Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, jeg jobber nå med en nye nettside, men sliter litt. Jeg jobber fortsatt med fisken, men har en veldig god følelse. Men jeg står litt fast. Jeg finner ikke en eneste måte å sørge for å integrere den tomme midtseksjonen med resten av siden. Der skal nyheter ligge, men jeg får det ikke til å passe inn med resten av siden. Legger ut et bilde av den, og si gjerna ifra hvis det er noe mer som bør forandres, eller dere har noen gode ideer :)

 

EDIT: den har ikke en logo på siden, fordi jeg ikke lager den.

post-76-1123599737_thumb.jpg

Endret av LordZyfeX
Lenke til kommentar
Lurer på hvilken kode den bygger på, og om det blir mulig å velge om du vil se siden i Firefox eller IE.

Det kan man jo gjere i Dreamweaver MX 2004 òg: Edit -> Preferences -> Preview in browser.

Heh, jeg vet det. Men det hadde vært mye greiere å fått det med en gang inne i dreamweaver. Og med hvilken kode den bygger på mener jeg slik som GoLive bygger på Opera sin kode. (Altså koden den bruker for å rendre en side)

Lenke til kommentar

Jeg bruker denne modifiserte varianten av et script som jeg ikke husker helt hvor jeg fant:

function popup(mypage,myname,w,h){LeftPosition=(screen.width)?(screen.width-w)/2-100:100;TopPosition=(screen.height)?(screen.height-h)/2-150:100;settings='width='+w+',height='+h+',top='+TopPosition+',left='+LeftPosition+',scrollbars=yes,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,toolbar=no,resizable=no';win=window.open(mypage,myname,settings);}

Den koden skal altså ligge i Javascript-kontekst et sted, og man åpner nye vinduer slik:

<a href="popup.html" onclick="popup(this.href,'vindus-ID',650,550);return false;">Popup</a>

 

Det fantastiske her er at dersom brukeren ikke har JS aktivert, eller velger å åpne linken med f.eks. midterste museknapp i Opera, så fungerer det like bra som om det ikke skulle vært noe script der i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva som er mest riktig å bruke. Jeg skal ha en div som skal liste opp de 5-10 nyeste nyhetene som blir publisert. Jeg skal bare hente ut overskriftene på hver artikel. Hva er egentlig best å bruke her? En liste, <h> overskifter eller <h> overskrifter i en liste?(er ikke sikker på om det siste forslaget er "god html")

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Jeg ville brukt en liste (ol), og kanskje en definisjonsliste i punktene, slik som dette:

<ol>

<li>
<dl>
<dt>Tittel</dt>
<dd>Tittel på nyheten</dd>
<dt>Beskrivelse</dt>
<dd>Beskrivelse/ingress for nyheten</dd>
</dl>
</li>

<li>
<dl>
<dt>Tittel</dt>
<dd>Tittel på nyheten</dd>
<dt>Beskrivelse</dt>
<dd>Beskrivelse/ingress for nyheten</dd>
</dl>
</li>

</ol>

 

Om det er den beste måten vet jeg ikke, vi får vente på at semantikkeksperten får sagt sin mening. ;)

Lenke til kommentar

Har problemer med AJ-Fork...

Dette er alt som vises på siden:

 

Warning: main() [function.main]: open_basedir restriction in effect. File(/xfields.mdu) is not within the allowed path(s): (/home/web/wno45823:/var/tmp:/usr/local/lib/php) in /usr/home/web/wno45823/weblogg/167/inc/shows.inc.php on line 706

Warning: main(xfields.mdu) [function.main]: failed to open stream: Operation not permitted in /usr/home/web/wno45823/weblogg/167/inc/shows.inc.php on line 706

Warning: main() [function.include]: Failed opening 'xfields.mdu' for inclusion (include_path='.:') in /usr/home/web/wno45823/weblogg/167/inc/shows.inc.php on line 706

 

link

Lenke til kommentar
Jeg ville brukt en liste (ol), og kanskje en definisjonsliste i punktene, slik som dette:

*snip*

 

Om det er den beste måten vet jeg ikke, vi får vente på at semantikkeksperten får sagt sin mening.

Han skal kun ha overskriftene, viss eg tolka han korrekt, så dette er vel det beste:

 

<ol>
<li><a href="#">Overskrift</a></li>
<li><a href="#">Overskrift</a></li>
<li><a href="#">Overskrift</a></li>
</ol>

 

BTW: Semantikkeksperten = meg? :p

 

 

oleeid: Aj-Fork har vel et eget supportforum? :roll:

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...