Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Jeg spør her selv om det er et linux spørsmål. Føler at dette er den eneste plassen der folk svarer litt fort.

Jeg har en webserver stående her med FreeBSD installert, det er ikke jeg som har satt den opp, slikt har jeg absolutt ikke peiling på. I går måtte jeg skru av serveren og i dag når jeg skal prøve å logge meg på maskinen får jeg det ikke til. Jeg trodde det første man skulle skrive inn i komandolinjen var "root", men får bare can't exec root for single user. Permission denied. Har også prøvd med admin, devel osv. men får samme feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åssen går det an når jeg har satt maxlength? :dontgetit:

Klientsiden er aldri noen barriære. Alltid skjekk ting på serverside. :)

Det jeg gjorde nå, var å kopiere form'en inn i en ny side, ordne riktig target og fjerne maxlength. Så kan jeg skrive så langt jeg vil. :)

Hehe. Takk for tipset. *Fucke noen gjestebøker på home.no*

Venner altså. ;)

Lenke til kommentar

Hva er bra?

Det bruker Ajax og tags... :)

Greit nok det, men i forhold til feks Gallery, hvordan vil dette galleriet takle store bildearkiver? Kunne heller ikke se noe thumbs, kanskje bare jeg som er blind, men det er jo en stor fordel.

Det fungerer sikkert heller dårlig til større arkiv, men viss du e.g. har tatt litt bilder fra en ferietur er dette fint, syns eg.

Lenke til kommentar
EDIT: Hvorfor pleier alle å gjøre sånn at webserveren tolker .gif/jpg som PHP? Mye enklere å bare skrive bilde.php/.gif...

Greia med det er at du får en feilmelding om du skriver ".php" som filendelse for avataren din på dette forumet. Tvinger du PHP til å parse .jpg-filer også, så vil forumet tro det er en statisk JPEG-fil, selv om det faktisk er et PHP-script. Kort og greit en måte å lure seg rundt systemet på. :)

Lenke til kommentar
Egentlig en sikkerhetsrissiko?

På ingen måte.

Et bilde i en img-tag får ikke gjort noen annen nytte enn å være et bilde. Man kan ikke knytte IP-adresser opp mot spesielle brukere, og eventuell skadelig kode vil ikke gjøre noen skade fordi PC'en uansett vil prøve å tolke filen som en bildefil og ikke f.eks. et javascript.

Lenke til kommentar
[...] og eventuell skadelig kode vil ikke gjøre noen skade fordi PC'en uansett vil prøve å tolke filen som en bildefil og ikke f.eks. et javascript.

MSIE og Windows generelt har jo hatt endel sikkerhetshull som har vært knyttet til JPEG/PNG-parseren til windows, så jo, det er mulig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...