Jesper Karsrud Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 PHP er gøy, det! Lenke til kommentar
Decline Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 php er gøy når man ikke lager det selv Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Det er nok gøy om man kan det, men læringsprosessen (som alt annet, i guess) er kjedelig og irriterende Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Selve læringsprosessen som er gøy. Når du lager det samme hundre ganger, -da- blir det kjedelig. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hinter til bajs kanskje. Det er jo selve nytten ved php som er gøy å kunne, det er mange ting man gjør flere hundre ganger Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg nei, lager aldri det samme om og om igjen jeg. *drømme om vanskelige prosjekter* Lenke til kommentar
resol Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 hehe...jeg får fikse mer utfordring da Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Det mest irriterende med php, er når du har sittet i 20 minutter uten å prøve koden, og koden ikke fungerer. Så sitter du (jeg iallfall) i nye 20 minutter for å finne feilen, som gjerne er et manglende punktum i et mysql-query eller noe. Endret 4. august 2005 av Mikka Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Det mest irriterende med php, er når du har sittet i 20 minutter uten å prøve koden, og koden ikke fungerer. Så sitter du (jeg iallfall) i nye 20 minutter for å finne feilen, som gjerne er et manglende punktum i et mysql-query eller noe. Huff og huff. Vanligvis er det slik som er feil ja Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Lett å se seg blind når du har nistirret på samme skjermbildet, samme linjene, samme fargene og samme tegnene i noen timers tid, ja... Da er det like greit å lukke ned vinduet og ta seg en lang pause. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Forresten, fin signatur drange Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 PHP er gøy, det! Jau! http://prosjekt.herlig.net/ <= Det er ca det eg har holdt på med dei to siste dagane på jobb Jojo, funker det vettu Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Publiseringssystem? Du minnet meg på at jeg trenger en aldri så liten login-side på mitt:) Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Noen som husker hvilken fil jeg kan fjærne IE-sprerren i Aj-Fork? Er litt irriterende når man sitter på skolen etc. (Ja, vi har bare IE på skolen og nedlastninger er sperra.) Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Driver selv og jobber med en auksjonsside, for kunde. Alt skal kodes i PHP/mySQL helt fra bunnen, og det er mildt sagt mye jobb. Mer enn jeg tenkte meg på forhånd. Jaja... *gjøre ferdig epostbekreftelse av brukerkontoer* Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Noen som har prøvd "pretty url's" i Aj-Fork? Jeg kunne ha trengt litt hjelp. Dette er .htaccess-fila hvis det er noe hjelp. RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule ^/([0-9]{10})/([0-9]{4})/([0-9]{2})/([0-9]{2})/(.*)/(.*)\.html$ ?archive=$1&furls_date=$2/$3/$4&aj_go=more&category=$5&id=$6 [QSA] RewriteRule ^([0-9]{4})/([0-9]{2})/([0-9]{2})/(.*)/(.*)\.html$ ?furls_date=$1/$2/$3&aj_go=more&category=$4&id=$5 [QSA] RewriteRule ^/(.*)\.html$ ?category=$1 [QSA] Dette er linkene jeg vil ha: http://yoursite/kategori/navn-paa-artikkel/ Noen som kan hjelpe litt? Takker for all hjelp. Edit: Hvor skulle dette spørsmålet egentlig vært posta? Ble svært usikker nå. Endret 4. august 2005 av ett Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Som nevnt, holder jeg på med en auksjonsside, og skal nå begynne å programmere selve auksjonssystemet. Er litt usikker på hvordan jeg skal lage database-delen, og lurte på om noen har noen tips. Må altså ha en måte å lagre selve auksjonene på, og en måte å lagre alle budene som kommer inn på hver enkelt auksjon. Idéelt sett, skulle man ha hatt en tabell for hver auksjon, men jeg tror ikke det er noen løsning da det kan bli ganske mange etter hvert. Mitt eneste forslag er da å lagre alle budene i én database, hvor ett felt bestemmer hvilken auksjon de hører til. Denne tabellen vil dog få veldig mange linjer etter hvert. Har aldri vært borti mySQL av denne størrelsen før. Vil dette systemet bli veldig tregt? Hva med etter, la oss si 100 000 bud? Er det best å lage en funksjon som sletter gamle bud etter hvert? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Som nevnt, holder jeg på med en auksjonsside, og skal nå begynne å programmere selve auksjonssystemet. Er litt usikker på hvordan jeg skal lage database-delen, og lurte på om noen har noen tips. Må altså ha en måte å lagre selve auksjonene på, og en måte å lagre alle budene som kommer inn på hver enkelt auksjon. Idéelt sett, skulle man ha hatt en tabell for hver auksjon, men jeg tror ikke det er noen løsning da det kan bli ganske mange etter hvert. Mitt eneste forslag er da å lagre alle budene i én database, hvor ett felt bestemmer hvilken auksjon de hører til. Denne tabellen vil dog få veldig mange linjer etter hvert. Har aldri vært borti mySQL av denne størrelsen før. Vil dette systemet bli veldig tregt? Hva med etter, la oss si 100 000 bud? Er det best å lage en funksjon som sletter gamle bud etter hvert? Slette kontinuerlig alle bud som er 1000 bud bak det som er først på et gitt tidspunkt? Unødvendig å ta vare på alle buda, imo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå