Loomy Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 back from ferie og fått meg jobb skal kode et system for et firma 4000,- Får vel si velkommen tilbake og grattis med jobb da Hvilket system snakker vi? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Huff... jeg får absolutt ingen respons i FF hverken ved bruk av img[alt]:after{content:attr(alt)... eller img[title]:after{content:attr(title)... trodde da FF fixa attr(), nå ble jeg skuffa her Hmm...jeg får gå for den stygge <div-metoden da. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Huff... jeg får absolutt ingen respons i FF hverken ved bruk av img[alt]:after{content:attr(alt)... eller img[title]:after{content:attr(title)... trodde da FF fixa attr(), nå ble jeg skuffa her Hmm...jeg får gå for den stygge <div-metoden da. Eller bruk p til å omkranse både bildet og teksten under. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 back from ferie og fått meg jobb skal kode et system for et firma 4000,- Får vel si velkommen tilbake og grattis med jobb da Hvilket system snakker vi? Blir et system for brukere internt i firmaet, for å holde en oversikt over prosjekter, poste filmer, bilder, nyheter, sende meldinger o.l. Må bestemme meg om jeg skal kjøre OOP eller gjøre det litt lettere for meg selv.. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hmm...jeg får gå for den stygge <div-metoden da. Eller bruk p til å omkranse både bildet og teksten under. P er nok mer korrekt til det ja. Blir et system for brukere internt i firmaet, for å holde en oversikt over prosjekter, poste filmer, bilder, nyheter, sende meldinger o.l. PHP-skript til å sende meldinger til hverandre - hva skjedde med vanlig mail, evt IM? Velkommen tilbake btw. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 <?php if ($Jesus == $Hitler) { echo "http://www. sprengmeister.org/nsfw/jesusishitler/"; } ?> Ja, Jesus equals Hitler. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 <?php if ($Jesus == $Hitler) { echo "http://www. sprengmeister.org/nsfw/jesusishitler/"; } ?> Ja, Jesus equals Hitler. jøss man lærer så lenge man lever Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Huff... jeg får absolutt ingen respons i FF hverken ved bruk av img[alt]:after{content:attr(alt)... eller img[title]:after{content:attr(title)... trodde da FF fixa attr(), nå ble jeg skuffa her Hmm...jeg får gå for den stygge <div-metoden da. Eller bruk p til å omkranse både bildet og teksten under. Det går vel dårlig å stable paragrafer ved siden av hverandre. Eller går det an å gjøre noe med det også? (float/clear/osv) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Sett bredde på de, og float de, så går det som en drøm det. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Må bestemme meg om jeg skal kjøre OOP eller gjøre det litt lettere for meg selv.. Ser ikke helt hvorfor de skal være motsetninger. OOP gjør det lettere for deg, i hvert fall i det lange løp. Kodegjenbruk er uutrolig greit, spesielt når du begynner å få fatt i endel kode man kan ha i bakhånd. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Ikke dumt det, selv om det blir omtrent det samme som å bruke div. Jeg har bare fått det for meg at jeg ikke har lyst til å bruke p på noe annet enn tekst, og at et sammensatt element (f.eks bilde + undertekst) bør gjøres til et eget element (f.eks en div kalt thumb). Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Ikke dumt det, selv om det blir omtrent det samme som å bruke div. Jeg har bare fått det for meg at jeg ikke har lyst til å bruke p på noe annet enn tekst, og at et sammensatt element (f.eks bilde + undertekst) bør gjøres til et eget element (f.eks en div kalt thumb). Bruk p-elementet med god samvittighet Se for eksempel kode-eksemplene her: http://www.w3.org/TR/html401/struct/objects.html#edef-IMG Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 OK, jeg fikk et svar angående attr() på Firefox/Mozillaforumet: Actually, content: attr() is supported. It's just that content itself isn't supported on all elements. For an example, do a a:after { content: attr(title); } on this page. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Blir et system for brukere internt i firmaet, for å holde en oversikt over prosjekter, poste filmer, bilder, nyheter, sende meldinger o.l. PHP-skript til å sende meldinger til hverandre - hva skjedde med vanlig mail, evt IM? Velkommen tilbake btw. Alt på ett sted jorgis: ble til at jeg brukte funksjoner, så kan jeg isåfall gjøre det om til OOP senere, om jeg får behov for det. Men funksjoner i seg selv gjør jo nytten og gjør mer ryddig kode Endret 12. august 2005 av sparks Lenke til kommentar
DevN Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Er det en som er mer riktig enn den andre å bruke her? margin-top: 3px margin: 3px 0 0 0 Lenke til kommentar
resol Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) neh, det ene kan gi mindre kode enn det andre bare... margin-left: 3px; margin-top:4px; blir jo mer enn margin:3px 0 0 3px; or whatever liksom... og mindre kode er jo bra liksom...eller? Endret 12. august 2005 av resol Lenke til kommentar
DevN Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Joda, men jeg tenkte mer når man kun skulle ha margin på en side. Bruker selvfølgelig "margin: x x x x" om jeg skal ha margin på flere sider. Om jeg kun skal angi margin på en side, blir jo følgende minst: margin-side: 1px Motsatt om jeg skal angi margin på flere sider. Men forskjellen er jo nesten betydningsløs. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 ville brukt margin: 3px 0 0 0; lettere å endre senere og mer ryddig Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Jeg holder på å kode en side som skal fungere opp mot et CMS, her kan kan folk legge til og forandre knapper som skal være i toppmenyen. Hovedmenyen har jeg tenkt skal gå over hele bredden av siden (780px). Jeg vet nå hvor mange knapper og hvor lange knappenavnene skal være, så det er ingen problem med å få knappene til å fylle ut hele bredden av siden nå. Men i framtiden når disse knappene blir forandret på vil jo det helt sikkert bli pixel feil, så jeg lurer derfor om det er mulig å gi menyen en viss bredde den kan "boltre" seg på og uansett hvor mange knapper det er så vil det bli kompensert i bredden (altså at alle knappene blir mindre da) <ul id="toppmeny"> <li id="current"><a href="#">Gjerdeutstyr</a></li> <li><a href="#">Hesteutstyr</a></li> <li><a href="#">Husdyrartikler</a></li> <li><a href="#">Leketøy</a></li> <li><a href="#">Forhandlere</a></li> <li><a href="#">Brukerveiledninger</a></li> <li><a href="#">Nyheter</a></li> </ul> ul#toppmeny{ margin:5px 0px 10px 0px; white-space: nowrap; font-size:10px; padding-top:4px!important; padding-top:0px; } #toppmeny li{ display: inline; list-style-type: none; } #toppmeny a { padding: 6px 20.8px!important; padding: 5px 18px; } #toppmeny a:link, #toppmeny a:visited{ color: #fff; background-color: #BBBDBF; text-decoration: none; } #toppmeny a:hover{ color: #fff; background-color: #FCB815; text-decoration: none; } #toppmeny #current a{ color: #fff; background-color: #FCB815; text-decoration: none; } Edit: Feil del av koden. Endret 12. august 2005 av Garreth Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hvordan får man tre div's til å bli like lange? Se her. Her har jeg brukt overflow: auto; sånn at de tre blir like lange. Men jeg vil gjerne ha sånn at isteden for scroll så fortsetter de to andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå