webby1 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) du mangler </html> nedersrt.. Endret 12. august 2005 av webby1 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hmm, er visst en trend det nå, å bytte nick til realname. Skulle gjort det selv, hadde det ikke vært så langt Eh, det suger. Brutalt. Deg om det, smaken er som bak, også videre også videre. Bare fordi du har langt navn at du er sånn imot Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Har så langt navn at det er ubrukelig i nett-sammenheng Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Line : 7 font-family: You are encouraged to offer a generic family as a last alternative Får det som feil når eg validerer CSS, men kva skal eg bruke i staden for: font-family : verdana, arial, sanf-serif; ? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) sans-serif EDIT: btw, la til en del av dere på en sån blogliste på siden min. Bare å si ifra om dere ikke ønsker å være der, eller om dere vil legges til Endret 12. august 2005 av orsus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Her er den Du burde sjekke den ut i Firefox - funka dårlig der. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Her er den Du burde sjekke den ut i Firefox - funka dårlig der. For den funka så bra i Opera 8.10 Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Har lagd ein tråd om at den e litt utav kontroll Her Koda den i både IE og Opera, men det viste seg tilsutt at det var 7.54 Opera... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Huff... jeg sliter med å få linke-borderen ved hover på bildene på denne siden til å forsvinne. Jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner jeg kan komme på for å disable borderen, men ingenting fungerer. (linkeborderen på linker/bilder som ikke er hoverert forsvinner, men ikke den ved hover) Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 kanskje fordi du ikke har noen bestemt id eller noe på linkene? så da gjelder a { text-decoration: none; color: #555; border-bottom: dashed 1px #555; } Og siden du ikke har en spesifisert a:hover så gjelder den bottom bordern? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Hva med: div.thub:hover { text-decoration: none; } Endret 12. august 2005 av Judofyr Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Huff... jeg sliter med å få linke-borderen ved hover på bildene på denne siden til å forsvinne. Jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner jeg kan komme på for å disable borderen, men ingenting fungerer.(linkeborderen på linker/bilder som ikke er hoverert forsvinner, men ikke den ved hover) Hvorfor har du xml/xhtml declarasjoner i html dokumentet ditt? <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="no" xml:lang="no"> Skal være <html lang="no"> og mye annet css: .galleri a { text-decoration: none; } Og du trenger ikke class="thumbp" nedover hele der, kan bruke .galleri p { Mye annet som kan forbedres også, har ikke tid til å gå in på allt. Men du bør! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) css: .galleri a { text-decoration: none; } Nope. "Underlinjen" er ikke vanlig underline, men border-bottom til a (for å kunne bytte mellom hel og stiplet linje). Har ikke peiling på det der xml-greiene i begynnelsen. Tenkte det bare var greit å ta med siden jeg skriver xhtml. Endret 12. august 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) bah, da setter du .galleri a {border-bottom: none; } Ikke vær så vanskelig Får CSS3 no sån omvendt child støtte(kall det gjerne parrent) som XSL har? mener å huske noen kom med et slikt eksempel engang(for xsl)... EDIT: docktypen din sier at du skriver html Så du må velge, resten av koden din er "xhtml", men jeg ambefaler som vanlig at du endrer den til html istendenfor å endre docktype Endret 12. august 2005 av orsus Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 bah, da setter du .galleri a {border-bottom: none; }Ikke vær så vanskelig Nope. Den tar kun vekk borderen når den ikke er hover. Men en gang man tar musen over, så komme den j**** solid-borderen tilbake. Har prøvd .galleri a:hover også, men det går ikke da heller. EDIT: docktypen din sier at du skriver html smile2.gifSå du må velge, resten av koden din er "xhtml", men jeg ambefaler som vanlig at du endrer den til html istendenfor å endre docktype Sorry. Jeg må ha glemt å sette xhtml-doctype på den siden etter at jeg prøvde litt html. Alle de andre sidene er xhtml. Ble litt forvirret der ja. Er det allikevel noe vits i å ha sånt med? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 .galleri a, .galleri a:hover { text-decoration: none !important;' border: none !important; } Test det, ikke bare si at det ikke funker Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 .galleri a, .galleri a:hover { text-decoration: none !important;' border: none !important; } Test det, ikke bare si at det ikke funker Jess. Der var det endelig noe som fungerte. (PS. alt jeg sa ikke fungerte tidligere, hadde jeg også testet) Jeg testet også .galleri a, .galleri a:hover { border-bottom:none } tidligere, men det fungerte ikke heller. Rart at jeg ikke kom på !important etter hvert. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Du har garrantert redefinert det lenger ned :huff: Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Da begynner siden etter hvert å ta form, og er vel snart klar for å ta over for den gamle siden (til tross for at det gamle designet er mer funksjonelt). Var de xmlns-taggene nødvendig? (jeg var litt snar med å ta dem vekk på alle sidene ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå