faaeri Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Fire kompaktkameraer i flere kategorier og prisklasser er lansert i dag. Les mer Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Jeg sitter og ser på spesifikasjonene til F100fd og spesielt de forskjellige kvalitetene man kan velge på forskjellige oppløsninger. Og de opererer med JPEG Fine, JPEG Normal og JPEG. Noen som har noen idé om hvor stor forskjellen er på disse? Jeg vil f.eks. helst ta bilder i 3:2 og må da velge JPEG. Vil da kvaliteten på bildene være betydelig dårligere enn det man kan få på 4:3? Endret 30. januar 2008 av Tjohei Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Jeg vil f.eks. helst ta bilder i 3:2 og må da velge JPEG. Vil da kvaliteten på bildene være betydelig dårligere enn det man kan få på 4:3?Kompresjonen vil nok være betydelig hardere, så jeg vil heller anbefale å ta bildene i 4:3-format, og bruke f.eks. FS Resizer (http://faststone.org) til å croppe alle bildene til 3:2. Endret 30. januar 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg har allerede et flott program for å croppe bilder (JPEGCrops), men det høyner terskelen for å få ting ut på papir for mye. Vi vil ta bilder i 3:2 for at veien til 10x15 bilder skal være kortest mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg