Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

*snip*

Den nederste fungerte best. Den øverste får jeg ikke "http://tabell.no/" foran linkene. Det brukes asp på denne siden, så kanskje det har noe å si. Siden har en dropdown boks som man kan velge forskjellige måter å vise tabellen på. Det som blir skrevet ut er:

index.asp?univ=NO1&curiso=NOK&lang=NO&country=NO&tab=RSLTS&mec=LU00000037&cat=-1&search=&submit1=S%F8k

For å vise alle valgene

index.asp?univ=NO1&curiso=NOK&lang=NO&country=NO&tab=RSLTS&mec=&cat=-1&search=&submit1=S%F8k

Jeg vet ikke om noen har peiling på om det er mulig å gjøre slik med asp. Bildene som er på siden vises heller ikke med denne måten :/ Men de linkene som åpnes i en ny underfolder fungerer helt fint.

Jau, den øverste var ett forsøk på å navigere seg på den siden, men fortsatt være på siden din. Den andre var for å legge http:// foran. Blir værre å fikse når formet er av typen 'get'. Men, hvis det funka så er det ikke noe mer å knote med. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

*snip*

Jau, den øverste var ett forsøk på å navigere seg på den siden, men fortsatt være på siden din. Den andre var for å legge http:// foran. Blir værre å fikse når formet er av typen 'get'. Men, hvis det funka så er det ikke noe mer å knote med. :)

Det fungerte til en viss grad. Altså linker som refererte til adresser som lå i en underfolder på det domenet fungerte. Det som ikke fungerte var hvis jeg prøvde å vise et annet valg med den navigasjons boksen som brukte asp for å "kategorisere" resultatene på en annen måte enn default.

Lenke til kommentar

hits er antall loads på siden, altså har du 5 bilder på en side vil det gi 5 hits og slike ting...Dette er altså ting man ser borti fra i dag.

Visits er ikke unike besøkende, unike betyr at det er forskjellige iper, vivits kan være samme ip som kommer inn hver dag...Det stå somregel at ting er unike på en statistikk..Det som de fleste teller/skryter av er antall sidevisninger..

Lenke til kommentar

Er pollen på denne siden sikker nok?

<?php
$filename = "poll.txt";

//les hele filen til $buffer
$buffer = file_get_contents($filename);

//åpne filen for skriving
$fp = fopen($filename, "w");

//skriv stermmen til filen
fwrite($fp, $_POST["poll-knapp"] . "\n" . $buffer);  

//lukker filen
fclose($fp);

/*---------------------------------------------------------------*/

//åpne fil for lesing
$handle = fopen($filename, "r");

//tellevariabler
$ja = 0;
$nei = 0;

//tell stemmer
while (!feof($handle))
 {
 	$buffer = (fgets($handle, 4));

if ($buffer == "nja")
   {
   	$ja++;
   }

elseif ($buffer == "nei")
   {
   	$nei++;
   }
 }

//lukk fil
fclose($handle);

/*---------------------------------------------------------------*/

//loopvariabler
$i = 1;
$j = 1;

//diagrambuffervariabler
$buffer_ja = "";
$buffer_nei = "";

//lag diagram for ja
while ($i <= $ja)
 {
 	$buffer_ja = $buffer_ja . "|";
 	$i++;
 }

//lag diagram for nei
while ($j <= $nei)
 {
 	$buffer_nei = $buffer_nei . "|";
 	$j++;
 }
?>

<?php
echo "<p>Ja: <br /> <strong>" . $buffer_ja . "</strong> (" . $ja . ")</p>
<p>Nei: <br /> <strong>" . $buffer_nei . "</strong> (" . $nei . ")</p>";
?>

Lenke til kommentar

Sikker? Tja.. Uten noen form for innlogging er det rimelig begrenset hvor usikker den kan være. Det du derimot bør fikse er at en IP ikke kan stemmer mer enn en gang. Nå er f.eks Endre veldig mye mer sexy enn han egentlig er, fordi jeg bare trykket oppdater 10-15 ganger etter å ha stemt JA.

Lenke til kommentar

Ingen andre tilbakemeldinger? Noen har ihvertfall gitt uttrykk om at jeg ganske så usexy. De må da ha greid å utrette noe på de 60 stemmene.

Blir stress å logge alle IP'ene og loope gjennom denne for hver stemme som kommer.

Noen mindre feil som burde bli rettet før IP-blokkering?

Lenke til kommentar
Ikke helt dekkende da, Jibba.

«To» er også det samme som «å» på norsk, og brukes som infinitivsmerke.

True, er også andre forklaringer på ordet «to», litt flaut at jeg glemte «å» som oversettelse, men... Syntes forklaringen min i hvertfall forklarte hva forskjellen var, da til og også ikke akkurat hører til det samme.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...