Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Et kjapt spørsmål, er vel ikke noe vits å lage en tråd om det, så jeg poster det her..

Har planer om å ha en konkurranse på nettsiden min. Svarene skal sendes inn på mail til meg. Det jeg lurer på da er hvordan skal jeg trekke vinneren? Finnes det noe program e.l. hvor jeg kan trekke en vinner? Noen som har noen gode forslag eller tidligere erfaringer? Vil jo at det skal bli så ordentlig som mulig. Føler det blir litt slitsomt å skrive lapper og trekke ut av en hatt hehe ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett svarene opp i en liste og tell dem. Så kjører du dette scriptet:

<?php
$antall = 34; // antall potensielle vinnere

$vinner = rand(1,$antall);

echo "Vinneren er svar nummer $vinner!";
?>

Vinneren er forskjellig for hver gang du kjører scriptet. :)

Orsus: Takk! :)

Lenke til kommentar

Avbryter "feiringen" av Arve her i noen sekunder.. Lurer på om noen ser hva som er galt med denne siden i IE? Hvorfor kommer overskriften på artikkel nummer to på høyre side av linkene? Har prøvd å sette display block på dem også, uten at det hjalp noe...

Hvis noen kunne fortalt meg hvorfor det stygge mellomrommet mellom header og innhold kommer også, hadde jeg vært evig takknemlig :)

Lenke til kommentar

Takk for alle gratulasjoner :)

Hvordan føles det å endelig kunne kjøpe øl lovlig?

Ikkje prøvd endå, men antar det vil bli en lettelse :D

Edit:

Er det berre eg som synest det har vert litt for mange "Hjelp til farger og layout"-tråder på forumet? Altså - vi skal hjelpe folk å designe, ikkje designe for dei.

Sjøl synest eg det virker litt snålt når folk vil ha andre til å lage grunn-idèen til ei webside, og så utforme resten sjøl. :ermm:

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...