Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Ja, hvis man leter etter det man ønsker å finne, så finner man det garantert.

 

Forøvrig vil jeg tro at antallet suksesshistorier går opp, og de negative går ned til et nivå som passer oss etniske nordmenn. Det er bare snakk om nok tid.

 

:)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg mistenker at du misforstod GOH nokså fundamentalt nå, Oleoh. Han/hun lurer ikke på hvordan man skal lage en "butikk" for innvandrere så de slipper å møte nordmenn, men på hvordan man skal sikre seg den beste arbeidskraften i sitt marked, hvor utlendinger sitter på mye av kompetansen. (Rett meg om jeg tar feil.)

 

Problemet i så fall er at nordmenn ikke vill omgås utlendinger, og derfor ønsker mindre innvandring, ikke omvendt. Det er altså et problem som ikke kan løses ved å lukke grensene. Da tvinges firmaer som ikke finner tilstrekkelig komptanse og arbeidskraft til å flytte utenlands, og dermed blir det paradoksalt mindre jobber ikke bare for innvandrere men for etniske nordmenn også.

 

Geir :)

 

Ah, ja sånn kan han ha tenkt. Jeg mente hvordan vi skal klare å tiltrekke oss flinke folk (under 0,1 % av jordas befolkning bor i dette landet, dermed er det slik at flinke folk i all hovedsak er utlendinger). Du/dere vil ikke ha dem, vi i vår bedrift får ikke utnyttet potensiale optimalt og inntjeningen til et overskudd som blir skattlagt i Norge og fordelt til (norske) eiere blir mindre enn det kunne vært. Den norske andelen ansatte kan miste kjøpekraft, etterspørselen etter varer og tjenester i Norge synker og dermed synker tilbudet, noe som du heller ikke tjener på. Enden på visa (aksellerert av lønnsnivået, det skal ikke stikkes under en stol) blir produksjon / sammenstilling i Asia. Vi sitter igjen med kun engineering foreløpig, men siden vi heller ikke får tak i de så flyttes engineerigen kanskje til slutt også. Da har vi ingenting igjen, unntatt stengte grenser.

 

Dette er realiteter. At noen innvandrere er kriminelle og at noen nordmenn klarer seg uten kebab er ikke god grunn nok til å kjøre seg selv i grøfta mens man ser seg i speilet (og vifter med det norske flagget, kunne ikke dy meg ref. en annen tråd her). Dette må løses på annen måte, og tro meg, jeg mener også at det må løses. At jeg er for innvandring i mye større grad enn i dag betyr ikke at jeg er for voldtekt og annen kriminalitet.

 

I lys av dette skrev jeg at denne debatten er pussig, sett fra mitt ståsted i kampen om å tiltrekke seg flinke folk (=utlendinger siden de er folk flest).

 

Problemet er at 80% av ikke-vestlig innvandrere er analfabeter. Hvordan kan en bedrift utnytte dette?

 

M

Lenke til kommentar
"Norway has one of the highest percentages of well educated immigrants in the world, and a lack of expertise is no excuse for their poor employment rate in the country."

 

http://www.aftenposten.no/english/local/article1297637.ece

 

fra sbb.no

"Over 80 prosent av de arbeidsledige innvandrerne kommer fra gruppen ikke-vestlige innvandrere

(St.meld. nr. 49 2003-2004:158). Arbeidsledigheten i denne gruppen har de siste årene vært mellom tre og fem ganger høyere enn landsgjennomsnittet i Norge. "Den onde sirkel" er åpenbar; for mange ikke-vestlige innvandrere

er svake leseferdigheter en sannsynlig grunn til at de ikke får innpass i det norske arbeidsmarkedet; og dermed mister de også den muligheten for å vedlikeholde og videreutvikle sin lesekompetanse som arbeidslivet

representerer for voksne mennesker".

Endret av The_Majestic
Lenke til kommentar
Her er eit stort spørsmål som eg vil ha besvart: Vil DU ha meir invandrarar i Norge?

1/10 av Norge sin befolkning altså ca 400 000 er invandrarar.

 

 

Beggynner ikkje det å bli i det meste laget eller skal vi berre opne landegrensene heilt opp for alle som vil busette seg her?

Vis det forsetter slik er det ingen norske her om kanskje 150 år.

Er det slik vi vil ha det?

(Eg er imot det som du sikkert ser)

 

Sei di meining :)

Det kommer jo helt an på hva du mener med spørsmålet. Arbeidsinnvandring trenger vi jo, dersom økonomien ikke skal lide. Det må imidlertid tas mer hensyn til graden av integrerbarhet fra ulike områder. I enkelte områder av verden skiller kulturen seg såpass fra den i Norge at integrasjon er vanskelig eller umulig for større grupper.Ser man f.eks. på personer fra Pakistan har man nok allerede tatt i mot for mange og man bør ikke ta i mot flere før integrasjonen er tilstrekkelig sikra, noe som nok vil bety for uoverskuelig framtid. Når det gjelder land som f.eks. Polen, så er det neppe noe stort problemn med integrasjonen.

Lenke til kommentar

"Etniske nordmenn i mindretall på Furuset"

 

Nylig trillet hun rullatoren helt ned på skolen for å delta på et kulturarrangement. I den store folkemengden så hun bare fire- fem som lignet seg selv.

 

 

- Da ble jeg litt skremt. Jeg tenkte at sånn blir det vel. Vi kommer til å drukne.

 

På gangveiene mellom blokkene i Gransdalen, nedenfor senteret, dominerer kvinner med sjal og fotside frakker. Lekeplassene yrer av liv og leven. Men det er langt mellom barna som er hvite i huden. På Gran skole har det ikke begynt en eneste etnisk norsk førsteklassing de siste to årene.

 

 

Utallige ganger har hun gitt klare meldinger om at søppel må pakkes inn før det kastes i sjakten, bedt naboer dempe dundrende musikk og fått inn barn som har lekt mellom blokkene til langt på natt. Prøvd å kommunisere med folk som knapt kunne et ord norsk.

 

Men en fersk undersøkelse fra FAFO viser at de etniske nordmennene i Groruddalen er mer skeptiske til innvandrere enn de etniske nordmenne i resten av Oslo er. Et stort flertall i dalen mener også at det er for mange innvandrere i hovedstaden. I byen som helhet mener et knapt mindretall det samme.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2652279.ece

 

Begeret er fult og det renner over ...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
SEND DEM UT FAEN!

 

Jeg syns det er ufattelig trist at vi har folk her i landet som ikke får til å bruke hodet på å komme frem til et bedre svar enn det. Flaut.

 

 

Jeg skal være enig i at man må bruke mer ressurser på prosessen der man bestemmer HVEM som skal komme inn i landet - men det skal aldeles ikke stoppes! Vi vet da så godt alle sammen at vi faktisk leier inn arbeidskraft fra andre land fordi vi ikke er nok folk her fra før av, og at vi ikke akkurat bor oppi hverandre fordi vi har for liten plass.

 

Leste et innlegg som var lagt ut noen sider tidligere, der posteren fikk til å si at "Jeg syns ikke vi skal stoppe innvandring fra vestlige land, men innvandrere fra midt-østen og afrika bør stoppes i døren". Altså, hva faen?

Hvor er medfølelsen for de som har det verre enn oss, og hvor i helsikken er følelsen av å være en del av noe større enn bare vårt eget land - vi er faktisk en del av hele verden. Som medmennesker bør vi bry oss om hvordan folk har det, også i andre land enn vårt eget.

 

Dersom valget en gang står mellom å slippe inn

- en voldtatt afrikansk kvinne som har mistet hele familien i krig før hun rakk å komme seg til Norge.

eller

- en middelklassemann fra USA

så er noe VELDIG feil dersom det blir bestemt at amerikaneren skal på bo her, bare fordi han hadde legeutdannelse.

Lenke til kommentar
Dersom valget en gang står mellom å slippe inn

- en voldtatt afrikansk kvinne som har mistet hele familien i krig før hun rakk å komme seg til Norge.

eller

- en middelklassemann fra USA

så er noe VELDIG feil dersom det blir bestemt at amerikaneren skal på bo her, bare fordi han hadde legeutdannelse.

 

Hvorfor i helve*e er det feil om vi velger amerikaneren? For Norges skyld bør vi velge amerikanereren! Og det er Norge vi skal tenke på når vi bestemmer oss for vår politikk. Ikke alle andre land!

Lenke til kommentar
Dersom valget en gang står mellom å slippe inn

- en voldtatt afrikansk kvinne som har mistet hele familien i krig før hun rakk å komme seg til Norge.

eller

- en middelklassemann fra USA

så er noe VELDIG feil dersom det blir bestemt at amerikaneren skal på bo her, bare fordi han hadde legeutdannelse.

 

Av ren nysjerrighet, hvor ville du satt kriteriene for hvem som får komme, og hvor mange ville du tatt inn? Og hva tror du det ville gjort med samfunnet vårt? Tror du at du kan redde Afrika ved å flytte så mange som mulig av dem over hit? Når de har befolkningseksplosjon? Og hva med det faktum at voldtektsratene i Europa eksploderer jo fler av dem vi får hit?

 

Det er søtt at du mener verden er svart-hvit, men vil du ha rettferdighet i verden for så mange som mulig så burde du heller f.eks ivre for en amerikansk invasjon av Zimbabwe, samt krigene i Afghanistan og Irak.

Lenke til kommentar
Av ren nysjerrighet, hvor ville du satt kriteriene for hvem som får komme, og hvor mange ville du tatt inn? Og hva tror du det ville gjort med samfunnet vårt? Tror du at du kan redde Afrika ved å flytte så mange som mulig av dem over hit? Når de har befolkningseksplosjon? Og hva med det faktum at voldtektsratene i Europa eksploderer jo fler av dem vi får hit?

 

Det er søtt at du mener verden er svart-hvit, men vil du ha rettferdighet i verden for så mange som mulig så burde du heller f.eks ivre for en amerikansk invasjon av Zimbabwe, samt krigene i Afghanistan og Irak.

 

De som har like gode levevilkår i landet de kommer fra bør ha vanskeligere for å komme inn enn de som ikke har det. Det er ikke noe jeg kan si som gjør innvandring til en enten/eller ting, jeg mener alle søknader skal behandles individuelt og nøye. Man må for eksempel ta stilling til om vedkommende har nær familie i landet, hvordan situasjonen er i hjemlandet - krig og elendighet. Kan dere ikke se forskjell på en flyktning som søker asyl og en engelskmann? Dette blir for domt.

 

Hvor mange jeg ville tatt inn? Så mange som har behov for å komme inn. Du må ikke tro at de aller fleste i verden ikke har lyst til å bo i sitt eget land.

 

Hvor får du det fra at jeg mener verden er svart/hvit? Og det å ivre etter amerikanske invasjoner gjørs av de som satser på at andre ordner opp og driter i hvordan det gjøres. Det du ivrer etter kanskje?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Av ren nysjerrighet, hvor ville du satt kriteriene for hvem som får komme, og hvor mange ville du tatt inn? Og hva tror du det ville gjort med samfunnet vårt? Tror du at du kan redde Afrika ved å flytte så mange som mulig av dem over hit? Når de har befolkningseksplosjon? Og hva med det faktum at voldtektsratene i Europa eksploderer jo fler av dem vi får hit?

 

Det er søtt at du mener verden er svart-hvit, men vil du ha rettferdighet i verden for så mange som mulig så burde du heller f.eks ivre for en amerikansk invasjon av Zimbabwe, samt krigene i Afghanistan og Irak.

 

De som har like gode levevilkår i landet de kommer fra bør ha vanskeligere for å komme inn enn de som ikke har det. Det er ikke noe jeg kan si som gjør innvandring til en enten/eller ting, jeg mener alle søknader skal behandles individuelt og nøye. Man må for eksempel ta stilling til om vedkommende har nær familie i landet, hvordan situasjonen er i hjemlandet - krig og elendighet. Kan dere ikke se forskjell på en flyktning som søker asyl og en engelskmann? Dette blir for domt.

 

Hvor mange jeg ville tatt inn? Så mange som har behov for å komme inn. Du må ikke tro at de aller fleste i verden ikke har lyst til å bo i sitt eget land.

 

Hvor får du det fra at jeg mener verden er svart/hvit? Og det å ivre etter amerikanske invasjoner gjørs av de som satser på at andre ordner opp og driter i hvordan det gjøres. Det du ivrer etter kanskje?

 

Ein flyktning er ikkje betre enn kulturen og forholda dei lever under, det er makta som er forskjellen.

 

Det er faktisk ein grunn til at voldelege gruppar og anna jævelskap blir så mektige, det er enkelt og greit fordi ein stor del av befolkninga støttar dei.

 

Slik som viss du tar taliban, grunnen til at dei blir mektige er fordi ein del av befolkninga er enig med dei og blir med å kjempe med dei.

 

Det er faktisk stor idioti å ta inn folk som hatar oss, det førar berre til negative konsekvensar og rett og slett ødelegger for befolkninga som bur i landet.

Lenke til kommentar

Norge burdet åpnet for fri innnvandring og tatt inn alle som ville komme hit. Det er det eneste fornuftige å gjøre, både moralsk sett, men også økonomisk sett. Mennesker er ressurser, Norge har både plass og behov. Hvis vi innfører et system ala det de har i Amerika, hvor innvandrere får statlig støtte første året, og deretter må klare seg på egen hånd, kan vi ta inn ubegrenset.

 

Lys i alle bygder. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...