Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

EDIT: Naa, blir like mye innhold som et bilde vil jeg si

Kommer an på. Det er forskjell på et bakgrunnsbilde (defineres med CSS) og et bilde relevant til innholdet (definert med HTML). Samme gjelder - etter min mening - musikk/lyder; det er forskjell på bakgrunnsmusikk og en lydfil relevant til innholdet. :)

 

Fikk ikke lyd jeg  :dontgetit: Firefox 1.0.6

Funka verken i FF eller Opera, så måtte bruke IE. :/

I Opera må du aktivere lyder først. F12 > «Aktivér lyd i nettsider».

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men nå er MSN gnøkket såpass hardt at den connecter/reconnecter et par hundre ganger før den dør på seg. Gaim er dermed tingen. :)

Heheh... Gnøkket var litt av et ord ;) Har jeg ikke hørt før, hehe! Lugn variant får'n si!

Gnøkket tror jeg det er Ueland som har puttet inn i mitt vokabular, faktisk. Passer veldig bra når man nettopp har gjort en liten endring i et script som ødelegger (gnøkker) hele resten av systemet. :p

Lenke til kommentar
I Opera må du aktivere lyder først. F12 > «Aktivér lyd i nettsider».

Den er aktivert, men funker likevel ikke.

 

Edit: Hadde vært noe å se VG.no med nytt design som validerer med W3Cs validator. Men hva er sjansen? 1 av 1 000 000 ?

Endret av DevN
Lenke til kommentar
Versjon 8.02 

Versjonssteg 7668 

Plattform Win32 

System Windows XP 

 

Java Sun Java Runtime Environment version 1.5 

XHTML+Voice IBM Multimodal Runtime Environment, Version: 4.1.3, Build: 20050324.01.1

 

Men det til side.

 

Siden IE ikke støtter hover-effekter på hvilke som helst elementer, tenkte jeg på en måte jeg kunne gjøre dette på (uten å få slike effekter vha JavaScript). Kom til å tenke på å bruke anchor på en måte som ikke oppdaterer siden, slik som dette:

 

<html>
<head>
<style type="text/css">
a { border: 1px solid #c1c1c1; cursor: default; display: block; height: 300px; width: 500px }
a:hover { background: #ff0000 }
</style>
</head>
<body>
<a href="javascript:function noe()">Hover effekt i IE.</a>
</body>
</html>

 

Noen annen bedre måte?

Lenke til kommentar

Arg.

 

IE støtter jo ikke hover på hvilke som helst elementer. Henger du med?

IE støtter hover på anchor (<a ...>).

 

Tenkte dermed at det kanskje funket å bruke anchor som et block-element, uten at det egentlig fungerer som en link. Forandret cursoren og voila.

 

Er vel avhengig av JavaScript, men vet ikke om noen annen måte å få anchor til å ikke bli en link.

Lenke til kommentar
Vel, du kan jo bare style opp alt i CSS, om jeg forsto deg rett nå.

 

Uansett blir det jo feil bruk av anchor.

Tror ikke du forsto meg rett. Men gidder ikke forklare nok en gang. Jævli irriterende at man ikke skal få hover i IE. Prøver å få hover på noen radio-elementer i en poll. :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...