Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Hvordan skal man fortelle venner og kjente at man ikke kan gjøre ting for dem gratis hele tiden? Mener da websider og slike ting. Og hvor mye burde man ta for små ting?

"Sorry, har et betalt oppdrag som - med mindre du også betaler meg - må få første prioritet" :thumbup:

Ja, men når de vet at jeg ikke har det blir det vanskelig å si det ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men de vil evnt. se det jeg lager for "den andre".

Jeg liker ikke å lyve, er veldig dårlig på det også ;)

Ingen som har noe annet man kan si, uten at det blir litt for PANG?

Om de ikke forstår at det er tid og arbeid, må man nok være litt "pang" (hva enn det betyr).

Lenke til kommentar

* "Beklager, men nå som jeg har blitt såpass god til å programmere, så synes jeg jeg må ta meg betalt, selv om du er en god (kompis|venninne). Men siden du er så ålreit, så kan du få en eller annen form for rabatt"

* "Beklager, men jeg kan ikke lage websider gratis for alle jeg kjenner, jeg er også nødt til å prioritere [sett inn ting her, f.eks. "hjemmesiden min"). Men om du betaler noen kroner, så kan jeg sikkert få tid til deg også."

Tja... Kommer jo an på hvor god/dårlig venn det er, men dette kunne jo også funke:

* "WTF!? Tror du jeg gidder å programmere en webside for en tater som deg!?"

:thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg er for snill... Klarer ikke si nei :(

Så si ja? :p

Altså, ærlig talt. Du kan jo prøve med denne sammenlikningen, kanskje de viser forståelse da: "Selv om jeg kjenner en kompis som jobber på 7-Eleven, så får jeg ikke gratis pølser hver dag. Så slutt å mase". ;)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...