Gå til innhold

Dagens Stripe Javascripts

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med å lage egen nettside, og tenkte at jeg skulle få noe ekstra til den. Da slo det meg: "Eureka! Jeg legger til dagens stripe til nettsiden min!". Dagens stripe kan være alt fra Pondus til M (helst M, da).

Så da bestemte for å finne en "dagens stripe" javascript, slik at jeg får oppdatert den hver dag. Men problemet er, jeg finner ingenting. Noen forslag eller javascripts?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

Hvordan skal dette vedlikeholdes? Hvem er kilden til stripen?

(Hvorfor løse en slik type problemstilling med javascript?)

Lenke til kommentar
Hvordan skal dette vedlikeholdes? Hvem er kilden til stripen?

(Hvorfor løse en slik type problemstilling med javascript?)

Vell, jeg tenkte man måtte gjøre det i javascript. Er ikke proff på det, så jeg kan ikke akkurat modifisere det selv da.

Noen andre måter jeg kan få det inn på da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

Altså, du spesifiserer ingenting om hvordan du har tenkt å vedlike holde dette. HVOR er kilden til stripen?

Hvis du for eksempel har en fil som heter stripe.jpg på domenet ditt, så trenger du jo ikke ett script i det heeeletatt, da er det jo bare å skrive over stripe.jpg for hver dag som går og ha ett bilde på siden din som peker til den filen....

Hvis du derimot tenkte noe annet, eller att du skulle hotlinke noen sin stripe så får du vertfall si noe om det. Det fins ingen funksjoner hverken i PHP eller JS som heter "hentDagensStripe()".

Lenke til kommentar
Altså, du spesifiserer ingenting om hvordan du har tenkt å vedlike holde dette. HVOR er kilden til stripen?

Hvis du for eksempel har en fil som heter stripe.jpg på domenet ditt, så trenger du jo ikke ett script i det heeeletatt, da er det jo bare å skrive over stripe.jpg for hver dag som går og ha ett bilde på siden din som peker til den filen....

Hvis du derimot tenkte noe annet, eller att du skulle hotlinke noen sin stripe så får du vertfall si noe om det. Det fins ingen funksjoner hverken i PHP eller JS som heter "hentDagensStripe()".

Vell, jeg tenkte start.no eller noe sånt. Jeg gidder ikke å gå innpå der f.eks hver dag og kopiere bildet fra der. Skriptet kan være at det viser bildet og oppdaterer det.

Endret av Killingspree_303
Lenke til kommentar

start.no betaler sannsynligvis spenn for å få vise tegneserier på sidene sine, disse pengene går til rettighetshaverne, blant annet de som tegner stripene. Hvis du har sånn passe mange besøk på sidene eller har reklameinntekter vil sannsynligvis rettighetshaverne lage krøll for deg, du kan dessverre ikke bare ta en tegneserie som noen andre har laget å legge den ut på sidene dine uten lov. Ikke meningen å være kjip, men hvis du legger ut tegneserier uten å betale for det, så er det jo ingen grunn til at start.no skal betale for tegneseriene, vet ikke om jeg hadde syntes det var ok om det var jeg som tegnet stripene ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

Som magicgunnar nevner er det en problem med rettigheter ved å gjøre det du sier.... Og forøvrig virker det ikke som det er noe enkelt overkommelig mønster i bildeURLen. Kunne naturligvis gjort en del ting med regex, men det orker ikke jeg ta hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...