Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sitter i photoshop også har jeg på sånn drop shadow på en form, også låser jeg det layeret og legger på ett nytt og skal ha en form med drop shadow der og, men da skal skyggen ligge en annen vei, men når jeg flytter på gradene så flytter den skyggen på formen i det låste layeret og, noen som vet åssen jeg kan få drop shadow'n til å kun gjelde den andre formen?

For det første kunne du skrevet problemet ditt i flere setinger, i stedet for én lang og jævlig vanskelig en...

 

Hvis du ser der du legger til Drop Shadow i PS, står det en checkbox med teksten «Use Global Light». Hvis du lar denne være umerket kan du justere skygger på layers som du vil, uavhengig av hverandre...

Lenke til kommentar

Hvordan lager man egentlig et stilark til håndholdte enheter? Vet hvordan man DEFINERER stilarket, men vet ikke hva man gjør anderleses med koden osv. Noen som kunne gitt noen eksempler på det?

 

Pleir man f.eks å droppe bilder og hvor brei/høy bør siden være? Er jo stor forskjell på formen til mange av disse.

 

Takker hvis noen kunne oppklare litt.

Lenke til kommentar

Ok. Så siden min http://deprecated.frac.dk på en håndholdt og da var teksten lagt seg oppe til venstre sammen med linkene. Så helt greit ut, men var ikke veldig pent. Det dumme var jo at teksetn egentlig var skrevet på en lys bakgrunn, mens skriften der havnet på den svarte.

 

Edit. Veit designet mitt ikke er noe fint. Vil ikke ha kommentarer på det. :p

Endret av ett
Lenke til kommentar

Fungerer det. Men de blåe overskriftene var litt utydelige mot den mørke bakgrunnen (i handheld-arket). Nå sjekket jeg bare med Opera, og ikke en mobil, men regner med det blir ganske likt sånn sett.

 

Fant en rar bug på siden din btw: Hvis du zommer inn et par ganger, til du får en vertikal scrollbar, så scroller du helt ned på siden, og :hover-er linken «Design og kode..», så hopper siden noen px oppover igjen. Det samme skjer med admin-linken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...