LoS Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 *snip* Den nederste fungerte best. Den øverste får jeg ikke "http://tabell.no/" foran linkene. Det brukes asp på denne siden, så kanskje det har noe å si. Siden har en dropdown boks som man kan velge forskjellige måter å vise tabellen på. Det som blir skrevet ut er: index.asp?univ=NO1&curiso=NOK&lang=NO&country=NO&tab=RSLTS&mec=LU00000037&cat=-1&search=&submit1=S%F8k For å vise alle valgene index.asp?univ=NO1&curiso=NOK&lang=NO&country=NO&tab=RSLTS&mec=&cat=-1&search=&submit1=S%F8k Jeg vet ikke om noen har peiling på om det er mulig å gjøre slik med asp. Bildene som er på siden vises heller ikke med denne måten :/ Men de linkene som åpnes i en ny underfolder fungerer helt fint. Jau, den øverste var ett forsøk på å navigere seg på den siden, men fortsatt være på siden din. Den andre var for å legge http:// foran. Blir værre å fikse når formet er av typen 'get'. Men, hvis det funka så er det ikke noe mer å knote med. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Noen som vet åssen man får farger på kodene i notepad2? Kommer ikke det automatisk når man lagrer filen som .html/.css/.php da? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 *snip* *snip* Jau, den øverste var ett forsøk på å navigere seg på den siden, men fortsatt være på siden din. Den andre var for å legge http:// foran. Blir værre å fikse når formet er av typen 'get'. Men, hvis det funka så er det ikke noe mer å knote med. Det fungerte til en viss grad. Altså linker som refererte til adresser som lå i en underfolder på det domenet fungerte. Det som ikke fungerte var hvis jeg prøvde å vise et annet valg med den navigasjons boksen som brukte asp for å "kategorisere" resultatene på en annen måte enn default. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Noen som vet åssen man får farger på kodene i notepad2? Prøvde det på skolen idag, bare å sjekke under options eller noe - jeg fant det ut på 10 sek. Forresten, fin måte å presantere bilder på: http://www.1095.naughtyjames.com/ Endret 1. september 2005 av George Bush Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Noen som vet åssen man får farger på kodene i notepad2? Prøvde det på skolen idag, bare å sjekke under options eller noe - jeg fant det ut på 10 sek. Jeg finner det ikke. Er ikke noe "options" der heller. Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hei Hva er forskjellen på Hits og visits, når en går inn og ser på statistikken for trafikken på web-domener (B-one.net) ? Lenke til kommentar
zokra Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 visit er antall besøk hits er antall unike besøk Så vis en person beøker samme side 2 ganger, gir det 2 visit og 1 hits Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 takk for tilbakemeldingen, men er du sikker på det ikke er omvendt ? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 visit er antall besøkhits er antall unike besøk Så vis en person beøker samme side 2 ganger, gir det 2 visit og 1 hits Hits er vel antall treff, uavhengig av om det kommer fra en eller forskjellige IPer.. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 visit er antall besøkhits er antall unike besøk Så vis en person beøker samme side 2 ganger, gir det 2 visit og 1 hits Hits: antall treff Visit: unikende besøkende Lenke til kommentar
resol Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 hits er antall loads på siden, altså har du 5 bilder på en side vil det gi 5 hits og slike ting...Dette er altså ting man ser borti fra i dag. Visits er ikke unike besøkende, unike betyr at det er forskjellige iper, vivits kan være samme ip som kommer inn hver dag...Det stå somregel at ting er unike på en statistikk..Det som de fleste teller/skryter av er antall sidevisninger.. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det beste resultatet får man vel om man bruker en session, da få man ikke flere treff om man reloader eller lusker rundt på siden, men om noen er innom flere ganger i løpet av dagen vil de telle. Beklager den lange settningen :| Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Veit dette litt på kanten av hva dette forumet er til for, men sliter litt med engelsk. Noen som kan forklare hva som er forkjellen på "to" og "too"? Si ifra hvis det blit litt for off topic da. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 to = til too = også Greieste oversettelen... Da skjønner du i hvertfall hvordan man skal skille Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ikke helt dekkende da, Jibba. «To» er også det samme som «å» på norsk, og brukes som infinitivsmerke. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 to = prep. til å, til, mot, på, i forhold til prep. i sammenlikning med, for, å, for å too = adv. altfor, for, svært, veldig, også, tillike Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Er pollen på denne siden sikker nok? <?php $filename = "poll.txt"; //les hele filen til $buffer $buffer = file_get_contents($filename); //åpne filen for skriving $fp = fopen($filename, "w"); //skriv stermmen til filen fwrite($fp, $_POST["poll-knapp"] . "\n" . $buffer); //lukker filen fclose($fp); /*---------------------------------------------------------------*/ //åpne fil for lesing $handle = fopen($filename, "r"); //tellevariabler $ja = 0; $nei = 0; //tell stemmer while (!feof($handle)) { $buffer = (fgets($handle, 4)); if ($buffer == "nja") { $ja++; } elseif ($buffer == "nei") { $nei++; } } //lukk fil fclose($handle); /*---------------------------------------------------------------*/ //loopvariabler $i = 1; $j = 1; //diagrambuffervariabler $buffer_ja = ""; $buffer_nei = ""; //lag diagram for ja while ($i <= $ja) { $buffer_ja = $buffer_ja . "|"; $i++; } //lag diagram for nei while ($j <= $nei) { $buffer_nei = $buffer_nei . "|"; $j++; } ?> <?php echo "<p>Ja: <br /> <strong>" . $buffer_ja . "</strong> (" . $ja . ")</p> <p>Nei: <br /> <strong>" . $buffer_nei . "</strong> (" . $nei . ")</p>"; ?> Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Sikker? Tja.. Uten noen form for innlogging er det rimelig begrenset hvor usikker den kan være. Det du derimot bør fikse er at en IP ikke kan stemmer mer enn en gang. Nå er f.eks Endre veldig mye mer sexy enn han egentlig er, fordi jeg bare trykket oppdater 10-15 ganger etter å ha stemt JA. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ingen andre tilbakemeldinger? Noen har ihvertfall gitt uttrykk om at jeg ganske så usexy. De må da ha greid å utrette noe på de 60 stemmene. Blir stress å logge alle IP'ene og loope gjennom denne for hver stemme som kommer. Noen mindre feil som burde bli rettet før IP-blokkering? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ikke helt dekkende da, Jibba. «To» er også det samme som «å» på norsk, og brukes som infinitivsmerke. True, er også andre forklaringer på ordet «to», litt flaut at jeg glemte «å» som oversettelse, men... Syntes forklaringen min i hvertfall forklarte hva forskjellen var, da til og også ikke akkurat hører til det samme.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå