilig oppsett, er det greit at jeg også bruker det eller?", så er jo saken som sagt en annen. Det verste jeg vet er å finne åpenbare kopier som jeg ikke har hørt noe om på forhånd. Det er lettere å få tillatelse enn tilgivelse av meg når det gjelder sånne ting. Når det gjelder hatlista så vil jeg si at om noen tar 150 tilfeldige punkter fra hatlista mi, omformulerer litt og stokker rundt på dem, samt bruker litt egen fantasi og føyer til egne ting, så er det helt ok. Men om noen er late og fantasiløse og plukker ut en blokk på 150 punkter etter hverandre, uten å forandre eller gjøre noe som helst mer, så vil jeg si at det er et plagiat, eller en kopi. Jeg tror du skjønner nøyaktig hva jeg mener her. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Ja, ok, hvis han kopiert sida ordrett var det jo kjipt gjort av fyren. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg var nummer 2 i WDS-delen, så jeg forventer en del penger. Var eg nr.1? http://www.amandabeard.net/images/PhotoGal...thumbs%20up.jpg Jeg trodde Rober2 aka Pirhana var først. Men bah, for en diskusjon. Det er du som diskuterer. Jeg og småen bare etablerer fakta. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Dobler IE negative marginer også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå