sparks Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Da kan jo du selvsagt forklare meg hvordan man skal få delt det opp slik jeg har gjort, i en while-loop og med kun en tabell. Først da - har du et poeng. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 *tata* Stilig. Men hvordan funker det egentlig? Leser den inn automatisk hva du spiller i Winamp? :s Benytter meg av en plugin til winamp, på den måten får jeg informasjonen fra winamp =) Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Da kan jo du selvsagt forklare meg hvordan man skal få delt det opp slik jeg har gjort, i en while-loop og med kun en tabell. Først da - har du et poeng. I disse posten blir det meste nevnt: Tabulære data skal i tabeller, og ting som listes opp skal i lister .. samt toppoverskift i H1, meny i UL og profil-data ("Songs played", "Played for", album, varighet etc) i DL, DT og DD. Hvordan du skal gjøre det? Det er vel bare å skrive om PHP-koden til å printe dataene i de riktige elementene det. Du kan også lese mer om tabeller i linken, DL, DT og DD finner du både eksempler og forklaringer på i de siste sidene av Webkaféen, en ordnet liste ser slik ut: <ol> <li>>Artist - Sangtittel</li> <li>>Artist - Sangtittel</li> <li>>Artist - Sangtittel</li> </ol> Og med denne CSS-en, får du den nummerert: ol { list-style-type: decimal; } Poenget med tabellene var - så vidt jeg ser det - slik f.eks, til listene over mest spilte og mest populære: +-----------|----------------|--------------+ | Nummer | Sang | Ganger spilt | +-----------|----------------|--------------+ | 1 | Artist - Tittel | 32 | +-----------|----------------|--------------+ Lenke til kommentar
sparks Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Du har enda ikke svart meg på det jeg trenger å vite for å faktisk lage det riktig i tabeller Jeg kan fint lage det i tabeller på den måten du viser meg, men gir du meg PHP koden til å få den til å sette en ny tabell ved siden av den gamle, når den når post nr 11? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Hvorfor ikke la 20 siste gå nedover, og de to andre under hverandre? Ellers er det jo bare å skjekke når den kommer til 11, og begynne på nytt. Altså lage en ny tabell. Men noe av poenget med en tabell er jo at den skal være sammenhengene :\ EDIT: Noe å ta vare på? Fisk'n altså! Endret 2. august 2005 av orsus Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 EDIT: Noe å ta vare på? Fisk'n altså! Tja... Synes vel fargen på brødteksten var litt for kontrast i forhold til den hvite bakgrunnen.. Hva med en litt lysere gråtone? Litt mer farger på siden hadde nok gjort susen, kanskje piffet opp h*-elementene også... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 EDIT: Noe å ta vare på? Fisk'n altså! Skriften i meny og main likte jeg ikke - eller fint! Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 EDIT: Noe å ta vare på? Fisk'n altså! Skriften i meny og main likte jeg ikke - eller fint! Enig, synes ikke den skriften var den store, i alle fall ikke i menyen. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hvis jeg skal svare på spørsmålet ditt, så ville jeg sagt nei... Men det har et lite potensiale, det har det.. Men det er også ganske så likt mange andre design jeg har sett.. Er liksom ikke første jeg har sett som ser sånn ut. Så til noe annet: Er det mulig å få PHP til å bytte stilsett ved en gitt dato? Hvis man har sommer- og vinterdesign på en side, så vil man bytte til vinterdesignet 1. november og tilbake til sommerdesignet igjen 1.mai... Burde jo være mulig, eller hva? Bare jeg og en kamerat som diskuterte litt Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Ser ut, ifra bloggen din, at du har god greie på HTMLkoding. Så jeg anbefaler deg å ta en titt på sider som stylegala, css vault, css thesis, css import og css beauty - og titte litt på de grafiske designene. Fisken syns jeg ble litt for standard og kjedelig. Selv om standard er brukervennlig er det jo fint å lage noe som står litt ut, kommer ann på hva du skal bruke siden til. Selv driver jeg med en andre versjon av designalized.com - som faktisk er standard, men jeg syns det funker. Dessuten følger jeg utfordringen ifra Dunestar om å lage noe non-grunge. Tror jeg kanskje er ferdig ikveld om jeg får laget en meny Edit: Jibba, går vel, men én gang i året greier man vel å uploade en fil? Endret 2. august 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Så til noe annet: Er det mulig å få PHP til å bytte stilsett ved en gitt dato? Hvis man har sommer- og vinterdesign på en side, så vil man bytte til vinterdesignet 1. november og tilbake til sommerdesignet igjen 1.mai... Burde jo være mulig, eller hva? Bare jeg og en kamerat som diskuterte litt Jajøss if($dato mellom x/x og y/y) { echo "vinter.css"; } else { echo "sommer.css"; } Alternativt kunne det blitt gjort med cron jobs/tabs slik at man slipper å kjøre den sjekken hver eneste gang en side lastes. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Det som er kulest er natt- og dag-temaer Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Det som er kulest er natt- og dag-temaer Meget kult, indeed. Litt kjipt med tidssoner og sånt da (besøkende fra andre siden av kloden får natt-tema på dagtid osv.) Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Jibba, går vel, men én gang i året greier man vel å uploade en fil? Hehe, ja, men det er tungvint Og tenk om man ikke er hjemme på den datoen? Hvordan skal man da få lastet den opp? Dag- og natt-tema hadde jo vært dritfett Edit: Kan jo opplyse at tiden oppdateres ved CET da, og at den dermed ikke alltid er korrekt.. Eller så kan man gjøre masse stressende for serveren, og sjekke hvor i verden IP'en til serveren ligger, og regne ut om den faktisk skal vise natt- eller dag-tema Endret 2. august 2005 av Jibril2k Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Bah, ønsker meg en designer til jul! Eller "the gift of design", har ikke snøring. Ser hva som er pent å stygt, men klarer ikke lage noe pent selv... Koding fikser jeg da... Driver å jobber med å få til en portefølje, og da må det nesten være noe kunstnerisk som appelerer. For de som skal ha sider laget for seg skjønner ikke hvor pen koden er Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Bah, ønsker meg en designer til jul!Eller "the gift of design", har ikke snøring. Ser hva som er pent å stygt, men klarer ikke lage noe pent selv... Da er vi to Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Som sagt, søk inspirasjon og prøv å lær teknikker, studér (om det er sånn det skrives). Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Si jeg har en fil som skal inkluderes mange steder, og jeg vet ikke hvilket domene den skal ligge på men den skal alltid ha en link til hovedsiden på respektive domenet(f.eks www.side.com/index.php) Kan jeg gjøre dette i html ev, php? Skal altså være noe ala dette: <a href="~/index.html"> ...men det funker jo ikke! Endret 2. august 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) <a href="/index.html"> burde vel funke..? EDIT: Eventuelt bare <a href="/"> hvis det kan variere mellom .html/.php/.whatever Endret 2. august 2005 av Loomy Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Viste det var en enkel løsning, sittet og tenkt på dette i en time :!: :!: :!: Hadde helt låst meg på at <a href="index.html"> ikke virket, ja ja litt trøtt i dag tror jeg!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå