potetskrell Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 @Mikka; Stating the obvious, are we..? @Bush; F.eks, ja. @Ingardj; Det var ikke ment som en vittighet. Da tar jeg det som et mindre personangrep.. ( ) Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Skulle akkurat til å sjekke noe på Experts hjemmeside, blabla Well, du skulle sett Expertportalen, den interne siden i Expert-kjeden. Det er kanskje den mest upraktiske og minst brukerorienterte siden jeg vet om. I tillegg støtter den såvidt jeg ser bare IE, og ikke dét særlig godt engang. Unødvendige javascript bugger hele tida, og frameshelvetet ser ikke ut til å ta noen ende. Eksempel på frustrasjonsemne: Jeg skal finne en vare og bestille den. Først må jeg gå på et valg, og gjennom mange lister med kategorier for å finne varen. Systemet er tregt, og jeg må ofte vente lenge for hver sidelasting, og det kan gjerne bli 10 av dem. Når jeg så har funnet varen, må jeg kopiere eller skrive ned artikkelnummeret. For å kunne bestille varen, må jeg inn på et annet valg på hovedmenyen, for så å ved hjelp av artikkelnummeret søke meg fram til den aktuelle varen igjen. Grr! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Syns dere om min nye side? http://home.no.net/fuzzy2/index.html Designet fant jeg på http://www.oswd.org/ bare så det er sagt Har redigert en del på det, er ikke helt ferdig. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Joda, god redigering Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hva med denne? Den dagen jeg bruke javascript for å bytte et bilde, den dag Tror jeg må sette meg inn i IE7 greia. IE7 er vel skrevet i JS? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 IE7 er vel skrevet i JS? Klar over ironien der ja Men føler fremdeles at det ikke blir helt det samme. IE7 bytter ikke bildet for meg, det bare gir meg funksjonaliteten jeg trenger for å gjøre det selv Blir som å lese til en prøve(IE7), istedenfor å jukse(bruke JS) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Latterlig. Med andre ord: Expert sine heimesider er lagt meir arbeid ned i for å ødelegge menyen i nettlesarar som identifiserer seg som noko anna enn IE. Kva med berre å la alle nettlesarar få servert det samme? Expert er dumme. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 @orsus: Den metoden var for å løse dette problemet: Most image replacement (IR) techniques work by displaying a background image of text and shifting the real text out of view. This is fine unless you have images turned off, in which case you will see neither the graphical text nor the real text. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 True, true, Arve... Ikke alle webutviklere som er like smarte som oss her inne vettu Ser det jo også på Dyret.. Flere som ikke ser poenget i nettleserkompatibilitet, i hvertfall ikke ved bruk av CSS for å fjerne bruken av tabeller til layout Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 George: skjekk http://hio.studconsult.no/ Drit i at siden er stygg, der er det ikke javascript og det funker fremdeles uten css og/eller uten bilder Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Gilder/Levin Method: Issues: extra empty span, transparent images don't hide text. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Gilder/Levin Method:Issues: extra empty span, transparent images don't hide text. Dont use transparent images Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Har store problemer med Opera og z-index. Noen som vet noe spesielt om dette. Ie og FF takler det utmerket. Har tre div'er, der jeg er avhengig av de ligger i en spesiell rekkefølge. Alle verdier fungerer i FF, feks -50, 0 og 100. Er det noe spesielt med Opera? Endret 19. august 2005 av Ingardj Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Hvorfor ikke bare 1,2,3 ? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Rekkefølgen er da best å bestemme med rekkefølgen de er lagt til i html filen. Men z-index tror jeg har en range på [1-100] mulig [0-100] Klar over at det funker med negative tall osv, men det blir mer som en "hack" Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Men z-index tror jeg har en range på [1-100] mulig [0-100] z-index kan gå ganske så mykje lenger enn det, lille venn. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Akay, den kan gå "litt" høyere enn 100, men er en integer. Derfor vil jeg annta at det også er en unsigned integer, og derfor ingen negative tall. Uansett er det ulogisk å ha negative tall i en stack Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Altså er 1,2,3 best, altså er jeg best Edit: Satt å leste « A webdesigner’s Journey» på bussen idag (fant ut at jeg måtte lese den, siden "alle" har gjort det") - også fant jeg ut body>div#boks-hacken, fiffig. Endret 19. august 2005 av George Bush Lenke til kommentar
N* Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 blæh! siden min er borte vekk (har vel vært det en stund), og jeg bør kanskje begynne å tenke på å starte en ny. bør vel også ha et litt mer proffesjonelt navn enn "eamgrafix" denne gangen. noen ideer? jeg fikk beskjed fra worldhoster (de som hostet den) om at den ville gå ut snart, og at jeg kunne logge meg inn på noe greier for å fornye den. men jeg hadde ikke passord til det stedet. så jeg sende mail tilbake hvor jeg forklarte det, men fikk ikke svar. kanskje like greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå