Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, du kan jo bare style opp alt i CSS, om jeg forsto deg rett nå.

 

Uansett blir det jo feil bruk av anchor.

Tror ikke du forsto meg rett. Men gidder ikke forklare nok en gang. Jævli irriterende at man ikke skal få hover i IE. Prøver å få hover på noen radio-elementer i en poll. :hm:

Du mente at du skulle putte inn et eller annet slags JS i et element, som endra elementet ved hover uten at sida ble oppdatert? Right?

Lenke til kommentar
* Liker ikke den skarpe overgangen på bakgrunden.

* Liker ikke xhtml 1.1

* Liker ikke at lampene i menyen må lastes når man tar musa over.

Lampene kan lastes på forhånd med

<script type="text/javascript">
if (document.images) {
   img1 = new Image();
   img1.src = "gfx/link2.jpg";
}
</script>

som legges under <body>

Lenke til kommentar
Hmm... nå har jeg fått webhosting med PHP-støtte (home.no.net), men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal bruke det til. Jeg vet hvordan man bruker php, men ikke hva man skal med det.

 

Noen tips?

Et CMS er kjekt :)

 

Tror heller du ikke kommer til å angre på det hvis du begynner å eksperimentere litt med PHP. Å lage en gjestebok er en fin måte å starte på. Helst skulle du vel også hatt mySQL, men da må man såvidt jeg vet betale for det.

 

Oxo kan u vise IPn, lixm! :)

Lenke til kommentar
Evt, ha ett bilde som bare forskyves... Da lastes jo bare ett bilde, men man

får illusjonen av at det er to :)

 

Men nå er det ned til byen og selge skolebøker, skal det bli noe penger til nye

sko på meg ;)

Støttes, liker ikke å bruke Javascript om man ikke må ;)

Why?

 

Edit: I dette tilfellet er det jo mye enklere.. Og de fleste har aktivert javascript, i tillegg vet jo bare et fåtall hva javascript er for noe..

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Du mente at du skulle putte inn et eller annet slags JS i et element, som endra elementet ved hover uten at sida ble oppdatert? Right?

Er ikke så viktig, validerer jo ikke, selv om man setter anchor som et blokkelement.

 

Poenget var likevel å bruke anchor som en container for et radio- og label-element. Slik at jeg kunne få hover-effekten i IE, UTEN å måtte bruke "onmouseout"/"onmouseout" eller noe sånt sammen med JavaScript.

 

For at hover skal virke i IE, må jeg ha med href-attributten, og for å unngå at siden oppdateres når man klikker på anchoren, la jeg til en JavaScript-kode som bare gjør en liten operasjon i bakgrunnen.

 

Sånn, nå har jeg forklart det grundig.

Lenke til kommentar
DevN, finnes da javascript som gir deg :hover støtte på alle elementer i IE om jeg ikke husker feil.

Men hover er somregel eyecandy om det ikke er på en link, så ville ikke tenkt så mye på IE :)

Hover-effekten skulle, som sagt, være på en radio-knapp og en label. Synes det ble for "kjedelig" uten hover-effekten der.

 

Enkelte ting liker jeg ikke å bruke JavaScript til, føler at det blir litt for tregt for slike ting. Men er kanskje bare noe jeg innbiller meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...