Jesper Karsrud Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg driter egentlig langt i hva jeg hører på, jeg.. Kan være alt fra David Gray til Scott Brown. Koder like bra (eller dårlig? ) uansett, så... Når jeg designer, derimot.. Da går det mest i fin-fin hardstyle, harddance eller hardcore Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Uansett.. Tenkte jeg kunne vise den her, og hvis noen har noen innspill, enten design- eller code-wise, så er det bare å komme med det, men ikke la det bli for utdypende, er jo tross alt kaféen vi er i http://dfm.vegiboys.com/ Jeg likte heller ikke :hover-en på knappene, og kodemessig bør du heller bruke en av de siste bildeerstattningsmetodene for tekst her, hvor den originale teksten ligger bak bildet, slik at det går ann å bruke siden uten bilder også. Den største nyheten er vel at vi har passert 1000 sider i kafeen! Samt 2000 innlegg, siden ikke alle har like mange innlegg per side. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg likte heller ikke :hover-en på knappene, og kodemessig bør du heller bruke en av de siste bildeerstattningsmetodene for tekst her, hvor den originale teksten ligger bak bildet, slik at det går ann å bruke siden uten bilder også. Nåja, på halvparten av metodene sto det at de ikke løste problemet på bilder av/css på... Har sett på dem tidligere også, og jeg ser egentlig ikke hva som gjør dem så mye bedre enn den metoden jeg bruker. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Toppsakene;JiBril er blitt homofil. Arve og Henrik har funnet hverandre. JiBrils homofili er èn ting, det skal eg ikkje legge meg opp i - men kva meiner du med at eg og Henrik har funne kvarandre? Musikk til design: Opeth, Dream Theater, Katatonia, A Perfect Circle, Tool, Diverse klassisk musikk, Windir, Lumsk, litt Metallica, In Flames. Pluss diverse. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Hører mye på idierock for tiden, men det kommer av at jeg ble litt inn i det før quart'n! Somregel setter jeg bare på hele lista å lar den gå. Det meste er rock relatert, og helst ikke listemusikk Men det funker å kode i stillhet også :o Jibril2k: Poenget er at det skal vises riktig når man skrur av bilder også liker den "<li>forside<span></span>" der bildet ligger i span. Skulle vært en css egenskap som la bilder over tekst osv Endret 1. august 2005 av orsus Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Nåja, på halvparten av metodene sto det at de ikke løste problemet på bilder av/css på... Har sett på dem tidligere også, og jeg ser egentlig ikke hva som gjør dem så mye bedre enn den metoden jeg bruker. Den siste fungerer fint. Bare lag et tomt SPAN-element foran eller bak teksten i H1, eller hva du nå skal erstatte, så legger du det tomme elementet oppå teksten og legger bildet som en bakgrunn i den. Fordelen er at hvis f.eks en modem- eller mobilbruker som har skrudd av bilder besøker siden, så får de ihvertfall tekst å klikke på i bla. menyen. Prøv å bruk siden etter å ha skrudd av bilder, så merker du det (Vis > Bilder > Ingen, i Opera). -- Angående IE-betaen, så testet Dave Shea den mot standardene og tidligere bugs i bloggen sin, og konklusjonen ble at det eneste de har forbedret hittil er støtte for Alpha i PNG (gjennomsiktige PNG-filer). Endret 1. august 2005 av AfroDude Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Du er ganske flink hvis du klarer å finne noe som har blitt bedre med IE7 egentlig. Alt jeg har testet har sett like jævlig ut Lenke til kommentar
sparks Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 http://sparks.ineptia.net/mp3/ laget en plugin til winamp, noe ala audiscrobbler, bare gøy å lage det selv Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Hvorfor har du ikke satt opp sangene i tabeller? Det der virker på meg som tabulær data Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Anti-tabellholdningen har satt sitt spor Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Litt for dype spor Men ser man på resten av koden så er ikke den så semantisk heller. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) satte det opp i divs jeg..' kan vel nevne at det er phpkoden det er lagt vekt på og ikke htmlen, siden det er det folk kommenterer.. men er jo i en html/css kategori da Endret 1. august 2005 av sparks Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 satte det opp i divs jeg..' Selv om man bruker div's istedenfor tabeller, betyr det ikke at koden er «perfekt». doctype burde i det minste vært på plass Lenke til kommentar
sparks Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Er klar over det, burde brukt tabeller.. Mulig jeg skriver det om Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Er klar over det, burde brukt tabeller.. Mulig jeg skriver det om Nja, ikke til alt: "20 siste" bør vel stå i en ordnet liste. Apropos DOCTYPE; hvilken HTML-DOCTYPE er det folk bruker om dagen? Fortsatt HTML4 eller har noen begynt å bruke HTML5? Prøvde å validere en side hos WC3 med både <!DOCTYPE html PUBLIC "-//WHATWG//NONSGML HTML5//EN">, <!DOCTYPE html> og <!DOCTYPE html5> istad, men den likte ingen av dem. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 akkurat det med at ting bør stå i liste og sånn, gir jeg F i. For min del er det en smak sak og jeg syntes det er et slit å sette det opp No offence! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Er ikke smakssak, er semantisk riktig eller feil Tabulære data skal i tabeller, og ting som listes opp skal i lister Lenke til kommentar
sparks Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jo, så det ikke påvirker resultatet så mye, er det for min del en smaksak Men du har riktig i at det hadde vært bedre å ha det i tabeller. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Tabulære data skal i tabeller, og ting som listes opp skal i lister .. samt toppoverskift i H1, meny i UL og profil-data ("Songs played", "Played for", album, varighet etc) i DL, DT og DD. Endret 1. august 2005 av AfroDude Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Kan noen forklare med hva DL, DT og DD er? Har sett det flere steder og lurt hva det er for no... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå