Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det noen som har erfaringer med bilder av samme person 2x på samme bilde? altså, at de sitter ved siden av hverandre. Bare ha kameraet heeelt stille også på en måtte legge oppå? men det blir litt vanskelig hvis ene handa går over deg selv ved siden av. noen kjappe tips? Har ikke stort med web jeg vet det, men dere har vel en neve bilderedigerings ferdigheter så liksom. Beklager hvis det ikke er passelig her.

 

Det jeg tenker er å ha kameraet på plass også ta to bilder også legge det ene bilde oppå hverandre også bruke history brush og tegne til menneske på bildet under kommer fram. Er det lurest tru?

Hvis du har to bilder du vil ha som "ett" er det bare å bruke lag(layers) til det. Da legger du det ene bildet i lag over orginal-bildet og visker vekk den delene av laget som skjuler det nederste laget. Bruk da en myk brush så overgangen ikke blir så hard.

Lenke til kommentar

Kan være enig i at ordene i rødt er uthevet og dermed kan passe i strong-elementet, men likevel er jeg litt uenig. Ordene er uthevet visuelt, mens de i teksten ikke er like viktige, ut i fra de få eksemplene som er å finne på framsida.

 

Det virker på en måte mer som en design-ting enn utheving i den forstand. Kanskje kommer også tekst i strong til å bare være grå og bold...

Lenke til kommentar
Kan være enig i at ordene i rødt er uthevet og dermed kan passe i strong-elementet, men likevel er jeg litt uenig. Ordene er uthevet visuelt, mens de i teksten ikke er like viktige, ut i fra de få eksemplene som er å finne på framsida.

 

Det virker på en måte mer som en design-ting enn utheving i den forstand. Kanskje kommer også tekst i strong til å bare være grå og bold...

Ja, det er jo ingen som har sagt at strong automatisk gir rød farge...

 

Men som det fremgår av siden, virker det som om elsker skal være uthevet, i og med at det er trykk på det ordet hvis du skal si setningen.

Lenke til kommentar

hehe, valgte span for å teste det bare da...vet ikke om jeg kommer til å bruke det i det hele tatt. Syns det er veldig slitsomt med dødsmye span i koden..Så nå var det kun for å teste - span eller strong var hipsomhapp!

Det gir noealasamme effekt men strong ser ikke like slitsomt ut i kildekoden (syns jeg)...

 

edit:

men det er jo jeg som velger hvordan presantasjonen skal være uten stilark og om jeg ikke ønsker at elsker skal skille seg ut uten stilark så bruker jeg jo ikke strong :)

 

 

Så hva er egentlig rett og galt? :)

Endret av resol
Lenke til kommentar

resol: Det er nettopp derfor jeg nevnte at jeg var usikker på om det virkelig var riktig å putte ordene i definerte elementer som strong eller em, siden de virker mer som designgrep (f.eks. at alle ord som har noe med kjærlighet er røde, trenger ikke ha noe med at de er uthevet).

 

Ble dobbelpost her, visst.

Lenke til kommentar
Si meg da hvorfor ingen nevner <em>, hvis poenget er at teksten er uthevet.

 

Edit: @drange_net a.k.a. Mr. Know-it-all :)

Tja, hvorfor ingen nevner den er et godt spørsmål. Kanskje fordi teksten var uthevet og ikke kursiv. Em og strong er to forskjellige uthevinger, hvor den sistnevnte er sterkest. De skilles som oftest ved at em er kursiv, selv om dette kan endres i CSS, og strong er uthevet, selv om også dette kan endres i CSS.

 

Mvh

drange_net a.k.a. Mr. Know-it-all :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...