Cucum(r) Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) For dei som ikkje heilt har skjønt kva ein IRI er, anbefalast det å sjå denne PDF-presentasjonen: http://www.i18nguy.com/markup/Internationa...esses-iuc27.pdf Akkurat no les eg IRI-spesifikasjonsutkastet. Det anbefalast derimot ikkje. Endret 6. august 2005 av Henrik Lied Lenke til kommentar
sparks Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 jeg ser for meg en 18år gammel jente som starter en liten porr side for å tjene penger til college. exposedme.com liksom men jeg vil ikke at du skal se på siden uansett, så det er greit for meg at du mener det Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jøss. Noen er i alle fall ampre nok Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Så det er kun 301-header jeg bør sende i tillegg? Tenkte at jeg også skulle peke eksempel.com til www.eksempel.com og, personlig har jeg ikke lyst til å bruke www, er nå det som er blitt indeksert foreløbig. Tenkte jeg skulle fikse slik at hvis man skriver eksempel.com/mappe, så havner man på www.eksempel.com/mappe, så jeg må trå unna DNS (tror jeg ihvertfall). Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Noen som vet om et bra bloggesystem som fikser skikkelige Atom og RSS-feeds? Så vidt jeg ser er hverken Wordpress eller b2evolution særlig Atom-vennlig.. EDIT: Joda! b2 fikset visst Atom allikavel Endret 6. august 2005 av Loomy Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Loomy: Om jeg ikke tar helt feil, genererer Textpattern både RSS- og Atom-feeds. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Så det er kun 301-header jeg bør sende i tillegg?Tenkte at jeg også skulle peke eksempel.com til www.eksempel.com og, personlig har jeg ikke lyst til å bruke www, er nå det som er blitt indeksert foreløbig. Tenkte jeg skulle fikse slik at hvis man skriver eksempel.com/mappe, så havner man på www.eksempel.com/mappe, så jeg må trå unna DNS (tror jeg ihvertfall). Kva med å slenge noko slikt i ei .htaccess-fil? RewriteEngine On RewriteRule ^(.*)$ http://example.net%{REQUEST_URI} [R=301,L] Magnus: Textpattern støtter Atom, ja. Endret 6. august 2005 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Loomy: Om jeg ikke tar helt feil, genererer Textpattern både RSS- og Atom-feeds. K. Prøver meg på b2 først. Btw, prøvde meg på et rosa/lilla design, potensiale? (kommer sannsynligvis til å bruke det til en blogg, ikke CSS Zen Garden slik innholdet kan tilsi): Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Det har helt klart potensiale, men når det først er et design med en del fancy, grafiske elementer syns jeg det mangler litt i teksten og nede til høyre. Den blir nok bra midtstilt også, regner med at det er meningen? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Loomy: Det har potensiale, men headerbildet er halve designet. Om du har tatt bildet selv, er det helt greit, men om det ikke er ditt bilde, ville jeg heller valgt å gjøre det litt mindre viktig for den designmessige helheten. Det får likevel bli din egen vurderingssak. Stilig var det iallfall! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Utkastet ditt fekk meg til å tenke på noko som har plaga meg ei god stund; CSS Zen Garden påstår at den er gyldig iflg. retningslinjene til WAI AAA, men det er omtrent praktisk umulig å oppnå denne tilgjengeligheitsstatusen. Allerede på det andre punktet (`Don't rely on color alone`) feiler CSS Zen Garden på mange av designa sine: When an appropriate markup language exists, use markup rather than images to convey information. [Priority 2] CSS Zen Garden bruker heller ikkje så veldig enkel form for engelsk. Mykje av innholdet kunne blitt formulert på en enklare måte: Use the clearest and simplest language appropriate for a site's content. [Priority 1] Dette punktet ligg under prioritet 3 (altså berre ei anbefaling, ikkje obligatorisk), men det er likevel nødvendig for å oppnå komplett WAI AAA godkjenning: Provide information so that users may receive documents according to their preferences (e.g., language, content type, etc.) [Priority 3] Du må også bruke kun relative eninger på tekst (og helst layout) Use relative rather than absolute units in markup language attribute values and style sheet property values. [Priority 2] Eg veit at det står i FAQ-seksjonen til CSS Zen Garden at den `antagligvis ikkje er gyldig AAA`, men eg ser ikkje poenget i å hive opp den knappen viss det er feilaktig informasjon. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) @Mr.Berg: Er veldig tidlig i utviklingen ennå, så det kommer flere grafiske elementer. Midtstilt blir det nok, ja @Mikka: Er helt enig i at headeren er halve designet (og vel så det), så flere grafiske elementer vil forhåpentligvis gjøre noe med den saken. Og nei, det er ikke mitt bilde (ikke originalen veffal) EDIT @Henrik: Har faktisk lagt merke til det samme. Og for the record, jeg har ingen intensjoner om å gjøre siden WAI AAA-gyldig. Det får holde med XHTML, CSS og 508! Endret 6. august 2005 av Loomy Lenke til kommentar
sparks Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) http://sparks.ineptia.net/mp3/index.php?p=all vil at borderen (2 grønne tykke på utsiden) skal følge hele veien ned.. noen tips? Endret 6. august 2005 av sparks Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 http://sparks.ineptia.net/mp3/index.php?p=all vil at borderen (2 grønne tykke på utsiden) skal følge hele veien ned.. noen tips? Valider koden din. Hvis ikke jeg så helt feil mangler du en eller to </div> - deriblant den på #box. Tipper dette har en finger med i spillet. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) http://www.positioniseverything.net/easyclearing.html? Endret 6. august 2005 av Henrik Lied Lenke til kommentar
sparks Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Takk Henrik Skal validere den ikveld Lenke til kommentar
neb Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) fotoblogg kan jeg få litt tilbakemelding? edit: Er ikke helt ferdig enda da, bare så det er sagt. edit 2: endret link. Endret 6. august 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hvordan får man opp bildene i full størrelse? Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Det er bare kategori-bildene, Jesper. Litt lett å gjennkjenne menyen din, forresten. Endret 6. august 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå