Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Jeg deler Quayle's oppfatning i at vi bør stopp innvandringen, når det gjelder hvem som skal kastes ut, så er det de som er frisk som en fisk men bor på skatten vår, til helvette ut i så fall. De som er i jobb og bidrar til samfunnet så godt dem kan, kan godt bli.

Problemet er at dette ikke har noe med innvandring å gjøre. Snyltere finnes det i rikt monn blant etniske nordmenn også. Med mindre andelen trygde- og stønadsmisbrukere er større blant innvandrere er ikke det noe argument mot innvandring i seg selv. Det kan selvsagt være et generelt samfunnsproblem, men det er en annen sak. Ikke at jeg egentlig har inntrykk av det. Faktum er at vi ikke kan ha hele folket i arbeid, det koster rett og slett mer å få de siste prosentene i arbeid enn å holde dem på trygd, og vi vil aldri lykkes helt med det, uansett hvor mye vi forsøker.

 

Så med mindre noen kan vise til statistikker som viser at flere innvandrere er på trygd så ser jeg ikke at dette argumentet hører hjemme her. (Jeg postet for noen dager siden tall som viste det motsatte, innvandrerbefolkningen mottar mindre trygd enn nordmenn, fordi de i snitt er yngre.)

 

Spørsmålet da blir om vi med noen form for berettigelse kan stille strengere krav til enkelte befolkningsgrupper enn andre. Det vil i et representativt utvalg av folket alltid være noen som faller utenfor, enten vi ser på innvandrerbefolkningen eller på de "innfødte". Og det er umulig å lage et system der vi klarer å luke ut snylterne fra en gruppe som i stor grad består av folk med ikke-somatiske lidelser.

 

Jeg kjenner flere mennesker som er i den gruppen. Et par av dem (begge etnisk norske) mistenker jeg kunne vært i arbeid om de ville, men jeg kan ikke hisse meg opp over folk som har plager jeg ikke har forutsetning for å vurdere. Så lenge samfunnet går rundt på fornuftig vis aksepterer jeg at en del av skattepengene mine må gå til den prosenten av befolkningen som uansett tiltak kommer til å falle utenfor.

 

Viste dykk at over 90% av alle nordmenn ikkje vil ha innvandrarar, men tørr ikkje å sei det.

 

Det har ein lærar sakt på skulen vår og han hadde navnet på organisasjonen som gjorde undersøkninga(eg hugsar ikkje kva den heitar).

Da synes jeg du skal spørre læreren din hvilken undersøkelse det er snakk om. Jeg visste det nemlig ikke, og om det faktisk finnes en slik undersøkelse så er det interessant å diskutere den.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet da blir om vi med noen form for berettigelse kan stille strengere krav til enkelte befolkningsgrupper enn andre. Det vil i et representativt utvalg av folket alltid være noen som faller utenfor, enten vi ser på innvandrerbefolkningen eller på de "innfødte". Og det er umulig å lage et system der vi klarer å luke ut snylterne fra en gruppe som i stor grad består av folk med ikke-somatiske lidelser.

 

Nå er et ikke trygdede innvandrere jeg har noe spesielt mot, men snarere kriminelle innvandrere. Jeg mener også at vi helt klart kan stille krav til innvandrere enten de er asylsøkere eller arbeidsinnvandrere. Jeg mener at vi bør kunne stille krav til innvandrere om at de ikke skal bryte norsk lov, på samme måte som at vi krever at etniske nordmenn ikke skal gjøre det samme. Jeg ser ingen problemer med å ha forskjellige sanksjoner mot innvandrere og etnisk norske.

 

Hvorfor skal Norge være en fristat for kriminelle utlendinger? Kommer Olof Svendsson på tur til Norge og tar livet av en mann mens han er her, så ser jeg ikke noe som helst problem med å utvise denne karen fra Norge på livstid. Derfor ser jeg heller ikke noe problem i at vi sender Ahmed Muhammud hjem til Afganistan for den samme overtredelsen.

Vi har mer enn nok med å ta oss av etnisk norske forbrytere om vi ikke skal importere dem også. Motstanderne av slik hjemsendelse sutrer over at Ahmed står i fare for å bli torturert i hjemlandet sitt hvis vi sender ham dit - javel, men det kunne Ahmed for faen meg tenkt på FØR han tok livet av Jesus Fernadez.

 

Vi har soningskøer nok her i Norge om vi ikke skal importere avskum fra alle verdens hjørner. De som trenger hjelp for jammen vise den reddende engel LITT respekt. Det er ikke her snakk om å gjøre noen til annenrangs borgere, MEN jeg krever at folk som kommer hit for å få hjelp klarer å oppføre seg sånn nogenlunde som folk. De som kommer hit som gjester har null med å komme hit å diktere noe som helst, de skal ikke komme hit å stille en masse krav og i alle fall IKKE under noen som helst omstendighet bryte norsk lov å fortsatt få oppholde seg her. Det er nå min mening.

 

Jeg ønsker at dere som er for import av kriminelle fra utlandet forklarer hvorfor dere er for denne importen og hvorfor dere synes det er viktigere å fø på kriminelle innvandrere enn å gi deres egne besteforeldre og foreldre en verdig avslutning på livet.

 

Edit: Jeg må få legge til at dette innlegget ikke er rettet mot twfa spesielt, men jeg synes akkurat den delen jeg siterte var ett godt utganskpunkt for å få frem det jeg mener.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
1. Stopp innvandringen nå.

2. Kast ut avskummet.

3. Åpne for innvandring med strengere kontroll og strengere regler.

Og ikke glem å stemme FrP. Halleluja...

 

Det har ingenting med FrP å gjøre. FrP vil sette større restriksjoner i innvandringen og sørge for at de som er her og de som kommer får en mye bedre integrering. Slik det er idag, er det bare kaos med utrolig lav kvalitet på integreringen og innvandrerne flytter sammen i ghetto tilstander.

 

De som kom hit under arbeidsinnvandringen på 70-tallet er utrolig godt integrerte i motsetning til idag, de er så godt som norske alle sammen omtrent.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
1. Stopp innvandringen nå.

2. Kast ut avskummet.

3. Åpne for innvandring med strengere kontroll og strengere regler.

Og ikke glem å stemme FrP. Halleluja...

 

Det har ingenting med FrP å gjøre. FrP vil sette større restriksjoner i innvandringen og sørge for at de som er her og de som kommer får en mye bedre integrering. Slik det er idag, er det bare kaos med utrolig lav kvalitet på integreringen og innvandrerne flytter sammen i ghetto tilstander.

 

De som kom hit under arbeidsinnvandringen på 70-tallet er utrolig godt integrerte i motsetning til idag, de er så godt som norske alle sammen omtrent.

 

Det er fordi dei kunne ikkje busette seg i gettoane....

Fordi det ikkje var gettoar.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

For det første er hele problemstillingen er sidelengs og absurd.

 

For det andre, litt om talltriksing. 400.000 , ca. 8%. Hvorav kun 2% poeng er med ikke-vestlig bakgrunn. Det er ikke dekning for å påstå at dette fører til "at det ikke er nordmenn i Norge om 150 år." Befolkningsveksten i Norge har økt med mer enn 400.000 siden 1970, da altså innvandringen startet. Med andre ord, det er 4,7 millioner mennesker i Norge, ikke 3.9 millioner. Det har alltid kommet innvandrere til Norge, uansett når i historien. Dette er derfor en høyst normal utvikling i befolkningsdemografien.

 

For det tredje. Hva er en nordmann? Er dette deg selv? Jeg betviler at folk som bor nord i Europa eller i Riket Norge er like, og med god grunn. Jeg har til gode å møte to identiske mennesker.

 

Å definere en nordmann er forøvrig tøvete. Er nordmenn slik de var for 150 år siden? Slik de var for 500 år siden? Slik de var for 65 år siden? Hvorfor skulle vi da være hva vi er nå om 150 år?

 

Ser man på utviklingen av befolkningen i Norge så er det nødvendig med arbeidsinnvandring. Befolkningen eldes, dvs. den så kalte eldrebølgen, og unge mennesker er nødvendig for å opprettholde samfunnet, ellers er resultatet forfall. Det gir også økonomisk fornuft å ha arbeidsinnvandring. Spania opprettholer f.eks. sin BNP vekst på 2% så og si alene pga. arbeidsinnvandring. Profilerte økonomer viser også til at Norge har behov for arbeidsinnvandring for økt økonomisk vekst.

 

Norge har forøvrig ikke arbeidsinnvandring, og har ikke hatt det siden Hagen startet rasistrabalderet igjen. Norge slipper kun inn 22% av asylsøkere. Dvs. mennesker som flykter fra alvorlige menneskerettighetsbrudd og svært brutale land. Dette gjøres forøvrig på en grusom måte. Hvor folk interneres i fengselsanstalter og mishandles. Hvor mødre separeres fra unger. Hvor folk som har arbeid, utdannelse og er dypt rotfestet i Norge deporteres med makt etter over 10 år i Norge. Hvor politiet møter opp for å arrestere alvorlig syke så de skal sendes tilbake til nærmest krigslignende tilstander totalt uten mulighet for behandling.

 

Skepsisen til innvandring skyldes at nordmenn er navlebeskuende, men har øynene festet på flagg og nasjon, i steden for sine omgivelser. Det åpner for heller idiotiske utspill om hva "landet" burde gjøre. Så da er dette heller et utslag av mego-lo-mani? Er det slik at du ikke vil gifte deg med en innvandrer og ikke ser for deg at dette hender med familien din før om 150 år? I så fall er du ikke annet enn personlig fordomsfull eller rasist. Vennligst gjør noe for å forbedre din egen empatiske evne eller avstå fra å definere hvordan 4700000 mennesker skal ha sin framtid, for det har du ikke rett til.

Endret av NTD
Lenke til kommentar

Du har tydligvis ikke lest tråden, jeg foreslår at du gjør det.

 

Det er "ingen" som klager på arbeidsinnvandrere her. Det folk klager på er:

 

1. Integreringen er dårlig i Norge, slik at vi opplever at folk med god og meget god utdannelse faller utenfor vårt system. De har gjerne psykiske problemer grunnet forholdene de levde under i hjemlandet og den dårlige integreringen gjør bare vondt værre. Derfor får vi episoder som trikkedrapet osv.

 

2. Kriminelle innvandrere blir ikke deportert. Det gjør at de som er norske statsborgere får ett dårlig inntrykk av innvandrere generelt og talltriksere lett kan fremstille det som at alle innvandrere er kriminelle. Alle vet at det ikke er sant, men hvis du har lest en avis i de siste dagene så skal det godt gjøres at du ikke har lest om en voldtekt/voldsepisode/ran som er utført av en innvandrer. Hva er årsaken til at vi ikke kan sende ut disse kriminelle innvandrerne? Jeg har stilt dette spørsmålet tidligere i tråden og forventer ett svar.

 

3. Vi beskytter terrorister her i landet! Jeg kan nevne Krekar og Andraves i denne sammenhengen. Mange av dere er sikkert ikke gamle nok til å ha hørt om Andraves engang, men jeg kan ikke se at Norge er tjent med å beskytte terrorister. Om Krekar blir drept i hjemlandet sitt driter jeg en lang marsj i, han er en terrorist og fortjener ikke vår beskyttelse.

 

4. For få krav til innvandrere. Ikke nok med at integreringen i seg selv er dårlig, men vi stiller få eller ingen krav til innvandrere. Det burde være ett ufravikelig krav at ALLE som kommer hit drar på norskkurs i det minste. Det er det absolutte minimum av krav vi burde kunne stille. I neste omgang bør vi også kunne stille krav om at de ikke begår kriminelle handlinger mens de bor her. Gidder du ikke å dra på kurs eller begår kriminelle handlinger så er det rett ut etter min mening.

 

Problemet er bare at vi kaster ut små barn, forskere og andre som gjør en innsats for landet vårt. Hvor i svarte er logikken?! Jeg fatter ikke hva sosialistene på stortinget tenker med! Kast ut de som jobber og gjør en innsats, men la Krekar som den verkebyllen han er få bli.

 

Dette er de 4 viktigste punktene til at jeg er mot innvandring. Det er ikke innvandringen i seg selv jeg har noe mot, men premissene for innvandringen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
For det første er hele problemstillingen er sidelengs og absurd.

 

For det andre, litt om talltriksing. 400.000 , ca. 8%. Hvorav kun 2% poeng er med ikke-vestlig bakgrunn. Det er ikke dekning for å påstå at dette fører til "at det ikke er nordmenn i Norge om 150 år." Befolkningsveksten i Norge har økt med mer enn 400.000 siden 1970, da altså innvandringen startet. Med andre ord, det er 4,7 millioner mennesker i Norge, ikke 3.9 millioner. Det har alltid kommet innvandrere til Norge, uansett når i historien. Dette er derfor en høyst normal utvikling i befolkningsdemografien.

 

For det tredje. Hva er en nordmann? Er dette deg selv? Jeg betviler at folk som bor nord i Europa eller i Riket Norge er like, og med god grunn. Jeg har til gode å møte to identiske mennesker.

 

Å definere en nordmann er forøvrig tøvete. Er nordmenn slik de var for 150 år siden? Slik de var for 500 år siden? Slik de var for 65 år siden? Hvorfor skulle vi da være hva vi er nå om 150 år?

 

Ser man på utviklingen av befolkningen i Norge så er det nødvendig med arbeidsinnvandring. Befolkningen eldes, dvs. den så kalte eldrebølgen, og unge mennesker er nødvendig for å opprettholde samfunnet, ellers er resultatet forfall. Det gir også økonomisk fornuft å ha arbeidsinnvandring. Spania opprettholer f.eks. sin BNP vekst på 2% så og si alene pga. arbeidsinnvandring. Profilerte økonomer viser også til at Norge har behov for arbeidsinnvandring for økt økonomisk vekst.

 

Norge har forøvrig ikke arbeidsinnvandring, og har ikke hatt det siden Hagen startet rasistrabalderet igjen. Norge slipper kun inn 22% av asylsøkere. Dvs. mennesker som flykter fra alvorlige menneskerettighetsbrudd og svært brutale land. Dette gjøres forøvrig på en grusom måte. Hvor folk interneres i fengselsanstalter og mishandles. Hvor mødre separeres fra unger. Hvor folk som har arbeid, utdannelse og er dypt rotfestet i Norge deporteres med makt etter over 10 år i Norge. Hvor politiet møter opp for å arrestere alvorlig syke så de skal sendes tilbake til nærmest krigslignende tilstander totalt uten mulighet for behandling.

 

Skepsisen til innvandring skyldes at nordmenn er navlebeskuende, men har øynene festet på flagg og nasjon, i steden for sine omgivelser. Det åpner for heller idiotiske utspill om hva "landet" burde gjøre. Så da er dette heller et utslag av mego-lo-mani? Er det slik at du ikke vil gifte deg med en innvandrer og ikke ser for deg at dette hender med familien din før om 150 år? I så fall er du ikke annet enn personlig fordomsfull eller rasist. Vennligst gjør noe for å forbedre din egen empatiske evne eller avstå fra å definere hvordan 4700000 mennesker skal ha sin framtid, for det har du ikke rett til.

 

Vi fekk berre vestelig, kristne invandrar for 150 år sidan, no får vi invandrar fra muslimske land og stammar fra afrika som har heilt anna kultur enn vi her i Norge, slik som å ødelegge damene heilt ved å skjere av dei klitoris og dekke dei till.

Lenke til kommentar

Så lenge det er boliger, skole, mat og helsetilbud i Norge skal man opplagt nok ha åpent for innvandring. Det er symptomatisk forøvrig at "de som kaller andre dumme, de er dumme dem." Jeg har tilgode å finne at den regelen har et unntak.

Lenke til kommentar

Det er uansett en løgn at vi trenger innvandrere i Norge. Innvandring generelt fører for det meste bare til problemer. Det vi trenger er svært høyt utdannede innvandrere innenfor en håndfull sektorer (helse, økonomi osv.), som er villige til å lære perfekt norsk, og ORKER å håndtere sære og pirkete nordmenn, men til gjengjeld for god betaling.

Lenke til kommentar
Nå er et ikke trygdede innvandrere jeg har noe spesielt mot, men snarere kriminelle innvandrere.

Greit nok, selv om det ikke gikk klart fram av innlegget ditt. Men problemstillingen er den samme. I en hver befolkningsgruppe vil det statistisk være noen som faller utenfor det akspeterte, i dette tilfellet kriminelle. Om vi tillater innvandring vil nødvendigvis noen av dem begå kriminalitet i Norge, akkurat som noen norskfødte vil begå kriminelle i løpet av livet sitt.

 

Jeg mener også at vi helt klart kan stille krav til innvandrere enten de er asylsøkere eller arbeidsinnvandrere. Jeg mener at vi bør kunne stille krav til innvandrere om at de ikke skal bryte norsk lov, på samme måte som at vi krever at etniske nordmenn ikke skal gjøre det samme. Jeg ser ingen problemer med å ha forskjellige sanksjoner mot innvandrere og etnisk norske.

Selvsagt skal vi stille samme krav til innvandrere som til nordmenn. Men kravene og sanksjonene er ikke uavhengige størrelser. Sanksjonen sier noe om hvor alvorlig forbrytelsen regnes å være.

 

Hvorfor skal Norge være en fristat for kriminelle utlendinger? Kommer Olof Svendsson på tur til Norge og tar livet av en mann mens han er her, så ser jeg ikke noe som helst problem med å utvise denne karen fra Norge på livstid. Derfor ser jeg heller ikke noe problem i at vi sender Ahmed Muhammud hjem til Afganistan for den samme overtredelsen.

Men nå foutsetter du at den kriminelle kommer utenfra til Norge. Hva om han kommer til utlandet fra Norge? Skal nordmenn som begår kriminalitet i utlandet sendes hjem til Norge? Uansett om vi mener at kriminelle skal straffes i landet der forbrytelsen begår eller i hjemlandet, hvordan blir Norge noen fristat for kriminelle?

 

Vi har mer enn nok med å ta oss av etnisk norske forbrytere om vi ikke skal importere dem også. Motstanderne av slik hjemsendelse sutrer over at Ahmed står i fare for å bli torturert i hjemlandet sitt hvis vi sender ham dit - javel, men det kunne Ahmed for faen meg tenkt på FØR han tok livet av Jesus Fernadez.

Så innvandrere skal altså risikere strengere straffer for samme forbrytelse enn etniske nordmenn? Skal straffenivået i en rettsstat være etnisk betinget? Hva med det hevdvunne prinsippet om likhet for loven?

 

Og det forutsetter at vi antar at straffenivået i Afghanistan er strengere enn i Norge. Vi kan jo fort risikere det motsatte, at "Ahmed" tilbake i hjemlander ikke blir straffet i det hele tatt fordi at domstolen gir ham medhold i at drapet gjaldt familiens ære og derfor ikke er straffbart. Er det greit? Spiller det ingen rolle hva slags straff forbryteren får så lenge vi blir kvitt ham?

 

Vi har soningskøer nok her i Norge om vi ikke skal importere avskum fra alle verdens hjørner. De som trenger hjelp for jammen vise den reddende engel LITT respekt.

Vi importerer ikke avskum. Vi "importerer" folk som trenger hjelp eller som har annen gyldig grunn til å komme hit etter norsk lov og internasjonale avtaler. Så viser det seg at det i denne gruppen, som i alle andre grupper i befolkningen, er en del kriminelle. Da blir det selvsagt flere kriminelle i Norge, men ikke nødvendigvis i prosent av befolkningen over tid, fordi det samtidig blir flere lovlydige borgere også.

 

Og så er det faktisk ikke sånn at folk er født kriminelle. Det er ikke sikkert vi kan sile ut lovbryterne ved grensen, fordi de ikke har gjort noe galt før de kommer hit. Og i så fall kan vi ikke la være å "importere" kriminelle uten å skjære alle over en kam og la være å importere noen innvandrere, inklusive de som akter å oppføre seg pent.

 

Og hvis ikke innvandrere er kriminelle før de kommer hit, men blir det mens de er her, er det relevant å se på hvorfor før vi dømmer innvandringen nord og ned.

 

Det finnes selvsagt innvandrergrupper (nasjonaliteter) som er sterkt overrepresentert på kriminalstatistikken. Det utgjør en spesiell utfordring i denne sammenheng.

 

Jeg ønsker at dere som er for import av kriminelle fra utlandet forklarer hvorfor dere er for denne importen og hvorfor dere synes det er viktigere å fø på kriminelle innvandrere enn å gi deres egne besteforeldre og foreldre en verdig avslutning på livet.

Tyr du til stråmenn, min gode Quayle? Nå har jeg ikke lest hele tråden, men ser gjerne at du linker til de postene der noen sier vi bør importere kriminelle.

 

Det er uansett et falskt dillemma. Vi trenger innvandrere fordi det ikke er nok av oss etniske nordmenn som gidder å jobbe på for eksempel alders- og pleiehjem til at vi kan gi våre besteforeldre en verdig avslutning på livet. Det er et Catch-22 som du gjerne kan beskrive en løsning på.

 

Edit: Jeg må få legge til at dette innlegget ikke er rettet mot twfa spesielt, men jeg synes akkurat den delen jeg siterte var ett godt utganskpunkt for å få frem det jeg mener.

Greit nok. Jeg svarer i alle fall, jeg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Nå er et ikke trygdede innvandrere jeg har noe spesielt mot, men snarere kriminelle innvandrere.

Greit nok, selv om det ikke gikk klart fram av innlegget ditt. Men problemstillingen er den samme. I en hver befolkningsgruppe vil det statistisk være noen som faller utenfor det akspeterte, i dette tilfellet kriminelle. Om vi tillater innvandring vil nødvendigvis noen av dem begå kriminalitet i Norge, akkurat som noen norskfødte vil begå kriminelle i løpet av livet sitt.

 

Jeg mener også at vi helt klart kan stille krav til innvandrere enten de er asylsøkere eller arbeidsinnvandrere. Jeg mener at vi bør kunne stille krav til innvandrere om at de ikke skal bryte norsk lov, på samme måte som at vi krever at etniske nordmenn ikke skal gjøre det samme. Jeg ser ingen problemer med å ha forskjellige sanksjoner mot innvandrere og etnisk norske.

Selvsagt skal vi stille samme krav til innvandrere som til nordmenn. Men kravene og sanksjonene er ikke uavhengige størrelser. Sanksjonen sier noe om hvor alvorlig forbrytelsen regnes å være.

 

Hvorfor skal Norge være en fristat for kriminelle utlendinger? Kommer Olof Svendsson på tur til Norge og tar livet av en mann mens han er her, så ser jeg ikke noe som helst problem med å utvise denne karen fra Norge på livstid. Derfor ser jeg heller ikke noe problem i at vi sender Ahmed Muhammud hjem til Afganistan for den samme overtredelsen.

Men nå foutsetter du at den kriminelle kommer utenfra til Norge. Hva om han kommer til utlandet fra Norge? Skal nordmenn som begår kriminalitet i utlandet sendes hjem til Norge? Uansett om vi mener at kriminelle skal straffes i landet der forbrytelsen begår eller i hjemlandet, hvordan blir Norge noen fristat for kriminelle?

 

Vi har mer enn nok med å ta oss av etnisk norske forbrytere om vi ikke skal importere dem også. Motstanderne av slik hjemsendelse sutrer over at Ahmed står i fare for å bli torturert i hjemlandet sitt hvis vi sender ham dit - javel, men det kunne Ahmed for faen meg tenkt på FØR han tok livet av Jesus Fernadez.

Så innvandrere skal altså risikere strengere straffer for samme forbrytelse enn etniske nordmenn? Skal straffenivået i en rettsstat være etnisk betinget? Hva med det hevdvunne prinsippet om likhet for loven?

 

Og det forutsetter at vi antar at straffenivået i Afghanistan er strengere enn i Norge. Vi kan jo fort risikere det motsatte, at "Ahmed" tilbake i hjemlander ikke blir straffet i det hele tatt fordi at domstolen gir ham medhold i at drapet gjaldt familiens ære og derfor ikke er straffbart. Er det greit? Spiller det ingen rolle hva slags straff forbryteren får så lenge vi blir kvitt ham?

 

Vi har soningskøer nok her i Norge om vi ikke skal importere avskum fra alle verdens hjørner. De som trenger hjelp for jammen vise den reddende engel LITT respekt.

Vi importerer ikke avskum. Vi "importerer" folk som trenger hjelp eller som har annen gyldig grunn til å komme hit etter norsk lov og internasjonale avtaler. Så viser det seg at det i denne gruppen, som i alle andre grupper i befolkningen, er en del kriminelle. Da blir det selvsagt flere kriminelle i Norge, men ikke nødvendigvis i prosent av befolkningen over tid, fordi det samtidig blir flere lovlydige borgere også.

 

Og så er det faktisk ikke sånn at folk er født kriminelle. Det er ikke sikkert vi kan sile ut lovbryterne ved grensen, fordi de ikke har gjort noe galt før de kommer hit. Og i så fall kan vi ikke la være å "importere" kriminelle uten å skjære alle over en kam og la være å importere noen innvandrere, inklusive de som akter å oppføre seg pent.

 

Og hvis ikke innvandrere er kriminelle før de kommer hit, men blir det mens de er her, er det relevant å se på hvorfor før vi dømmer innvandringen nord og ned.

 

Det finnes selvsagt innvandrergrupper (nasjonaliteter) som er sterkt overrepresentert på kriminalstatistikken. Det utgjør en spesiell utfordring i denne sammenheng.

 

Jeg ønsker at dere som er for import av kriminelle fra utlandet forklarer hvorfor dere er for denne importen og hvorfor dere synes det er viktigere å fø på kriminelle innvandrere enn å gi deres egne besteforeldre og foreldre en verdig avslutning på livet.

Tyr du til stråmenn, min gode Quayle? Nå har jeg ikke lest hele tråden, men ser gjerne at du linker til de postene der noen sier vi bør importere kriminelle.

 

Det er uansett et falskt dillemma. Vi trenger innvandrere fordi det ikke er nok av oss etniske nordmenn som gidder å jobbe på for eksempel alders- og pleiehjem til at vi kan gi våre besteforeldre en verdig avslutning på livet. Det er et Catch-22 som du gjerne kan beskrive en løsning på.

 

Edit: Jeg må få legge til at dette innlegget ikke er rettet mot twfa spesielt, men jeg synes akkurat den delen jeg siterte var ett godt utganskpunkt for å få frem det jeg mener.

Greit nok. Jeg svarer i alle fall, jeg.

 

Geir :)

 

Vi hadde ikkje trengt innvandrar vis vi hadde lagdt økonomiske fordelar til å ha ungar.

Vi kunne ha brukt dei pengane vi brukar til å betale for alle kostnadane innvandrarane fører til i dag til å betale for dessa fordelane.

 

Problemet som kommer til å ødelegge Norge som nasjon er at vi ikkje klare å tenke enkle løysningar som den eg sa no.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Vi hadde ikkje trengt innvandrar vis vi hadde lagdt økonomiske fordelar til å ha ungar.

Vi kunne ha brukt dei pengane vi brukar til å betale for alle kostnadane innvandrarane fører til i dag til å betale for dessa fordelane.

 

Problemet som kommer til å ødelegge Norge som nasjon er at vi ikkje klare å tenke enkle løysningar som den eg sa no.

 

Dette viser hva som hender når folk begynner å tro på sin egen propaganda som virkelighet. Innvandrere er økonomisk bidragsytere til Norge og ikke utgifter i sum.

Endret av NTD
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Vi hadde ikkje trengt innvandrar vis vi hadde lagdt økonomiske fordelar til å ha ungar.

Vi kunne ha brukt dei pengane vi brukar til å betale for alle kostnadane innvandrarane fører til i dag til å betale for dessa fordelane.

 

Problemet som kommer til å ødelegge Norge som nasjon er at vi ikkje klare å tenke enkle løysningar som den eg sa no.

 

Dette viser hva som hender når folk begynner å tro på sin egen propaganda som virkelighet. Innvandrere er økonomisk bidragsytere til Norge og ikke utgifter i sum.

 

Propoganda???

Det var min løsning på problemet.....

Det er ivertfall ikkje virkelegheit endå :D

 

Kvifor har dåke så jævla lyst på dssa innvandrerane da?

Innvandrar jengane gjør jo byar som oslo livsfarleg å vere i og det kan ikkje vere så masse vi tjenar på innvandrerane fordi vi må jo betale for norskopplering, dei utan jobb, skadene nokon av dei gjør, stjeling, asylmotaka og heilt sikkert masse meir.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Kast ut de som ikke har fått norsk statsborgerskap + alle som har rulleblad av de så er vi nede i 100 000.

 

Burde være MYE strengere krav til inntak ja.

Kaste ut alle som ikke har bodd her i 10 år, samt de som har valgt å beholde sine utenlandske statsborgerskap. For et utrolig teit forslag.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Kast ut de som ikke har fått norsk statsborgerskap + alle som har rulleblad av de så er vi nede i 100 000.

 

Burde være MYE strengere krav til inntak ja.

Kaste ut alle som ikke har bodd her i 10 år, samt de som har valgt å beholde sine utenlandske statsborgerskap. For et utrolig teit forslag.

 

Må sekundere denne. Kriminalstatistikken viser at under 1% av innvandrerne har vært innvolvert i kriminalitet, forøvrig under gjennomsnittet for nordmenn, totalt sett. 0.001% av innvandrere har vært innvolvert i voldlig kriminalitet, et tall som tatt forskjellige typer voldshandlinger under ett, er statistisk sett det samme som for nordmenn. La meg gjette, han bor i en by med 100.000 mennesker eller lignende?

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Kast ut de som ikke har fått norsk statsborgerskap + alle som har rulleblad av de så er vi nede i 100 000.

 

Burde være MYE strengere krav til inntak ja.

Kaste ut alle som ikke har bodd her i 10 år, samt de som har valgt å beholde sine utenlandske statsborgerskap. For et utrolig teit forslag.

 

Må sekundere denne. Kriminalstatistikken viser at under 1% av innvandrerne har vært innvolvert i kriminalitet, forøvrig under gjennomsnittet for nordmenn, totalt sett. 0.001% av innvandrere har vært innvolvert i voldlig kriminalitet, et tall som tatt forskjellige typer voldshandlinger under ett, er statistisk sett det samme som for nordmenn. La meg gjette, han bor i en by med 100.000 mennesker eller lignende?

 

så ca 4 000 invandrarar blir sendt ut vis vi sender ut alle som er kriminelle, det er jo ikkje så mangen, da burde det ikkje vere eit så grenseløst stort problem som folk påstår :ermm:

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Kast ut de som ikke har fått norsk statsborgerskap + alle som har rulleblad av de så er vi nede i 100 000.

 

Burde være MYE strengere krav til inntak ja.

Kaste ut alle som ikke har bodd her i 10 år, samt de som har valgt å beholde sine utenlandske statsborgerskap. For et utrolig teit forslag.

 

Må sekundere denne. Kriminalstatistikken viser at under 1% av innvandrerne har vært innvolvert i kriminalitet, forøvrig under gjennomsnittet for nordmenn, totalt sett. 0.001% av innvandrere har vært innvolvert i voldlig kriminalitet, et tall som tatt forskjellige typer voldshandlinger under ett, er statistisk sett det samme som for nordmenn. La meg gjette, han bor i en by med 100.000 mennesker eller lignende?

 

så ca 4 000 invandrarar blir sendt ut vis vi sender ut alle som er kriminelle, det er jo ikkje så mangen, da burde det ikkje vere eit så grenseløst stort problem som folk påstår :ermm:

 

Fordi man bor i dette samfunnet når man begår en straffbar handling er det også dette samfunnet sitt ansvar å straffe/rehabilitere dem etter samfunnets egne regler og lover. Dette er ikke noe anderledes enn utlevering av kriminelle som flykter til andre land. Det er samme prinsippet som gjelder. Det er særskilt lite vennlig mot andre land å sende kriminelle dit bare fordi man ikke vil håndtere dem selv. Og hvorfor skulle da dette gjelde kun "innvandrere" ? Hvorfor sender man ikke like gjerne Hells Angels, gatejunkies og Bandidos til Angola? Fordi når de bor her er det vårt ansvar.

 

Man finner den samme prosentandelen kriminelle uansett demografi/bakgrunn/etnistitet. Dette er bare slik Homo Sapiens er. Det er klart før i tiden kunne man drive kriminelle ut av landet, så de kunne bosette seg et annet sted og man da hadde dette som straff. Slik er ikke verden lengre. Det bor mennesker over alt. Skal man bare deportere kriminelle, etnisk norske eller ikke, så er det faktisk et overgrep mot folk i utlandet. Derfor kan man ikke bare deportere kriminelle til "Australia."

 

Poenget er at rasistene lever i den vilfarelsen om at "innvandrere" er så mye mer kriminelle. Dette er en faktafeil og ren rasisme. Jeg finner det forøvrig benærende hvor ofte de som kaller "innvandrere" kriminelle, selv har "svin" på skogen. Avledningsmanøvre kaller man det.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...