Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med litt IE-boikott kunne det enkelt vært gjort sånn ca. slik:

img[alt]:after{content:attr(alt);display:block;width:100px}

Gud, som jeg hater IE.

Jeg får ikke dette til å fungere i annet enn Opera. :(

Opera gir forøvrig lik resultat med begge disse versjonene:

img[alt]:after {...

img:after {...

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Hei, leker meg litt nå, men lurer litt på om hva som kan skille ut det svarte, selve siden da liksom, der headern er og nedover uten at det blir for skilt ut. Bare sånn at man ser at her er det "gjerder" så innholdet er innenfor der. Også fargen rundt headern? har tenkt til å gjøre det hele bredere og.

Siden

Ingen innspill? Noen endringer ellers på siden nå...

Lenke til kommentar

Merkelig, trodde det skulle funke i Ff også. Mulig det er en feil i koden min da, er 99% sikker på at Firefox støtter attr() og det der.

Jeg burde kanskje heller skrevet dette:

img[title]:after {...

Siden alt er en påbudt egenskap, så vil bildeteksten alltid dukke opp i velskrevet kode. Title-attributten er også mer logisk å bruke her. img[xxx] er forskjellig fra img i det at den kun trer i kraft på elementer der attributten xxx er satt.

Lenke til kommentar
Skal ha en meny der bildet til venstre for teksten skifter. Akkurat som i menyen på denne siden. LINK

Noen som vet hvordan jeg får til den hoover effekten?

Opera/Firefox: Vis > Kildekode, evt søk. Btw heter det hover - med én o. ;)

Sikkert spurt om 14 ganger før

atb_search.gifSøk deg fram til ett av de svarene da ;)

Med litt IE-boikott kunne det enkelt vært gjort sånn ca. slik:

img[alt]:after{content:attr(alt);display:block;width:100px}

Gud, som jeg hater IE.

Det er meningen òg, men det er ikke noe vits i å lage en boks rundt bildet, om det ikke har noe alternativ tekst definert. (img[alt] vil bare reagere på bilder med alt="Etellerannet"). :After skal fungere fint i Firefox også, samt andre standardstøttende nettlesere.

Lenke til kommentar

Huff... jeg får absolutt ingen respons i FF hverken ved bruk av img[alt]:after{content:attr(alt)... eller img[title]:after{content:attr(title)...

:(

Opera reagerer på både alt og title, men plasseringen av bildene blir helt ødelagt. (bildene vises som bilder uten linke-funksjon utenfor body)

Lenke til kommentar
Kan jeg brenne Knoppix på en CD og putte den i PC'en min uten at noe som helst som ligger på harddisken (NTFS) blir forandret?
|| First of all, Google It ||

Begynte å lure litt da jeg så denne meldingen på knoppix.org

Since you are about to download KNOPPIX free of charge (and without support), please accept the following agreement.

THIS IS EXPERIMENTAL SOFTWARE. USE AT YOUR OWN RISK. KNOPPER.NET CAN NOT BE HELD LIABLE UNDER ANY CIRCUMSTANCES FOR DAMAGE TO HARDWARE OR SOFTWARE, LOST DATA, OR OTHER DIRECT OR INDIRECT DAMAGE RESULTING FROM THE USE OF THIS SOFTWARE. IN SOME COUNTRIES THE CRYPTOGRAPHIC SOFTWARE AND OTHER COMPONENTS ON THE CD ARE GOVERNED BY EXPORT REGULATIONS AND THUS MAY NOT BE FREELY COPIED AS IS OTHERWISE NORMAL FOR SOFTWARE UNDER THE GPL LICENSE. IF YOU DO NOT AGREE TO THESE CONDITIONS, YOU ARE NOT PERMITTED TO USE OR FURTHER DISTRIBUTE THIS SOFTWARE. IF YOU PLAN TO COMMERCIALLY USE OR DISTRIBUTE (AND SELL) THE SOFTWARE, YOU HAVE TO ACQUIRE THE NECESSARY LICENSES AND PERMISSIONS FROM ALL SOFTWARE COPYRIGHT HOLDERS OF NON-FREE SOFTWARE COMPONENTS, OR REMOVE THESE COMPONENTS BEFORE DISTRIBUTING THE SOFTWARE.

BTW: Jeg googler alltid på ting jeg lurer på. Hvorfor jeg ikke gjorde det denne gangen er jeg litt usikker på, men jeg tror det har med at jeg ville få kjente, norske erfaringer.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Jeg brukte Knoppix engang når jeg fikk harddisk crash, det var NTFS og alt gikk som smurt, overførte filene til dataen oppe via nettverk og kasta den fucka disken i veggen :)

Huff og huff. Jeg tør aldri å klikke på slike ting, men det har hendt at jeg knekker tastaturet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...