Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uansett.. Tenkte jeg kunne vise den her, og hvis noen har noen innspill, enten design- eller code-wise, så er det bare å komme med det, men ikke la det bli for utdypende, er jo tross alt kaféen vi er i ;)

http://dfm.vegiboys.com/

Jeg likte heller ikke :hover-en på knappene, og kodemessig bør du heller bruke en av de siste bildeerstattningsmetodene for tekst her, hvor den originale teksten ligger bak bildet, slik at det går ann å bruke siden uten bilder også. ;)

Den største nyheten er vel at vi har passert 1000 sider i kafeen!  :w00t:

Samt 2000 innlegg, siden ikke alle har like mange innlegg per side.

Lenke til kommentar
Jeg likte heller ikke :hover-en på knappene, og kodemessig bør du heller bruke en av de siste bildeerstattningsmetodene for tekst her, hvor den originale teksten ligger bak bildet, slik at det går ann å bruke siden uten bilder også. ;)

Nåja, på halvparten av metodene sto det at de ikke løste problemet på bilder av/css på... Har sett på dem tidligere også, og jeg ser egentlig ikke hva som gjør dem så mye bedre enn den metoden jeg bruker.

Lenke til kommentar
Toppsakene;

JiBril er blitt homofil.

Arve og Henrik har funnet hverandre.

JiBrils homofili er èn ting, det skal eg ikkje legge meg opp i - men kva meiner du med at eg og Henrik har funne kvarandre? :p

Musikk til design:

Opeth, Dream Theater, Katatonia, A Perfect Circle, Tool, Diverse klassisk musikk, Windir, Lumsk, litt Metallica, In Flames. Pluss diverse.

Lenke til kommentar

Hører mye på idierock for tiden, men det kommer av at jeg ble litt inn i det før quart'n!

Somregel setter jeg bare på hele lista å lar den gå. Det meste er rock relatert, og helst ikke listemusikk :)

Men det funker å kode i stillhet også :o

Jibril2k: Poenget er at det skal vises riktig når man skrur av bilder også :)

liker den "<li>forside<span></span>" der bildet ligger i span.

Skulle vært en css egenskap som la bilder over tekst osv :w00t:

Endret av orsus
Lenke til kommentar
Nåja, på halvparten av metodene sto det at de ikke løste problemet på bilder av/css på... Har sett på dem tidligere også, og jeg ser egentlig ikke hva som gjør dem så mye bedre enn den metoden jeg bruker.

Den siste fungerer fint. Bare lag et tomt SPAN-element foran eller bak teksten i H1, eller hva du nå skal erstatte, så legger du det tomme elementet oppå teksten og legger bildet som en bakgrunn i den.

Fordelen er at hvis f.eks en modem- eller mobilbruker som har skrudd av bilder besøker siden, så får de ihvertfall tekst å klikke på i bla. menyen. Prøv å bruk siden etter å ha skrudd av bilder, så merker du det (Vis > Bilder > Ingen, i Opera).

--

Angående IE-betaen, så testet Dave Shea den mot standardene og tidligere bugs i bloggen sin, og konklusjonen ble at det eneste de har forbedret hittil er støtte for Alpha i PNG (gjennomsiktige PNG-filer). :ermm:

Endret av AfroDude
Lenke til kommentar
Er klar over det, burde brukt tabeller.. Mulig jeg skriver det om :)

Nja, ikke til alt: "20 siste" bør vel stå i en ordnet liste.

Apropos DOCTYPE; hvilken HTML-DOCTYPE er det folk bruker om dagen? Fortsatt HTML4 eller har noen begynt å bruke HTML5? Prøvde å validere en side hos WC3 med både <!DOCTYPE html PUBLIC "-//WHATWG//NONSGML HTML5//EN">, <!DOCTYPE html> og <!DOCTYPE html5> istad, men den likte ingen av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...