Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg bare hatt printer.. nei jeg laster ned noe saker som skal fungere nå.

 

Edit: det fungerte bedritent dårlig. La oss si at jeg har en haug med mapper... og vil ha alle mappenavnene som pure tekst.. må jeg virkelig skrive alt for hånd?

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål.. Jeg har et bilde med mye tekst på.. er det mulig å få det over til tekst?

Print ut, scan inn med et program som takler skrift. :)

 

@Ingardj;

Kanskje på tide å bytte kanal fra NRK BarneTV til noe litt mer intressant på de andre kanalene..?

Wow, det var artig.

 

Er bigbrother interessant? Da ser jeg heller barnetv ja.

Lenke til kommentar

@Daniel: Når du scanner noe i Windows, og bruker standardprogrammet for å ta imot bildet, dukker det opp i et Windows-program, som har mulighet for OCR. Se om du ikke kan importere bildet dit fra en mappe på PC-en (mulig du må konvertere det til et eller annet Windows-format først).

Endret av AfroDude
Lenke til kommentar

Ikke for å gnøkke til OT praten her men:

Har dere noen gang tenkt på hvor mye vi kan bruke :before/:after?

Sån image replacement trenger man ofte en ekstra tom span, men med :after slipper man det!

Funker som en drøm i Opera, men FF fikser ikke position, og IE kan man bare gi opp.

Andre grafiske finesser som ikke har noe med inhold å gjøre kan man også fikse uten stygge tomme elementer.

Har man for eksempel en footer som bare er et bilde kan man legge det i #wrap/body:after

 

*Glede seg til man kan få bruke de css egenskapene som finnes*

Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å sjekke noe på Experts hjemmeside, da noen hadde kastet papirutgaven før jeg rakk å sjekke noe i den. Men prøv å bruk menyen øverst der i f.kes Opera! Pokkers mongoside! :nei:

 

Siden menyen åpenbart ikke fungerte som den skulle, skrudde jeg av CSS og prøvde å lete meg fram til meny-linkene slik, men noe liste var det ikke plassert i, det var ramset opp like uoversiktelig i mange skjermbilder nedover - rekkefølgen fant jeg aldri helt systemet på. Og når jeg endelig fikk funnet (les: søkt) meg fram til det menyalternativet jeg trodde jeg ville inn på, så var det bare teksten - lenken var plassert i et tomt område under! Siden teksten til flere menyelementer sto sammen, så var lenkene til alle dem en rekke med tomme felt etter hverandre under det siste alternativet.

 

Det gikk heller ikke an å bruke resten av siden noe særlig uten dens egen CSS-fil, så det måtte jeg sette på for hver side jeg gikk inn på. Som et annet eksempel kom det opp en bærbar PC etter at jeg trykket på en eller annen tom link, og når man tok musa over den kom spesifikasjonene opp rundt den, men så fort man tok musa bort for å f.eks kopiere det, forsvant det jo igjen! Tror det var et bilde uansett, som er enda mindre kopieringsvennlig. :thumbdown:

 

Vedlagt skjermbilde av menyen uten sidens CSS og med «Feilsøk med konturer» aktivert.

 

Edit: Menyen fungerte faktisk i Firefox. :hmm:

Endret av AfroDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...