anders! Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei! Trenger hjelp til å illustrere disse ordene med bilder! Samfunn Sosialisering Sosialiseringsfaktorer Rollemodeller Normer Verdi Noen ideer? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Du kan jo søke litt på google etter bilder. For eksempel her: Dårlige rollemodeller? (søkte "Rollemodeller") Endret 24. januar 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
anders! Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Du kan jo søke litt på google etter bilder. For eksempel her: Dårlige rollemodeller? (søkte "Rollemodeller") Hehe skal gjøre det! Men har problemer med noen av ordene sosialiseringsfaktor og normer. Er ikke helt sikker på hva det første ordet betyr Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Internett og reklame kan være sosialiseringsfaktorer Og på normer kan du ha et bilde av en familie som synger for maten ... Endret 24. januar 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 På verdi kan du ha Hitman (husk at strekkoden må synes ). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+90817234 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Samfunn - Mennesker som går i en gate, folk som gjør hverdagslige ting. Sosialisering - Noe innen skolemiljøet, kanskje? Bilder av skoler, elever, studenter. Sosialiseringsfaktorer - Meh. Rollemodeller - Idoler... Viktige, historiske personer, frihetskjempere. Normer - Hva med en rettssal? Juridiske bøker, advokater. Verdi - Ja, si det. Jeg foreslår Flickr og Photobucket som bildesøkemotorer (søkeord på engelsk funker alltid best). Og Google, selvsagt. Det hjelper også å søke på definisjonen av ordene her, på Wikipedia eller lignende, så får du kanskje flere ideér. Skoleprosjekt? >_> Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Samfunn: Bildet av en by, eventuelt mange folk i en gate, folk i en butikk Sosialisering: En gruppe studenter som står i en flokk, og en ukjent kommer bort og håndhilser på en av dem Sosialiseringsfaktorer: hæ? Den har vi ikke vært innom enda på samfunnsfagen Rollemodeller: En fyr som sitter og spiller gitar, og en plakat av Jimi Hendrix, slash, johnny cash, steve vai eller noe i bakgrunnen Normer: Bildet av en hånd som slipper et tyggispapir ned en søplekasse Verdi: forklar denne nærmere Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Sosialiseringsfaktorer: Ølflaske? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Virker som om det er en del som ikke vet hva en verdi er. Verdier er det som legger grunnlaget for normene våre. Ligger jo i ordet. "Ting" som har en verdi for oss. Selv om man ikke er kristen kommer de fleste verdiene våre fra de 10 bud, og er videre blitt spseifisert til normer, for eksempel Norges lover. En sosialiseringsfaktor er noe som bidrar til å sosialisere oss. Ligger jo også i ordet. Samfunn Sosialisering Sosialiseringsaktor litt vanskelig å finne et godt bilde som beskriver dette, men du skjønner poenget Rollemodeller eventuelt et bilde av noe foreldre Normer Verdier PS. Dette er bare noen eksempler som jeg fant i full fart Endret 30. januar 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
anders! Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Takk til alle sammen. Har brukt de bildene dere kom med og satt sammen en fin photostory Skal se om jeg ikke får lasta den opp litt senere når jeg kommer fra skolen! Lenke til kommentar
Lina77 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei! Trenger hjelp til å illustrere disse ordene med bilder! Samfunn Sosialisering Sosialiseringsfaktorer Rollemodeller Normer Verdi Noen ideer? I sosialisering ligger forventninger og press, fra foreldre, skole, jevnaldringer, reklame og media, for å nevne noen viktige sosialiseringsfaktorer. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Takk til alle sammen. Har brukt de bildene dere kom med og satt sammen en fin photostory Skal se om jeg ikke får lasta den opp litt senere når jeg kommer fra skolen! Hvordan gikk det? --- Photostory er vist den nye klitoris på læreren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå