Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe, tenkte jeg ikke over, nå ser ting ikke bra ut her, alt er digert og ligger oppå hverandre igjen :S annetfølje står det liksom :\

Ser bra ut i Operaen min her, men det er noen småbugs i Firefox, ja...

Skal se om jeg finner en løsning, vent på edit. ;)

Edit:

Kjørte noen tester med Web Developer Syntax Addon til Firefox, og fikk en debug-error på den ene selektoren... Så jeg prøvde litt forskjellig, men jeg fikk overrun error på alle style-selektorene med mindre jeg prøvde å bytte ut koden med float:left, da funket det. Så hvis du gjør om denne CSS-koden i stilarket ditt:

#menu ul {
       position: fixed;
       background: maroon;
       margin: 0;
       padding: 0;
       width: 100%;
}

#menu li {
      display: inline-block;
      vertical-align: top;
      width: 150px;
      height: 100%;
      position: absolute;
}

#menu a {
    position: fixed;
    background: maroon;
    background: #000;
    text-decoration: none;
    font-size: 9em;
}

Til denne koden:

#menu ul {
       width: 100%;
}

#menu li {
      display:block;
      float:left;
}

#menu a {
    display:block;
    float:left;
    text-decoration: none;
    font-size: 9em;
}

Så tror jeg det skal funke mye bedre. :)

Husk å sjekke om koden gir en buffer error-syntaks neste gang du koder menyer på denne måten, det er lett å gjøre feil sånn sett. (Det er enklest å se buffer error-syntaksen med Air Mosaic, den browseren er spesialkonstruert for å avsløre slike bugs i CSS-selektorene. Hvis du ser elementer slik som den listen din i Mosaic så kan du iallefall være sikker på at det ikke er en syntaksfeil i debug-koden din.) ;)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

em, px, pt, prosent - ingen forskjell i en skikkelig nettleser. :)

På et pixelbasert layout bruker eg som vanlig px som ening, men i fleksible layout (der bredda er spesifisert med em) er det fint å bruke em til tekst òg, sidan det da blir lik tilpassing mellom utviding/innskrenkning av layout og tekst.

BTW: Domodyret fortalte akkurat ei utrolig morsom fortelling på MSN! :laugh:

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Har nå skrapt sammen en side som jeg og mine co-workers kan legge ut filmanmeldelser på. Siden er på ingen måte kodet av meg, men designet er sånn halvveis mitt. Den dypt savnede PoleCat står for selve layouten (og koden selvsagt) og lagde egentlig en russeside til meg (Gandrussen). Jeg tok utgangspunkt i denne og lagde en filmside som jeg faktisk ble ganske fornøyd med. Så vidt meg bekjent så validerer koden nesten og den funker greit i de fleste browsere.

The Bonnie Situation

Vad tycks?

Lenke til kommentar

I like it!

Designmessig er den fin, iallfall etter mine sanseinntrykk.

Eg kunne gjerne tenkt meg en smule større tekst på avsnitta. Det kan hende at dette går ut over estetikken litt, men det øker iallfall lesbarheita.

Bortsett fra det digger eg typografien.

Ser at det ikkje er du som står for koden bak, men det er nokre småting som kunne blitt fiksa:

• Legg til text-transform: lowercase; på H2-elementet, og skriv med store forbokstaver.
  • <h1> </h1> -> <h1>The Bonnie Situation</h1> og dette i stilarket: h1 { text-indent: -999em; }
  • Bytt ut alle de ø osv. med bokstaver

Ellers ser det greitt ut kodemessig. Orker ikkje å ta så mykje småfeil så seint på natt. :)

BTW: Innholdet er heller ikkje å forakte. Omtalane er veldig fint formulert. :thumbup:

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Argh! Har nå lest de siste 15 sidene, og herre min hatt som jeg hater å ikke ha internett! Og det er enda minst 2 uker igjen til Telenor får ut fingeren slik at BKK Bredbånd får gjort jobben sin :mad: Jepp, hadde det vært opp til BKK hadde jeg hatt bredbånd for mange dager siden (pappa jobber der, så da får man visse fordeler :wee:)

Dere får oppføre dere pent uten meg, og ikke skrive så mye at jeg blir nødt til å lage en kjempequote 2.0 :p

Lenke til kommentar

Jobbet en del i det siste, noe som medfører liten tid på nettet... Lunchpause nå, så da får man vel benytte litt av tiden til å poste et innlegg her ;)

Tenkte bare jeg ville gi litt god kritikk til Lokaltog jeg, må si jeg ble overrasket over den meget gode hjelpen du gav til mr.skateguy :) Det er slik hjelp man virkelig setter pris på, og forhåpentligvis lærer av også! Har lest gjennom et par sider nå..

Nice work!

Tenkte bare jeg skulle meddele hva jeg tenkte om den saken... ;)

Lenke til kommentar

Wow, aktivt i kafeen di siste dagene. Stille ellers da...

Mikka: Før du starter på et prosjekt som du driver med nå bår du få noen som kan datamoddelering til å se over det. Sette opp en modell du kan bruke..

Det du forklarte hørtes ut som normaliseringens værste mareritt.

Og du bør ikke slette inlegg å auksjoner, veldig kjekt å ha senere.

Prøv å finn deg en som kan datamodelering, det vil du tjene mye på :)

EDIT:

Vurderer å lage et sån php script som lister og lager besøksstatestikk og hvilke nettlesere de bruker osv...

Først sto valget på flatfil eller sql, men så husket jeg en litt ekkel forelesning om samtidighet osv i databasehåntering.

har man 10 stykk som kommer inn på siden mer eller mindre sammtidig er sjansen for at dataene blir oppdatert riktig veldig liten.

Og mysql har vel ikke transaksjonsstøtte?

Noen som har noen gode råd her?

Endret av orsus
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan jeg kan fikse gradienten til å gå i bånn uavhengig av høyde. Har et mønster øverst i bakgrunnen og der den stopper kommer en gradient.

Noe liknende som det er på denne siden: http://www.me1nhold.com/ bare at der det er blått har jeg en gradient. Tror dette er mulig i CSS.

EDIT: Tror jeg fikk svar her: background: #fff url(../../gradientbg.jpg) repeat-x;

Endret av oleeid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...