Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må skru på apache og mysql via kontrollpanelet eller basic start, og også lagre filene i htdocs-mappen inne i mappen du installerte Xampp i :) Da skal det fungere :)

Og ikke glem det elementære faktum at man ikke bare kan dobbelklikke på filene man vil åpne, men åpne dem via http://localhost/ relativt til htdocs-mappen. :)

:scared:

 

Så filene skal altså ligge i htdocs-mappen (kan de ligge i undermapper der?), og i adreselinjen skal det stå 'http://localhost/*.*' eller 'http://localhost/mappe/*.*'? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Google it  :)

Gjør ditt, gjør datt. Gjør litt selv, ellers gidder jeg ikke å fikse hover i IE, men det er vel ikke deg imot?

 

Nesten bedre å få seg et domene enn å instalere php på manskinen.

Forskjellige instillinger på servere å sån, så er ikke verdt det

Altså, det er bedre å få seg en server med PHP-støtte, enn å kjøre det lokalt? Servere har forskjellige innstillinger, så det er ikke verd ??

Forstår ikke helt hva du vil fram til her. :hmm:

 

:)

Jeg er også glad.

Lenke til kommentar

Det du gjør er å sette opp en klasse som du kjører hover på. Dermed kan du gi denne klassen til linkene dine, og dermed får du hover i IE siden hoveren ligger på ett <a>-element.

 

* {
margin: 0;
padding: 0;
}

ul#submeny .link {
width: 98px;
float: left;
background: url(gfx/sub.gif) no-repeat;
text-align: center;
color: #E1E1E1;
position: relative;
top: 13px;
}

ul#submeny .link:hover {
background: url(gfx/subhover.gif) no-repeat;
}

<ul id="submeny">
<li id="sel" class="link">Triks/aktiviteter</li>
<li><a href="?s=hund&c=tt" class="link">Ting & Tang</a></li>
<li><a href="?s=hund&c=navn" class="link">Hundenavn</a></li>
</ul>

 

Tok meg også den frihet til å korte ned litt på koden din, da du ikke trenger å bruke background-images og background-repeat, men heller kan slenge alt inn i background. Korter ned koden, og filstørrelsen blir mindre, som igjen fører til at du får raskere side, selv om det ikke akkurat er så veldig merkbart.

 

Vil også foreslå at du lager kun ett bilde av de to statene menyen din har, og heller bruker background-position til å flytte på det ved hover, slik at man sparer brukere for det lille millisekundet bildet forsvinner når serveren laster det nye.

 

sub_new.gif

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

Nåja, han ville ha hover på submenyen sin i IE, noe han ikke kan få på vanlige måter ved å ha :hover på li, derfor satte jeg opp en klasse som han kan sette opp på <a>-elementene sine i stedet, og dermed få IE til å fikse hover på den.

 

Mulig jeg misforstår hva du mener nå, og at vi rett og slett snakker forbi hverandre, er fortsatt litt tidlig på morgenen for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...