TRS Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 hei, vet ikke helt hvor jeg skulle plassere denne så jeg la den her. Men til saken. Har i det siste merket at maskinen min er blitt UTROLIG treig, så jeg defragmenterte alle hd delene osv.......joda det ble bedre (for en VELDIG LITEN stund), jeg hadde 2GB ledig på C: (windows saken) men så startet det igjen, så oppdaget jeg at jeg plutselig hadde bare 2-500MB ledig på C: enda jeg IKKE hadde installert noe mer altså noe spiste opp plassen min. (Scannet men fant ikke noe virus). Så jeg took rett og slett backup av det viktigste, sletta og repartitionerte ALT og installerte. Men fremdeles så går mye veldig tregt. Og en annen ting, av og til hører jeg noen litt rare og uvanlige lyder (fra inne i kabinettet en plass, ingen cd'er i). Så holder hd'en min på og gå til h*lvete eller kan det være noe med hovedkortet?? *FRUSTRERT* Håper noen kan hjelpe meg Takker for svar. PS! HD'en er foresten en IBM Men har planer og skaffe meg en WD180GB eller noe uansett. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Har du defragmentert disken? Det frir opp mere plass enn man forventer. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Det som tar opp plass er backup av windows, system restore er det rette navnet. Er en av grunnene for at eg ikke har så liten partisjon? Har 100GIB som er c eg. Har du prøvd disk cleanup? Er nok ikke noe galt med disken din, har selv 4 ibm. DummeGaas : Han har allrede gjort det, du må lese det han skriver Lenke til kommentar
TRS Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 har nå 15gb på c og det funker fint nå. Grunnen til at det også var litt ustabils og treigt selv etter foratering osv fant jeg ut, det var en ødelagt 3D Studio Max fil som fikk alt til og sakke ned på farten, slutte og svare osv, så jeg slettet det og nå funker det Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Eurofighter Ja og så er det en tradisjon å legge skylden på ibm om noe er galt om du har en ibm disk Lenke til kommentar
TRS Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 hehe vet det personlig sånnsett så har jeg ikke noe imot IBM selv fordi det har fungert bra, men 4-5 jeg kjenner har alle hatt problemer med IBM'ene sine noe som gjør at det oppstår rykter :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jepp det er sant og det sliter ibm med enda, på grunn av rykter. Eg kjenner ingen som har hatt problemer med ibm disker, men med andre merker kjenner eg noen som har hatt problemer. Lenke til kommentar
enl Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Rykter og rykter . . . . . PC World Norge hadde forleden en test av harddisker hvor de satte spørsmål ved IBM. De anbefalte ikke disken grunnet kvalitetsproblemer. Disker som har hatt MYE problemer er 45GXP, 60GXP og 120GXP. De sa at de ikke kunne anbefale IBM disken (180GXP) før IBM igjen besviste at de stod for kvalitet. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Jepp det er sant og det sliter ibm med enda, på grunn av rykter. Eg kjenner ingen som har hatt problemer med ibm disker, men med andre merker kjenner eg noen som har hatt problemer. Fikk en WD120GB ting ifjor med 8MB cache(woohoo)....... Den kom med bad sectors og alt helt fix ferdig til meg........da ville jeg jo ha den Men faktisk så er IBM den hd'en som har vart lengst Så kansje det ser ut til at når IBM først virker så VIRKER de, isteden for at de virker litt så slutter de og virke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå