Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Vi burde importere[...]psykologer.

Hvorfor importere psykologer når det er så stor rift om å bli psykolog? Hvorfor ikke bare lage flere plasser på studiumet, sånn at vi får senket poenggrensen for å komme inn på profesjonsstudiet (som vel er på rundt en B og resten A'er).

Slipp inn alle sammen sier jeg.

Fri innvandring og velferdsstat er en risikabel kombinasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det trengs utvilsomt et godt hode for å bli psykolog, men jeg vil tro at hvis man åpner for de som er marginalt mindre skoleflinke (f.eks. halvparten A'er og B'er) vil man ikke se noen alvorlige bieffekter, men man vil til gjengjeld få flere psykologer. Vi vet jo heller ikke hvor vanskelig det er å bli psykolog i utlandet, og jeg vil tvile på at det er så vanskelig som det er i Norge, så forutsatt at de ikke har enda høyere krav der borte vil jo bare flere norske psykologer være gunstig.

Lenke til kommentar
Her er eit stort spørsmål som eg vil ha besvart: Vil DU ha meir invandrarar i Norge?

1/10 av Norge sin befolkning altså ca 400 000 er invandrarar.

Beggynner ikkje det å bli i det meste laget eller skal vi berre opne landegrensene heilt opp for alle som vil busette seg her?

Vis det forsetter slik er det ingen norske her om kanskje 150 år.

Er det slik vi vil ha det?

(Eg er imot det som du sikkert ser)

Sei di meining :)

Tallene her er svært overdrevet, i 2006 var det 172000 innvandrere med ikke vestlig bakgrunn. Kilde: Streif sammfunnsfagbok for vidregående skole.

Lenke til kommentar
Kast ut de som ikke har fått norsk statsborgerskap + alle som har rulleblad av de så er vi nede i 100 000.

Burde være MYE strengere krav til inntak ja.

Takk skal du ha for at du vil sende meg hjem.

Fordi de gjør det vanvittig mye mer utrygt å leve her og det er heller tvilsomt om vi faktisk har tjent på å ha dem her. Det kulturelle mangfoldet intreserer meg forsovet også lite

Åh ja. Riktig. Så du mener "de" = "alle" utlendinger gjør det utrygt å leve her? At det ikke er så mange utenlandske leger i sykehusene? (Ta en titt på fastlegelista di.)

Jeg har bodd i landet i snart 9 år, jobba 7 av dem fordi de to første brukte jeg på å lære meg språket før jeg begikk meg på GK, så VK1, så læretid i 2 år, så påbygg.....og nå går jeg på en høyskole og er snart ferdig med år nr.2 av min Bachelor grad i Spillprogrammering. Jeg har rent rulleblad, har aldri startet eller deltatt i en slåsskamp, betaller min skatt og har jobbet i 7 år non-stop deltid.

Så fint at jeg:

- Gjør landet utryggere med min eksistens.

- At jeg burde reise tilbake til elendigheten og ingen fremtid, fordi jeg ikke har norsk statsborgerskap.

- At jeg er en utlending og har ingen nytte.

- At jeg ikke er "integrert".

- At jeg er lat og snylter på staten.

Rart det der, fordi nye folk jeg blir kjent med tar meg for en nordman og blir sjokkerte når jeg forteller at jeg ikke er en "etnisk-nordmann".

Dere skulle ha visst hvor mye dritt fra diverse rasister og semi-rasistiske mennesker jeg måtte gå gjennom, hvor mye jeg har gjort for å komme dit hvor jeg er i dag. Da tror jeg at en stor andel av alle postere her hadde holdt kjeften og holdt sin "drar-alle-under-en-kam"-kritikk for seg selv.

edit: og forresten: Når en god del norske medstudenter drikker/fester bort studielånet sitt, tjener jeg inn studieaviften + bøker selv. Jeg kommer til å være gjeldfri når jeg er ferdig med min grad. Prøv å jobbe deltid og gå på en høyskole samtidig. Tygg litt på den.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Kansje det finnes en grunn til at mange har skepsis til ikke vestelig innvandrere?

joa, men gi meg en god grunn til at jeg skal være med under "alle ikke vestelig innvandrere"-definisjonen din?

edit: jeg er hvit forresten, om det har noe å si.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

ja MrLeftfiel: som grupper gjør innvandrere det mindre trygt i Norge og det er vell temmelig ubestridt. Skjønte ikke helt hvor du ville med fastlegen min? Hvis valget for meg står mellom å stoppe innvandringen og således bremse/stoppe utviklingen eller la det fortsette slik at mine fremtidige barn ikke skal kunne være trygge i byen så er valget enkelt. Ideelt sett hadde man stoppet innvandringen for lenge siden eller rett og slett ikke tatt inn så mange pakistanere som arbeidsinnvandrere. Det blir simpelthen for mye bråk av slikt.

Lenke til kommentar
ja MrLeftfiel: som grupper gjør innvandrere det mindre trygt i Norge og det er vell temmelig ubestridt. Skjønte ikke helt hvor du ville med fastlegen min? Hvis valget for meg står mellom å stoppe innvandringen og således bremse/stoppe utviklingen eller la det fortsette slik at mine fremtidige barn ikke skal kunne være trygge i byen så er valget enkelt. Ideelt sett hadde man stoppet innvandringen for lenge siden eller rett og slett ikke tatt inn så mange pakistanere som arbeidsinnvandrere. Det blir simpelthen for mye bråk av slikt.

poenget mitt var er at det er _kanskje_ mesteparten av alle innnvandrere som er krimenelle elller "snylter" eller "er ute etter bråk og lager kvalme". Det jeg mente er at det er en del leger som er utelandske og har til og med en "ikke-hvit" hudfarge men er noen forbanna gode leger som det er så få av.

Du drar alle under en kam, det er poenget mitt. Jeg er IKKE en av dem. Du drar meg inn i din definisjon. Syns du ikke det blir feil? Altså, for all del, jeg ser og forstår poenget ditt.

Lenke til kommentar

Jeg dra ikke deg inn i definisjonen, du drar deg selv inn. Innvandrere som gruppe, ikke som enkeltindivider lager bråk. Det betyr ikke alle, men en del av dem. Derfor mener jeg at intill man klarer å sile ute de som lager bråk og sikre seg at det bare er sånne som deg man får inn burde man ikke slippe inn flere innvandrere fra landene det snakkes om. Det er synd at man da går glipp av slike ressurser som mange innvandrere utgjør, deg selv innkludert ser det ut til, men jeg er så vanvittig lei av at folk blir voldtatt, ranet og drept på grunn av en alt for lite restriktiv/kritisk linje fra myndighetene. Legg til alle pengene som går tapt på denne måten. Først da kan vi faktisk slippe inn flere av dem som kommer for å gjøre en god jobb og danne seg ett nytt og godt liv.

Lenke til kommentar
Jeg dra ikke deg inn i definisjonen, du drar deg selv inn. Innvandrere som gruppe, ikke som enkeltindivider lager bråk. Det betyr ikke alle, men en del av dem. Derfor mener jeg at intill man klarer å sile ute de som lager bråk og sikre seg at det bare er sånne som deg man får inn burde man ikke slippe inn flere innvandrere fra landene det snakkes om. Det er synd at man da går glipp av slike ressurser som mange innvandrere utgjør, deg selv innkludert ser det ut til, men jeg er så vanvittig lei av at folk blir voldtatt, ranet og drept på grunn av en alt for lite restriktiv/kritisk linje fra myndighetene. Legg til alle pengene som går tapt på denne måten. Først da kan vi faktisk slippe inn flere av dem som kommer for å gjøre en god jobb og danne seg ett nytt og godt liv.

sant sant. Men du sier det selv: kjedelig at sånne som meg ikke får et bedre liv og blir stemplet som voldtektsmenn og snyltere. Det er utrolig kjedelig og ubehagelig å måtte jobbe så mye for å komme til det nivået jeg er på for så å bli plassert sammen med de som faktisk lager kvalme.

edit: Heh, for en perfekt timing.

Var nettopp på toget på vei hjem. Kommer 4-5 ungdommer av utenlandsk opprinnelse (så ut som pakistanere, jeg kan ta feil dog) på toget, og den ene nesten skriker "Han så meg ikke, han så meg ikke!". Neste stopp, står toget helt stille på stasjonen mens den gjengen står ute og skriker "jeg betaler! jeg betaler!" etter konduktørene som stod ved første vogna. Så gikk dem ut og snakka med konduktørene. Det hele endte opp med at toget kjørte uten den gjengen ombord. Den gjengen kastet stein + sparket toget mens det gikk.

Ja, jeg skjønner skepsisen din, herzeleid. Jeg hadde nok også vært bekymret for poddene mine om jeg har opplevd noe slikt gjenntatte ganger :dontgetit:

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Grunnen til at vi berre vil ha vestlige innvandrarar er fordi vi blir lettare uvennar med dei som ser annerledes ut enn oss, altså at det kan bli borgerkrig vis ein av partane blir sinte.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Asylsøkerstrømmen til Norge vil øke kraftig dette året melder NRK. 10.500 asylsøkere vil komme til Norge i år. Det er en økning på rundt 60% fra ifjor.

Det må derfor bli utbygging av nye asylmottak for å ta imot alle.

Land som topper listen er Irak, Somalia, Eritrea og Tsjetsjenia.

En seier for dere som ønsker økt innvandring, men jeg ser dette som veldig negativt og mener det er en veldig dårlig utvikling.

Lenke til kommentar

Det er en fordel å klare å ta vare på de vi tar inn slik at vi slipper at innvandrere får ett dårlig rykte. Det har ikke noe med hvilket politisk parti man stemmer. Poenget er at Norge sliter veldig med å få integrert innvandrere og da bør vi ikke ta inn enda fler. Det gjør bare vondt værre.

Lenke til kommentar

Jeg deler Quayle's oppfatning i at vi bør stopp innvandringen, når det gjelder hvem som skal kastes ut, så er det de som er frisk som en fisk men bor på skatten vår, til helvette ut i så fall. De som er i jobb og bidrar til samfunnet så godt dem kan, kan godt bli.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Viste dykk at over 90% av alle nordmenn ikkje vil ha innvandrarar, men tørr ikkje å sei det.

Det har ein lærar sakt på skulen vår og han hadde navnet på organisasjonen som gjorde undersøkninga(eg hugsar ikkje kva den heitar).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...