Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det er kun 301-header jeg bør sende i tillegg?

Tenkte at jeg også skulle peke eksempel.com til www.eksempel.com og, personlig har jeg ikke lyst til å bruke www, er nå det som er blitt indeksert foreløbig. Tenkte jeg skulle fikse slik at hvis man skriver eksempel.com/mappe, så havner man på www.eksempel.com/mappe, så jeg må trå unna DNS (tror jeg ihvertfall).

Lenke til kommentar
Så det er kun 301-header jeg bør sende i tillegg?

Tenkte at jeg også skulle peke eksempel.com til www.eksempel.com og, personlig har jeg ikke lyst til å bruke www, er nå det som er blitt indeksert foreløbig. Tenkte jeg skulle fikse slik at hvis man skriver eksempel.com/mappe, så havner man på www.eksempel.com/mappe, så jeg må trå unna DNS (tror jeg ihvertfall).

Kva med å slenge noko slikt i ei .htaccess-fil?

 

RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*)$ http://example.net%{REQUEST_URI} [R=301,L]

 

Magnus: Textpattern støtter Atom, ja. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Loomy: Det har potensiale, men headerbildet er halve designet. Om du har tatt bildet selv, er det helt greit, men om det ikke er ditt bilde, ville jeg heller valgt å gjøre det litt mindre viktig for den designmessige helheten. :) Det får likevel bli din egen vurderingssak. Stilig var det iallfall!

Lenke til kommentar

Utkastet ditt fekk meg til å tenke på noko som har plaga meg ei god stund; CSS Zen Garden påstår at den er gyldig iflg. retningslinjene til WAI AAA, men det er omtrent praktisk umulig å oppnå denne tilgjengeligheitsstatusen.

 

Allerede på det andre punktet (`Don't rely on color alone`) feiler CSS Zen Garden på mange av designa sine:

When an appropriate markup language exists, use markup rather than images to convey information. [Priority 2]

 

CSS Zen Garden bruker heller ikkje så veldig enkel form for engelsk. Mykje av innholdet kunne blitt formulert på en enklare måte:

Use the clearest and simplest language appropriate for a site's content. [Priority 1]

 

 

Dette punktet ligg under prioritet 3 (altså berre ei anbefaling, ikkje obligatorisk), men det er likevel nødvendig for å oppnå komplett WAI AAA godkjenning:

Provide information so that users may receive documents according to their preferences (e.g., language, content type, etc.) [Priority 3]

 

Du må også bruke kun relative eninger på tekst (og helst layout)

Use relative rather than absolute units in markup language attribute values and style sheet property values. [Priority 2]

 

 

 

Eg veit at det står i FAQ-seksjonen til CSS Zen Garden at den `antagligvis ikkje er gyldig AAA`, men eg ser ikkje poenget i å hive opp den knappen viss det er feilaktig informasjon.

Lenke til kommentar

@Mr.Berg: Er veldig tidlig i utviklingen ennå, så det kommer flere grafiske elementer. Midtstilt blir det nok, ja :yes:

 

@Mikka: Er helt enig i at headeren er halve designet (og vel så det), så flere grafiske elementer vil forhåpentligvis gjøre noe med den saken. Og nei, det er ikke mitt bilde (ikke originalen veffal) ;)

 

EDIT @Henrik: Har faktisk lagt merke til det samme. Og for the record, jeg har ingen intensjoner om å gjøre siden WAI AAA-gyldig. Det får holde med XHTML, CSS og 508! :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...