Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Det er faktisk ein grunn til at voldelege gruppar og anna jævelskap blir så mektige, det er enkelt og greit fordi ein stor del av befolkninga støttar dei.

 

Slik som viss du tar taliban, grunnen til at dei blir mektige er fordi ein del av befolkninga er enig med dei og blir med å kjempe med dei.

 

Det er faktisk stor idioti å ta inn folk som hatar oss, det førar berre til negative konsekvensar og rett og slett ødelegger for befolkninga som bur i landet.

 

 

 

Dersom du hadde satt deg litt bedre inn i politikken og styremåtene i land som blir styrt av grupper som taliban osv, så hadde du funnet ut at det er mer enn bare litt korrupsjon i disse landene.

Ta Irak for eksempel: Tror du Saddan Hussein var høyt elsket av hele befolkningen? Det var slik det så ut, ettersom de gikk rundt med ansiktet hans avbildet på klær og lommebøker etc. Greia er at de faktisk var LIVREDDE for mannen, de ble jo drept som fluer dersom de gikk i mot ham.

Kan du da sitte hjemme i godstolen og tenke at alle afghanere er terrorister fordi de stemte frem taliban i god tro om at da ville alt bli bra, uten å gi korrupsjon og frykt en eneste tanke?

 

Dette du nevner på slutten her, at det er idioti å slippe inn mennesker som hater oss. Jeg skjønner ikke helt hva du mener her, hvorfor skulle noen som hater oss ønske å bo i lande vårt? Det er jo helt bakvendt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innvandring, utvandring skjer overalt, og kriminaliteten følger med!!dessverre,.

TOM NORDMENN!!

 

I løpet av de hundre årene mellom 1825 og 1925 forlot mange nordmenn Norge for å slå seg ned i Amerika.

Det startet rolig i 1825, da 52 mennesker la ut på en ukjent ferd fra Stavanger med "Restaurationen".

De følgende årene var rolige, men da et norsk settlement var grunnlagt ved Fox River i Illinois ble det mer fart over utvandringen.

I gjennomsnitt reiste ca. 2000 pr. år de første 25 årene. Mot slutten av 1800-tallet er det gjennomsnittlige tallet oppe i 15 000 pr.år. I 1920 var 1,2 millioner amerikanere av ren NORSK avstamming.

Noen av emigrantene var KRIMINELLE, og myndighetene i Norge/Sverige og USA inngikk avtaler om hvordan en skulle løse problemet med kriminelle emigranter, og også avtaler om forbryterutvisning.

 

Så mine spm da, kan ikke Norge ha en form for forbryterutvisning?

Hva er årsaken til at folk begår forbrytelser?

Har lest her at folk sier vi skal KUN ta imot folk med utdannelse, tømmer man ikke disse landene for ressurser da?

Blir det ikke større problemer i disse landene, når alle med utdanning kommer til Norge??

Norge trenger OSS, vi trenger Norge,.

Endret av prettyboy
Lenke til kommentar

norge, som har kommet godt ut økonomisk osv, har et internasjonalt ANSVAR!!! folk forstår ikke det, de bare tenker innerst inne "steng grensene". til og med jeg har følt akkurat det før. men vi må ikke glemme at de fleste invandrere er snille.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Det er faktisk ein grunn til at voldelege gruppar og anna jævelskap blir så mektige, det er enkelt og greit fordi ein stor del av befolkninga støttar dei.

 

Slik som viss du tar taliban, grunnen til at dei blir mektige er fordi ein del av befolkninga er enig med dei og blir med å kjempe med dei.

 

Det er faktisk stor idioti å ta inn folk som hatar oss, det førar berre til negative konsekvensar og rett og slett ødelegger for befolkninga som bur i landet.

 

 

 

Dersom du hadde satt deg litt bedre inn i politikken og styremåtene i land som blir styrt av grupper som taliban osv, så hadde du funnet ut at det er mer enn bare litt korrupsjon i disse landene.

Ta Irak for eksempel: Tror du Saddan Hussein var høyt elsket av hele befolkningen? Det var slik det så ut, ettersom de gikk rundt med ansiktet hans avbildet på klær og lommebøker etc. Greia er at de faktisk var LIVREDDE for mannen, de ble jo drept som fluer dersom de gikk i mot ham.

Kan du da sitte hjemme i godstolen og tenke at alle afghanere er terrorister fordi de stemte frem taliban i god tro om at da ville alt bli bra, uten å gi korrupsjon og frykt en eneste tanke?

 

Dette du nevner på slutten her, at det er idioti å slippe inn mennesker som hater oss. Jeg skjønner ikke helt hva du mener her, hvorfor skulle noen som hater oss ønske å bo i lande vårt? Det er jo helt bakvendt.

 

Viss ein person kjem til makta i eit land er det fordi ein stor del av befolkninga støttar personen, uansett om nokon ikkje likar han.

Det veit du like mykje som meg.

 

Ehhh, folk kjem ikkje hit fordi dei likar oss, men fordi dei vil ha det betre, i europa er det kvite som styrar(ivertfall meste delen) og den delen av verden som har det best.

Det har ingen ting med folka dei likar.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
norge, som har kommet godt ut økonomisk osv, har et internasjonalt ANSVAR!!! folk forstår ikke det, de bare tenker innerst inne "steng grensene". til og med jeg har følt akkurat det før. men vi må ikke glemme at de fleste invandrere er snille.

 

Nei, vi har berre ansvar for det vi vil ha ansvar for, eg vill ikkje ha det enkelt og greit på grunn av kriminaliteten og dei enorme utgiftene på asylmotak o.s.v.

Arbeidsinnvandring er OK, men det er fordi folk kjem hit med eit mål, altså for å tjene pengar.

Mange innvandrar som kjem it pumpar berre ut ungar og kosar seg med dagpengar og barnetrygd.

 

Innvandring, utvandring skjer overalt, og kriminaliteten følger med!!dessverre,.

TOM NORDMENN!!

 

I løpet av de hundre årene mellom 1825 og 1925 forlot mange nordmenn Norge for å slå seg ned i Amerika.

Det startet rolig i 1825, da 52 mennesker la ut på en ukjent ferd fra Stavanger med "Restaurationen".

De følgende årene var rolige, men da et norsk settlement var grunnlagt ved Fox River i Illinois ble det mer fart over utvandringen.

I gjennomsnitt reiste ca. 2000 pr. år de første 25 årene. Mot slutten av 1800-tallet er det gjennomsnittlige tallet oppe i 15 000 pr.år. I 1920 var 1,2 millioner amerikanere av ren NORSK avstamming.

Noen av emigrantene var KRIMINELLE, og myndighetene i Norge/Sverige og USA inngikk avtaler om hvordan en skulle løse problemet med kriminelle emigranter, og også avtaler om forbryterutvisning.

 

Så mine spm da, kan ikke Norge ha en form for forbryterutvisning?

Hva er årsaken til at folk begår forbrytelser?

Har lest her at folk sier vi skal KUN ta imot folk med utdannelse, tømmer man ikke disse landene for ressurser da?

Blir det ikke større problemer i disse landene, når alle med utdanning kommer til Norge??

Norge trenger OSS, vi trenger Norge,.

 

Ja og vi ser kva som skjedde med den naturlege delen av befolkninga, altså inianerane.

Dei forsvant nesten heilt, akkurat som kjem til å skje med oss viss vi ikkje sluttar å ta inn folk snart, spesielt folk frå afrika og midt-austen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Norge burdet åpnet for fri innnvandring og tatt inn alle som ville komme hit. Det er det eneste fornuftige å gjøre, både moralsk sett, men også økonomisk sett. Mennesker er ressurser, Norge har både plass og behov. Hvis vi innfører et system ala det de har i Amerika, hvor innvandrere får statlig støtte første året, og deretter må klare seg på egen hånd, kan vi ta inn ubegrenset.

 

Lys i alle bygder. :new_woot:

 

Ja, lys i alle bygder, men det er jo slik at dei klyngar seg inn i gettoar i byar, spesielt i Oslo.

Lenke til kommentar
Ja og vi ser kva som skjedde med den naturlege delen av befolkninga, altså inianerane.

Dei forsvant nesten heilt, akkurat som kjem til å skje med oss viss vi ikkje sluttar å ta inn folk snart, spesielt folk frå afrika og midt-austen.

Nå var europeerne som kom til USA litt mer tilbøyelige til å bruke rå makt for å få land enn dagens innvandrere til Norge. Og ifølge historikerne er den viktigste grunnen til at indianerne mange steder ble nesten utryddet at europeerne brakte med seg smitsomme sykdommer. Det problemet har vi ikke idag, takket være moderne medisin.

 

Uten de faktorene skal det en betydelig innvandringstakt til før vi kan snakke om at "den naturlige delen av befolkningen" forsvinner her i landet. Med mindre vi i så fall fordrives på en eller annen måte, og det ser jeg ikke som noen sannsynlig konsekvens.

 

Om det derimot om hundre år på grunn av innvandring er like mange med asiatisk eller afrikansk bakgrunn som med europeisk, så er det sånn det er. Det er i seg selv ikke noe negativt. Utfordringen ligger i hvordan vi takler de kulturelle/religiøse konfliktene på veien dit. Jeg vil jo helst at mine barnebarns barnebarn skal vokse opp i et moderne og demokratisk samfunn. Hvor mange av kameratene deres som er hvite i huden, eller om de er det selv, bekymrer meg mindre enn at de skal få lov å tro eller la være å tro på den guden de vil,(aller helst håper jeg gudetroen er på vikende front), stemme på det partiet de vil, ha og leve ut den legningen de vil, og så videre.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Andøy kommune og Utlendingsdirektoratet forhandler nå om opprettelsen av et asylmottak i en gammel militærleir. Mottaket skal kunne at imot 1000 asylsøkere, dette vil bli Norges største asylmottak.

 

Vi kommer til å starte med 500 plasser, vellykketheten av driften vil avgjøre om vi øker antallet til 1000 plasser. Andøy hadde et asylmottak som ble nedlagt i 2004 og kommunen ser lyst på å få et nytt.

Les mer

 

Er dette en god ide da?

Lenke til kommentar
Andøy kommune og Utlendingsdirektoratet forhandler nå om opprettelsen av et asylmottak i en gammel militærleir. Mottaket skal kunne at imot 1000 asylsøkere, dette vil bli Norges største asylmottak.

 

Vi kommer til å starte med 500 plasser, vellykketheten av driften vil avgjøre om vi øker antallet til 1000 plasser. Andøy hadde et asylmottak som ble nedlagt i 2004 og kommunen ser lyst på å få et nytt.

Les mer

 

Er dette en god ide da?

Jeg hadde flyttet med en gang:P

Lenke til kommentar
Andøy kommune og Utlendingsdirektoratet forhandler nå om opprettelsen av et asylmottak i en gammel militærleir. Mottaket skal kunne at imot 1000 asylsøkere, dette vil bli Norges største asylmottak.

 

Er dette en god ide da?

Tja, det kommer an på hva slags ressurser som settes inn, det, og hvordan man organiserer overgangen til samfunnet utenfor. Men Andøy kommune er tydeligvis positive til det, kommunen har nok innbyggere til å tåle det, og de får arbeidsplasser ut av det. Så er selvsagt motstanden betydelig, men det vil den være overalt det foreslås asylmottak. Selv de som er positive til slikt vil helst at det ligger i en annen kommune og ikke ens egen.

 

Og så kan det argumenteres for og i mot asylmottak på slike steder, men det er i alle fall godt isolert fra storbyenes fristelser.

 

Om så store mottak er en god idé er en annen sak. Det er ikke opplagt at mottak blir bedre fordi om de er små, selv om det er rimelig å anta at et lite mottak gjør at de beboende lettere blir inkludert i lokalsamfunnet. Det i seg selv kan være med på å lette integreringsprosessen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Og der var det enda et tilfelle av mord utført av en person med "norsk statsborgerskap" eller som man godt vet, en utlendig. Og som vanlig sier de "Jeg ble styrt av en indre stemme".

 

Så vil vi ha flere innvadrere? Ja hvorfor ikke, trenger mange flere, er jo over 4 millioner nordmenn som fremdeles er i livet.

Lenke til kommentar
Og der var det enda et tilfelle av mord utført av en person med "norsk statsborgerskap" eller som man godt vet, en utlendig.

Det er da ingen som har lagt skjul på at han hadde utenlandsk opprinnelse:

 

43-åringen kom som asylsøker til Norge i 1990 fra Iran. Han ble norsk statsborger i 1998. Politiet skal ikke ha hatt noen tidligere kjennskap til siktede utover dette.

Men han har altså vært her i 18 år, uten å gjøre noe galt. Da er det kanskje på tide å anta at hendelsen kan skyldes noe annet enn etnisk bakgrunn...?

 

Og som vanlig sier de "Jeg ble styrt av en indre stemme".

Det er da ikke bare innvandrere som påberoper seg psykiatriske årsaker. Det skjer mellom 80 og 120 drap og drapsforsøk hvert år her i landet (uaktsomt drap ikke medregnet). De aller fleste av dem begås av etniske nordmenn, og noen av dem får psykiatriske diagnoser også. Om det er en riktig reaksjon på drap kan diskuteres, uavhengig av gjerningsmannens bakgrunn.

 

Så vil vi ha flere innvandrere? Ja hvorfor ikke, trenger mange flere, er jo over 4 millioner nordmenn som fremdeles er i livet.

De aller fleste drap begås av nordmenn, mot nordmenn. I motsetning til på annen voldsstatistikk er innvandrerne så langt jeg klarer å finne ut ikke overrepresentert på drapsstatistikkene. (Her finner jeg riktignok ikke noen direkte dokumentasjon.)

 

Det har vært 5 kjente drap på tilfeldige ofre begått av innvandrere de siste 5 årene. Det vil si at 1 drap årlig av totalt 100 +/- er av denne typen. Edit: Og én slik drapsmann av totalt 460 000 innvandrere. Det er ikke "som vanlig".

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Og der var det enda et tilfelle av mord utført av en person med "norsk statsborgerskap" eller som man godt vet, en utlendig.

Det er da ingen som har lagt skjul på at han hadde utenlandsk opprinnelse:

 

43-åringen kom som asylsøker til Norge i 1990 fra Iran. Han ble norsk statsborger i 1998. Politiet skal ikke ha hatt noen tidligere kjennskap til siktede utover dette.

Men han har altså vært her i 18 år, uten å gjøre noe galt. Da er det kanskje på tide å anta at hendelsen kan skyldes noe annet enn etnisk bakgrunn...?

 

Og som vanlig sier de "Jeg ble styrt av en indre stemme".

Det er da ikke bare innvandrere som påberoper seg psykiatriske årsaker. Det skjer mellom 80 og 120 drap og drapsforsøk hvert år her i landet (uaktsomt drap ikke medregnet). De aller fleste av dem begås av etniske nordmenn, og noen av dem får psykiatriske diagnoser også. Om det er en riktig reaksjon på drap kan diskuteres, uavhengig av gjerningsmannens bakgrunn.

 

Så vil vi ha flere innvandrere? Ja hvorfor ikke, trenger mange flere, er jo over 4 millioner nordmenn som fremdeles er i livet.

De aller fleste drap begås av nordmenn, mot nordmenn. I motsetning til på annen voldsstatistikk er innvandrerne så langt jeg klarer å finne ut ikke overrepresentert på drapsstatistikkene. (Her finner jeg riktignok ikke noen direkte dokumentasjon.)

 

Det har vært 5 kjente drap på tilfeldige ofre begått av innvandrere de siste 5 årene. Det vil si at 1 drap årlig av totalt 100 +/- er av denne typen. Edit: Og én slik drapsmann av totalt 460 000 innvandrere. Det er ikke "som vanlig".

 

Geir :)

 

Dokumentasjon er veldig viktigt viss folk skal tru på deg(trur du veit det, men seie det uansett).

Lenke til kommentar
Dokumentasjon er veldig viktigt viss folk skal tru på deg(trur du veit det, men seie det uansett).

Selvsagt.

 

Kriminalstatistikken: Lovbrudd 1993-2007. Se drapsfprsøk og drap ca. midtveis ned i tabellen.

 

Aftenposten: Se faktaboks "Drap og overfall på tilfeldige ofre".

 

Desverre klarer jeg ikke å finne noen statistikk som viser antall drap fordelt på etniske grupper. Hvis noen vet av en så post det gjerne.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Og da fant jeg en kilde som motsier mine tidligere funn om at innvandrere ikke oftere begår drap. Ifølge denne artikkelen i Dagsavisen: Innvandrerdrap skremmer nordmenn, er hyppigheten omtrent den samme som jeg tidligere har dokumentert for voldsforbrytelser. Det er vel forsåvidt sannsynlig.

 

Dog er ofrene for innvandrere som begår drap sjelden nordmenn (med ektefeller/samboere som unntak. Om ektefeller/samboere utgjør en stor andel av ofrene med innvandrerbakgrunn sier historien intet.) Det er snakk om kanskje et par slike drap i året, og igjen, de færreste med ukjent offer.

 

Jeg skulle ønske slike statistikker var lettere tilgjengelig. Ifølge SSB er ikke politiet sikre på om tallene er statistisk gode nok, men allikevel...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Seksti drap er seksti for mange. Og en overrepresentasjon på adskillige tusener av prosent, kanskje titusener.

 

Problemet er myndighetenes manglende oversikt, manglende kontroll, og manglende vilje til å straffe de som gjør noe galt på en måte som sikrer allmenheten.

 

En hvilken som helst massemorder, sjørøver, etnisk renser, krigsforbryter osv. kan komme til Norge og si at han heter noe annet enn det han gjør, uten at vi kan motbevise det.

 

Jeg mener det er verdt å stille spørsmålet hvordan han kom hit, samt at om man ikke kan sansyneliggjøre sine intensjoner, bli satt på første fly hjem, og at de samme kravene burde stilles til asylsøkere og flyktninger som til familiegjenforening.

 

Kona mi er fra Brasil og har mastergrad, har aldri forsøkt å skjule noenting, har intet kriminelt rulleblad osv. Alikevel var det et helvete å få godkjent familiegjenforening. Det tok flere år. Samtidig har hun ingen av rettighetene asylsøkere og flyktninger har. Asylsøkere og flyktninger som har brutt sin informasjonsplikt og det som verre er før de har satt foten i landet. Forskere og andre som vil jobbe blir også sendt ut av landet. Samtidig tar vi inn kriminelle, flykaprere, terrorister og krigsforbrytere mot bedre viten. Og vi straffer dem nesten ikke når de gjør noe galt. Ei heller sender vi dem tilbake. Kona mi derimot kan bli sendt tilbake om hun får parkeringsbot.

 

Den kumulative effekten av signalene myndighetene våre sender er at vi til Norge ønsker de mest kriminelle, de mest mentalt syke, og at alle som kan klare seg selv, får være der de er, uavhengig av deres relasjon til nordmenn.

 

Problemet, kjære deg, er at vi setter utenlandske kriminelle FØR REELLE innvandrere og norske borgere.

Lenke til kommentar

Er av utenlandsk opprinnelse selv, er enig i mye av det som blir sagt her, kunne vært litt større krav til å komme inn i landet ja, putte dem på norsk kurs i hjemlandet sitt før de kommer kanskje, jeg vet ikke,

lurer egentlig på de (tiggerne)spess fra Romania, disse ser jeg ofte og mange av i Oslo, har ikke no imot Romania eller rumenere, men hvordan kommer de inni landet?har de noe tiggevisum(ikke no frekt ment)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...