Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig krasj når jeg spiller enkelte spill

Anbefalte innlegg

Jeg har ferie, og har derfor spilt en del World of Warcraft i det siste, og alt for ofte så krasjer PCen. Jeg tror også det har skjedd i CnC Generals tidligere, uten at jeg husker sikkert. Det er ikke en vanlig krasj, men en litt spesiell en. La meg forklare:

Jeg har spilt på flere ulike PCer, men det er bare på denne jeg får den typen krasjer. Tenk dere den gamle Nintendo-konsollen, da fargene plutselig gikk hulter til bulter, og man måtte enten dytte kassetten hardere inn, eller blåse på undersiden. Dette skjer, og dersom jeg trykker på noen taster (ctrl alt delete) hører jeg "biip".

Ingenting annet enn restart fungerer, og da er alt som normalt, helt til det plutselig skjer igjen.

Hva gjør jeg?

Skjermkort: Nvidia 6800 GT

Operativsystem: Win XP

Hovedkort: Intel-basert 8xxx.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres litt ut som det er noe med skjermkortet ditt selv om jeg ikke har vært borti det problemet tidligere. Uten at jeg skal rette fingeren mot deffekte komponenter så hadde driveroppdateringer på systemet vært en ide, kanskje biosflash(?). Hvis ikke så skal man ikke se bort fra at ram kan gjøre noe sånt, sleng på en memtest også så kan vi se hva som skjer.

Forresten, har du sjekket temp på gpu? Ta fingeren på baksiden av kortet (ikke der vifta er) og se om det er så varmt at du brenner deg (skikkelig?). Gjør du det kan det forklare hvorfor skjermkortet tar delvis kvelden når du spiller wow, forklarer derimot ikke hvorfor ikke andre spill henger :S

Endret av Plecto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...