Anonym234 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg skal ha bakgrunnsmusikk på en køddeside, men jeg får det ikke til å funke... Hva er html-koden som funker a? Den skal ha loop på det uendelige. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 webby1: Må vel nesten si Medier & Kommunikasjon der, du lærer en del om design, komposisjon og andre ting som er nyttige. Det er ikke dermed sagt at du lærer HTML og CSS eller noe webutvikling generelt, det har i alle fall ikke jeg sett noe til. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Kjapt Photosjåpp spm. Når jeg drar et layer over et annet kommer det bare en prikket firkant når jeg skal bestemme layeret sin posisjon. Noen som vet hvordan jeg kan kan se layeret jeg legger over før jeg slepper museknappen? Er jo umulig å treffe riktig. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Skru ned opacity litt på layeret du legger oppå før du flytter det... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Den prikkete firkanten her er det jeg tenker på: Lenke til kommentar
DevN Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Ah, kom borti en sak jeg har lurt på før. Om et element som ikke har kantlinjer, får kantlinjer på hover, så legges de jo til på utsiden (kommer vel an på doctype). Dette resulterer jo ofte at andre ting under dette elementet beveger seg noen piksler nedover, veldig irriterende. Er det noen annen måte å løse dette på, enn å ha en kantlinje som er samme farge som bakgrunnen hele tiden på elementet? Vanskelig å forklare, men sikkert noen som forsto det. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hmm, det som kan gå an er vel å sette padding tilsvarende antall piksler lavere på :hover enn ved normal state... Eneste jeg kommer på i farten, er litt råtten på CSS nå, etter en uke uten Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 God og vanlig løsning det, Jibba Natrium: Du kunne jo prøve i Visuell kreativitet-seksjonen. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Ingen som vil hjelpe meg a? Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Stine: Googlet meg fram til denne siden, og der står det at du skal legge til dette: <embed src="musicfile.wav" autostart="true" loop="true"> Endret 14. august 2005 av AfroDude Lenke til kommentar
bluet Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Vil ikke margin være en bedre kantlinjeerstatter? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hmm, det som kan gå an er vel å sette padding tilsvarende antall piksler lavere på :hover enn ved normal state... Eneste jeg kommer på i farten, er litt råtten på CSS nå, etter en uke uten Takk, funket fint. Bruker noen sekunder lengre tid på dette, siden jeg er litt svak i matematikk. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Er vel bedre å bruke object Google it Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Er vel bedre å bruke object Google it Okey, neste resultat: <object classid="../grapix/test.wav" type="audio/wav" width="100" height="20"> <param name="controls" value="console" valuetype="data"> <param name="autostart" value="yes" valuetype="data"> </object> For loop må du sikkert legge til <param name="loop" value="yes"> eller noe sånt. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Er det mulig for meg å få "NY" på den første posten i bloggen min, men ikke når jeg leser bare èn? Uten å bruke klasser? Har fått til å få den første, men når man leser èn er jo det den første selv om det ikke er den nyeste :\ Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Det kommer opp som en "film". Jeg vil at lyden skal være i bakgrunnen bare, at man ikke ser avspilleren. <embed> funker vel bare i explorer, eller i andre nettlesere som har plugin man får via netscape? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Det kommer opp som en "film". Jeg vil at lyden skal være i bakgrunnen bare, at man ikke ser avspilleren. <embed> funker vel bare i explorer, eller i andre nettlesere som har plugin man får via netscape? Prøvd å legge koda i HEAD? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Tror man kan sette en param som sier noe om den skal vises el ikke :\ Ingen som har en snasen css løsning på probleme mitt? Trenger ikke funke i alle nettlesere btw: element:after { content: attr(title); } funker fint i Firefox Lenke til kommentar
DevN Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 orsus: Vel, jeg for min del skjønte ikke helt hva du ville. Men pseudo-ting har jeg ikke mye peiling på heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå