Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drister meg til et par raske spørsmål her:

Sitter og ergrer meg over flere ting nå..

Prater om ff-norge.net.

1. Hvorfor vil ikke encodinga fungere ordentlig. På den index-siden som man kommer til så fungerer utf-8 som en drøm. Men på denne siden som er skrevet i Dreamweaver og er spesifisert til utf-8 (unicode) blir ÆØÅ bare til ???..

2. Siden bruker ajfork som nyhetssystem. Problemet er at vi ikke klarer å få til en "les mer" sak. Teksten skal vistnok deles opp sånn: "short story <!--more-- > full story" Men det vil ikke fungere. Kan noen som har ajfork oppe forklare det?

Takk, da er litt av frustrasjonen luftet ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Det er fordi du må endre stilsettet ditt. Det står antaglivis på short story, så legg på en {full story} etterpå. (Er ikke helt sikker på den taggen)

Den æøå buggen. Bruker du cutenews, eller aj-fork?

Jeg hadde samme feil en gang og det var fordi jeg hadde valgt å skrive i noe som heter plain text og ikke "Smarty-Pants". Det oppsettet velger mens du skriver nyheter. Håper dette er feilen.

Lykke til.

Endret av ett
Lenke til kommentar

Kan bli bra det der Lied, får litt sånn hitman-dirty-voldspill-feeling :)

Aner ikke hva det som er gjennomsiktig på toppen er, som er en ramme, muligens en meny? uansett syns jeg det så veldig feil ut...

hadde vært sjef med litt skuddhøl her og der...

Lenke til kommentar

@Henrik: Veit ikke helt med den kanten der altså... Ble litt myk i forhold til resten av det røffe. Må nok få til noe bedre der.

ang den firkanten så er det pent at den går over første post, men har du virkelig så mange kategorier(menyalternativer) at du får brukt hele, så det ikke ser dumt ut?

----------------------------------------------

Leste et sted at "vanlige" blå linker med understreking gjør siden lettere å lese, fordi vi oppfatter blå med understrek som link med en gang.

Noen som har noen formening om det?

Lenke til kommentar
Leste et sted at "vanlige" blå linker med understreking gjør siden lettere å lese, fordi vi oppfatter blå med understrek som link med en gang.

Noen som har noen formening om det?

Makes sense. I hvert fall når det gjelder understreking. Ser jeg et understreket ord i alt fra et word-dokument til en webside flytter jeg umiddelbart musen bort for å sjekke hvor linken peker til.

(EDIT: Og stor blir irritasjonen når jeg oppdager at noen har understreket noe som ikke er link. Febrilsk tvangs-klikking på ikke-link, anyone? :blush: )

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Makes sense. I hvert fall når det gjelder understreking. Ser jeg et understreket ord i alt fra et word-dokument til en webside flytter jeg umiddelbart musen bort for å sjekke hvor linken peker til.

(EDIT: Og stor blir irritasjonen når jeg oppdager at noen har understreket noe som ikke er link. Febrilsk tvangs-klikking på ikke-link, anyone? :blush: )

Melder meg inn i den gruppa :p

Lenke til kommentar

Henrik: Jeg likte utrolig godt header, får litt sånn dirty redlight district-feel. Det under syns jeg blir litt "stort", kanskje pga. tekst i photoshop ikke blir helt bra, skulle likt å sett en html-versjon. Syns overgangen ifra grønt til hvitt ikke var like bra som ifra header til grønn, også hadde det vært fint med en liten footer kanskje. Men fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...