Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri gidda å installere PHP. Laster det opp for hver gang.

 

Vet ikke helt hva som er best... Spesielt når man holder på med mySQL og slikt føler jeg at det er kjekt å lage scriptene der de faktisk skal ligge til slutt. Mulig det bare er fordi jeg ikke har prøvd noe annet.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
Har dere PHP innstallert på maskinen slik at dere slipper å laste op filene for å teste?

Eller må man laste opp selv om man har PHP innstallert?

Jeg kjører IIS på Windows XP med PHP og mySQL.

Legger bare filene i wwwroot-mappen, funker fint.

 

Edit:

dedLy_sCoRpIoN, slik:

font-family : verdana, sans-serif;

Endret av DevN
Lenke til kommentar
Men hvis man laster ned og innstallerer PHP fra www.php.net, vil man da få PHP-funksjonalitet på alle filene man åpner i browseren lokalt?

Du må også ha en webserver, IIS eller apache, du trenger også installere mysql hvis du vil ha det :p

 

Anbefaler Xampp hvis du skal installere det lokalt ;)

Lenke til kommentar
Har dere PHP innstallert på maskinen slik at dere slipper å laste op filene for å teste?

Eller må man laste opp selv om man har PHP innstallert?

Hadde en liten lokal webserver kjørende på maskinen en stund, før jeg fant ut at det var litt stress å starte den hver gang jeg skulle kode litt. Derfor fant jeg meg en gammel 500MHz P3-boks som kjører nå som webserver, sql-server, CS: S gameserver, RTCW:ET gameserver og shellserver. Den står da på 24/7 og er tilgjengelig fra windows via en vanlig nettverksdisk i WinXP. Mye mer praktisk og lettvindt. :)

Lenke til kommentar

Helt enig med deg Jørgen! Mye bedre å ha en ekstern disk man kan ha stående på 24/7 som webserver enn å bruke hovedmaskinen. Selv kjører jeg på hovedmaskinen, men det er bare fordi vår kjære enden fikk CPU'en til den.. Hvis ikke kunne jeg fint hatt den som en 500MHz web/filserver :)

 

Har en svær kar av en p2 her, kjøpt for 200,- som muligens blir en server en gang, får se.. Kanskje jeg likegjerne bare skal levere den tilbake på neste loppemarked :p Får se hva eg gjør med den, akkurat nå er den fin å bruke til å rette opp en skjev PC-pult :)

Lenke til kommentar
Men hvis man laster ned og innstallerer PHP fra www.php.net, vil man da få PHP-funksjonalitet på alle filene man åpner i browseren lokalt?

Du må også ha en webserver, IIS eller apache, du trenger også installere mysql hvis du vil ha det :p

 

Anbefaler Xampp hvis du skal installere det lokalt ;)

Hmm... jeg innstallerte XAMPP via installeren, og fikk beskjed om at alt var vellykket (PHP, MySQL og Apache). Men når jeg kjører PHP-kode i browserene her, skjer det ingenting. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...