Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ePsiLON47: Takk for kommentarene, jeg har tatt alle til etterretning. Det med HTML er bare en glipp som er endra nå sammen med avstanden mellom avsnittene.

Jeg ser også at du har vært så hjelpsom å markere enkelte forkortelser med abbr-elementet, og angi betydningen med attributtet title. Praktisk om du også gjennomfører dette for alle forekomster av forkortelser (en søk-og-erstatt-operasjon kan være passende her).

 

For øvrig bør også angi språket forkortelsen er hentet fra med lang-attributtet (xml:lang i XHTML), slik:

 

<abbr lang="en" title="World Wide Web Consortium">W3C</abbr>

Ved å sette lang-attributtet til nohtml-elementet (dette angir språket siden er skrevet i), trenger du ikke å spesifisere lang-attributtet for norske forkortelser.

 

Verdien til lang-attributtet skal være en tobokstavskode fra ISO 639 (tobokstavskodene befinner seg i ISO 639-1 etter en inndeling som ble foretatt etter at HTML 4.01 ble spesifisert), eventuelt etterfulgt av en bindestrek og en landskode fra ISO 3166. Det siste kan være nyttig dersom man f.eks. ønsker å skille mellom engelsk og amerikansk, som henholdsvis får lang-verdiene en-GB og en-US.

 

Litt flisespikkende dette, men det kan komme godt med i søkemotorene!

Lenke til kommentar

Til PT først... Hvis du skulle trenger noe grundig info, kan jeg se om jeg finner noe av det jeg skrev til eksamen på NA i 2002, men det er kanskje å gå litt grundig til verks?

 

Til PoleCat, og andre spesielt interesserte; er det bare meg eller er disse smileyene fra ilder.nos forum, noe vi absolutt burde ha her? :yes::p

 

ilder.JPG

Lenke til kommentar

Gjorde om til htmldokument, og vips så ble det ikke så stort likevel.

 

Vet ikke om det var så aktuelt, og formateringen av tekst ble ikke helt det samme, men her er i hvert fall blekka...

 

L I N K

 

Er vel jeg og en til som skrev dette, i tilfelle noen skulle tro jeg hadde skrevet hele greia alene. Eller var det 4 vi var? :ermm::dontgetit:

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Gjorde om til htmldokument, og vips så ble det ikke så stort likevel.

 

Vet ikke om det var så aktuelt, og formateringen av tekst ble ikke helt det samme, men her er i hvert fall blekka...

 

L I N K

 

Er vel jeg og en til som skrev dette, i tilfelle noen skulle tro jeg hadde skrevet hele greia alene. Eller var det 4 vi var? :ermm::dontgetit:

Takker så meget :)

Får lese gjennom det i morgen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...