Cucum(r) Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Opera: Still Hard to Defend http://fawny.org/blog/images/fawny-Opera-SM.jpgAnd you do realize that this page has a handheld stylesheet? Aah, deilig å ha døgnet på rett vei igjen. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Opera: Still Hard to Defend Hehe, gir seg ikke denne karen Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Han har jo et poeng også Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Han har jo et poeng også Jo da, ikke det jeg sier, hehe... Poenget var at det kom vel ikke akkurat som noen bombe at det var nettopp han som skrev det Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 er det noen som har erfaringer med bilder av samme person 2x på samme bilde? altså, at de sitter ved siden av hverandre. Bare ha kameraet heeelt stille også på en måtte legge oppå? men det blir litt vanskelig hvis ene handa går over deg selv ved siden av. noen kjappe tips? Har ikke stort med web jeg vet det, men dere har vel en neve bilderedigerings ferdigheter så liksom. Beklager hvis det ikke er passelig her. Det jeg tenker er å ha kameraet på plass også ta to bilder også legge det ene bilde oppå hverandre også bruke history brush og tegne til menneske på bildet under kommer fram. Er det lurest tru? Hvis du har to bilder du vil ha som "ett" er det bare å bruke lag(layers) til det. Da legger du det ene bildet i lag over orginal-bildet og visker vekk den delene av laget som skjuler det nederste laget. Bruk da en myk brush så overgangen ikke blir så hard. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 ja, noe sånn jeg tenkte. Har 2 bilder fra nøyaktig samme vinkel at jeg sitter i en trapp på hver side så skal sitte ved siden av meg selv Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Du kan også søke på blend/blending når det gjelder Photoshop tutorials... Lenke til kommentar
bluet Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 nattens design... søndag-kjede-seg-design Hva med å bruke <strong>, og ikke <span> på den røde teksten? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Kan være enig i at ordene i rødt er uthevet og dermed kan passe i strong-elementet, men likevel er jeg litt uenig. Ordene er uthevet visuelt, mens de i teksten ikke er like viktige, ut i fra de få eksemplene som er å finne på framsida. Det virker på en måte mer som en design-ting enn utheving i den forstand. Kanskje kommer også tekst i strong til å bare være grå og bold... Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) det er vel bare å sette: strong { color: red; font-style: normal; } eller? Edit: Hvis det er mest riktig å bruke strong da selvsagt. Endret 8. august 2005 av ett Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Kan være enig i at ordene i rødt er uthevet og dermed kan passe i strong-elementet, men likevel er jeg litt uenig. Ordene er uthevet visuelt, mens de i teksten ikke er like viktige, ut i fra de få eksemplene som er å finne på framsida. Det virker på en måte mer som en design-ting enn utheving i den forstand. Kanskje kommer også tekst i strong til å bare være grå og bold... Ja, det er jo ingen som har sagt at strong automatisk gir rød farge... Men som det fremgår av siden, virker det som om elsker skal være uthevet, i og med at det er trykk på det ordet hvis du skal si setningen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 ett: Det er jo ikke noe problem praktisk sett. drange_net: Ja, mulig. For min del er det egentlig det samme, begge deler er fint. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 begge deler er fint. Enda en som ikke har forstått poenget med HTML? Lenke til kommentar
resol Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) hehe, valgte span for å teste det bare da...vet ikke om jeg kommer til å bruke det i det hele tatt. Syns det er veldig slitsomt med dødsmye span i koden..Så nå var det kun for å teste - span eller strong var hipsomhapp! Det gir noealasamme effekt men strong ser ikke like slitsomt ut i kildekoden (syns jeg)... edit: men det er jo jeg som velger hvordan presantasjonen skal være uten stilark og om jeg ikke ønsker at elsker skal skille seg ut uten stilark så bruker jeg jo ikke strong Så hva er egentlig rett og galt? Endret 8. august 2005 av resol Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Si meg da hvorfor ingen nevner <em>, hvis poenget er at teksten er uthevet. Edit: @drange_net a.k.a. Mr. Know-it-all Endret 8. august 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 resol: Det er nettopp derfor jeg nevnte at jeg var usikker på om det virkelig var riktig å putte ordene i definerte elementer som strong eller em, siden de virker mer som designgrep (f.eks. at alle ord som har noe med kjærlighet er røde, trenger ikke ha noe med at de er uthevet). Ble dobbelpost her, visst. Lenke til kommentar
resol Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jepp du har rett i at det er ment som design...vet ikke om jeg vil orda skal skille seg ut uten stilark... Lenke til kommentar
bluet Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Si meg da hvorfor ingen nevner <em>, hvis poenget er at teksten er uthevet. Edit: @drange_net a.k.a. Mr. Know-it-all <em> gjør teksten skråstilt, mens <strong> gjør den tykkere; effekten ligner altså mer på farge-uthevingen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Si meg da hvorfor ingen nevner <em>, hvis poenget er at teksten er uthevet. Edit: @drange_net a.k.a. Mr. Know-it-all Tja, hvorfor ingen nevner den er et godt spørsmål. Kanskje fordi teksten var uthevet og ikke kursiv. Em og strong er to forskjellige uthevinger, hvor den sistnevnte er sterkest. De skilles som oftest ved at em er kursiv, selv om dette kan endres i CSS, og strong er uthevet, selv om også dette kan endres i CSS. Mvh drange_net a.k.a. Mr. Know-it-all Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå