Lovskogen Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 li.bildenavn a {background:url(bilde);} li.bildenavn a:hover{background-position: 0 Xpx;} ? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Sikker på at du ikke vil legge bildet som bakgrunnsbilde? Du trenger ikke å repetere det, og du kan få det til å se akkurat likt ut. Bildet kan posisjoneres akkurat dit du vil ha det. Med mindre bildet faktisk er content. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Mener du image-replacement? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Nei, bakgrunnsbilde i/ved siden av linken. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hein: Hva med å bruke en kombinasjon av AJ-Fork/Wordpress, og ett standalone bildegalleri? Jeg har i hvertfall planer om å gjøre det på Nordstrandrevyens side i år... Vurderer nesten å bruke mitt eget publiseringssystem, men det er ikke ferdig enda, så ikke helt sikkert å bruke. Er heller ikke sikker på om siden har støtte for mySQL og DB, så da kjører jeg heller et publiseringssystem som er flatfil... Noen som har forslag til et bildegalleri forresten? Tenkte på å teste ut Squidfingers' bildegalleri på min server for å sjekke om det var noe tess... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jesper: Vel, jeg har ikke akkurat greie på slikt noe, så er usikker på om jeg hadde fått til å lage en slik kombinasjon... Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Når du snakker om php-nuke, så bør du prøve Dragonfly isteden. Det er en vidreutvikling av php-nuke som er kjappere og bedre. http://www.cpgnuke.com/ Endret 23. august 2005 av ett Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 ett: Men output/PHP-koden er vel like ille? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Nei. De sier at den ikke skal være det. De har redusert grunnkoden med 30% og er 10% raskere. (Tall fra siden riktignok.) Men har selv prøvd begge systemene og cpgnuke er helt klart bedre. Edit: Leif. Endret 23. august 2005 av ett Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Berg: Hvis jeg får til en god kombinasjon på Nordstrandrevyens sider, kan jeg sikkert guide deg gjennom hvordan jeg gjorde det på msn også Burde ikke være så alt for vanskelig, igrunn... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Men tenker du å blande disse, eller tenker du å bruke begge systemene, at du for eksempel inkluderer det ene systemet inn i det andre eller noe lignende? Edit: Men det kan hende at det er like greit med Mambo, etter hva jeg har forstått inneholder det det meste jeg trenger. Så kan jeg eventuelt installere et forum på et subdomene om det blir aktuelt. Men først kan jeg jo høre hva du tenker... Endret 23. august 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Tenker jo "selvfølgelig" å kjøre dem hver for seg. For det er jo ikke akkurat noe problem i seg selv. Problemet med galleriet kan være å få det implementert inn i designet ordentlig. Squidfingers-galleriet sugde maks, eller så er det bare jeg som ikke forstår noe som helst Man må laste opp bildene via FTP, både fullversjon og thumbnails, for så å legge disse inn i koden på galleriet... Mer tungvint enn å skrive kode på en iPod det Kanskje noen har lyst til å se om de forstår noe mer av galleriet, jeg skjønner i hvertfall ingenting... Ikke står det noen ting på siden om hvordan man skal gjøre det heller... Link Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg sier sett deg ned med zend studio å lag ditt eget cms Been there, done that. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Har starta jeg også, men føler det kan bli rotete for ikke å snakke om at jeg sitter å irriterer meg over stygt design hele tiden Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg driver med CMS nå jeg også, men jeg driter i design foreløpig, tar heller og fikser på det når det hele er ferdig og fungerer! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Er det mange andre som har forsøkt seg på et .no-domene? Sendte inn en søknad (?) om registrering i enhetsregisteret, og da har jeg forstått det sånn at jeg får et org. nummer som jeg kan bruke til å skaffe meg domene. Ringte ei i Brønnøysund og hun mente jeg kunne gjøre det slikt. Og det var visst gratis i tillegg. Noen andre som har erfaringer med .no? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Var det slik at <embed> var deprecated? Hva kan man bruke i stedet? Fant et flashgalleri (ikke skrik), som faktisk fungerte helt utmerket! Og da det er en revyside, har 98% av brukerne IE og Flash, så dermed fungerer det ganske greit å bruke det. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Tja, er vel mange som liker autokomplettering av verdier og selektorer osv, personlig liker jeg ikke slikt. Ingen liker sånt før de har forsøkt det over tid og vent seg til det. Jeg kjører TopStyle 3, og jeg er sikker på at jeg har spart mange titalls timer på å skrive CSS'en til de siste to prosjektene mine med det, stilarkene er på hhv. ~1000 og ~3000 linjer (maaange selektorer). Tenk på alle pengene du har gått glipp av (sett at du har timebetalt).. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Etter hva jeg har hørt har han nok å gjøre Driver å vurderer om jeg skal ha støtte for at man kan lage flere sider, som igjen kan ha inlegg. Og om jeg skal ha valget om å lage forskjellige typer sider: blog/artikkelside, listeside(for todo-list osv), galleri, ren info osv Blir jo endel mer jobb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå