Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Innvadrere integrerer seg ettersom tiden gaar. Bare tenk paa hvor kriminelle de hvite Italienske innvadrerene var i USA paa 20/tallet. Faktiskt var de langt mere kriminelle en dagens latin Amerikanere.

Ja. Vi har tidligere diskutert at innvandreres barn blir likere nordmenn på de fleste områder. Deres barn igjen antagelig ennå mer, om vi bare legger forholdene til rette for det. Jeg kan skjønne følelsen til de som ikke har tålmodighet til å vente, men jeg tror personlig ikke på alternativene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser for meg at vi kan sende hjem kriminelle innvandrere(les: plukke og kaste den råtne frukten) og la de innvandrerne som klarer å oppføre seg som folk få være her. De som kommer til Norge kommer hit oftest fordi de trenger hjelp, hvis de da svarer med å rane nærmeste gamle dame så mener jeg at de ikke har noe her å gjøre.

I hvor lang tid vil du at den regelen skal gjelde? Før de har fått oppholdstillatelse, eller selv etterpå? Hva når de har blitt norske statsborgere?

Her er jeg faktisk litt delt i mitt syn, det vil si at jeg har flere tanker rundt dette som jeg enda ikke har klart å bestemme meg for.

 

Slik lovverket er i dag så mener jeg bestemt at det skal gjelde for første generasjons innvandrere livet ut. Ganske enkelt fordi de er gjester i landet vårt, uansett om de blir innvilget statsborgerskap. Det er ikke noe problem å oppnå statsborgerskap her i Norge, man får det utlevert etter å ha bodd her en stund. Jeg ser for meg at vi begynner å stille krav til de som skal oppnå statsborgerskap slik at vi lettere kan luke ut urokråker. Integrering og unngå alvorlig kriminalitet burde være minstekravene for å unngå hjemsendelse.

 

Samtidig så ser jeg problemer med ett slikt regelverk og håndhevelsen av det, men slik det er i dag så er det alt for lett å oppnå statsborgerskap i Norge og ikke minst er det slik at feil folk får lov til å bli. Jeg har nevnt dette før og gjør det gjerne igjen, vi kaster ut forskere, men lar gutta boys i A- og B-gjengen holde på som de vil. Det er ikke mye tvil om at disse gutta bedriver ulovlig virksomhet og at de ikke er verdige borgere i Norge.

 

Vel, vi ville ikke hatt de voldtektene her, sannsynligvis ville nok disse voldtatt uansett hvor de var, men vi slipper i alle fall at de gjør gatene i Norge utrygge og det er faktisk min hovedbekymring. Andre nasjoner får sørge for sine innbyggere sin sikkerhet så sørger vi for våre.

Men hva når de faktisk har blitt våre innbyggere, fordi vi har gitt dem oppholdstillatelse? Skal etnisk bakgrunn telle fortsatt da? Skal innvandrere leve på nåde her i landet? Vi kan jo ikke engang være sikre på at de blir straffet i landet vi sender dem til. Er det ikke bedre at vi innfører straffer som svir her i landet, og ellers satser på at innvandrermiljøene (spesielt de afrikanske) lærer hva som er galt slik at de kan lære de nyinnflyttede det før de blir voldtektsmenn, og ikke minst praktisere litt intern selvjustis i miljøet.

 

Og hva med de vi ikke kan sende ut (Krekar-typen)? Skal de ha andre regler enn andre innvandrere?

Jeg er for dødsstraff for alvorlig kriminalitet, så jeg er helt klart for å innføre strengere straffer her i landet. Problemet er at kulturen til veldig mange av innvandrerne er så totalt forskjellig fra vår at de handler i god tro. I mange muslimske land f.eks så er det helt O.K for en mann å voldta en kvinne - ja kvinnen skal faktisk straffes med steining, henging eller kastet utfor et stup for å ha blitt voldtatt. Slike holdninger er ikke forenelig med mitt syn på slike overgrep i alle fall. Mange av innvandrerne har også ett syn på kvinner som mindreverdige og når en kvinne så avviser en manns fremstøt så er hun fritt vilt. Dette er kulturelt betinget dessverre og slike holdninger blir ikke snudd i en håndvending. Problemet er også at disse holdningene blir overført til neste generasjon og på den måten opprettholdt og spredt videre.

 

Vi kan da virkelig sende Krekar ut av landet. Det er faktisk ikke værre enn at politiet henter fyren og plasserer ham på ett fly, slik de har gjordt med flere andre. Jeg driter i Krekars sikkerhet så lenge han er en tidligere(?) terrorist.

 

Jeg er ikke helt for mentaliteten at vi skal importere eks. voldtektsmenn for at de skal kunne voldta her i Norge fremfor i Sverige. Det gir faktisk ikke mye mening for meg. Så ute av syne ute av sinn passer ikke helt inn da de aldri var vårt problem til å begynne med. Vi har invitert dem hit til oss for å hjelpe dem, skjerme dem fra undertrykkelse, krig og vold også er det nettopp det de serverer oss som takk for hjelpen. En liten tankevekker for meg i alle fall.

Men vi importerer jo bare unntaksvis voldtektsmenn. De blir det først etter at de kommer hit, så vi kan ikke vite det på forhånd. Derimot vil du eksportere dem så snart vi vet at de er det. Da er de blitt et problem, de har blitt det i Norge, og du vil at et annet land skal ta seg av problemet. Eller?

 

Geir :)

Like fullt så importerer vi kriminelle, enten de er voldtektsmenn, ranere eller bedriver annen alvorlig kriminalitet. Jeg ser ikke hensikten med å beskytte kriminelle.Så ja, jeg ønsker å deportere kriminelle, voldtektsmenn som ransmenn. På akkurat samme måte som at jeg vil at vi skal ta av oss våre kriminelle. Hvis Ola Nordmann drar til England og banker opp en fyr på en pub, så ser jeg for meg at vi fengsler ham her. Vi skal altså ta oss av våre kriminelle mens andre land får straffe sine. Internasjonale utleveringsavtaler hadde ikke vært så dumt.

Lenke til kommentar
Ganske enkelt fordi de er gjester i landet vårt, uansett om de blir innvilget statsborgerskap. Det er ikke noe problem å oppnå statsborgerskap her i Norge, man får det utlevert etter å ha bodd her en stund.

 

Du er så "full of it" akkuratt i disse to setningene at du aner ikke det selv engang.

 

1) Folk slutter å være gjester i det de får statsborgerskap. De blir nordmenn, enten du vil det eller ikke. Du kan sette igang en heftig diskusjon og gå rundt i sirkler om de er nordmenn eller ikke (pga etnisitet), men de ER faktisk nordmenn. De er norske statsborgere.

 

2) Har du prøvd å søke statsborgerskap her noen gang? Nei? Hvordan kan du da si at "det ikke er noe problem å oppnå statsborgerskap her i Norge"? Jeg kan forsikre deg om at systemet gjør alt det kan for å få deg ut, direkte eller indirekte. Det spiller ingen rolle om en har bodd her 3 eller 10 år. Jeg foreslår at du tar en titt på statsborgerskap krav på www.udi.no , evt tar kontakt med din nærmeste politistasjon :)

Lenke til kommentar

Jeg kan opplyse deg om at min stefar er fra India, slik at jeg vet alt om hvor "vanskelig" det er å få statsborgerskap i Norge. Tenk det du, jeg vet ikke om du forstår hva som blir skrevet eller om du bare gjør deg vanskelig.

 

Det er alt for enkelt for kriminelle utskudd å både få og opprettholde sitt statsborgerskap i dette landet. Statsborgerskap til Norge er ingen menneskerett, men ett privilegium - det er ikke noe problem å vedta lover som gjør det mulig å inndra dette privilegium om det skulle være ønskelig og det er det helt klart i enkelte tilfeller.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe mot at det kommer utlendinger og bosetter seg i landet, men jeg sier som jeg har sett flere skrive. Vi må være nøyere med hvem vi tar inn, når vi kaster ut barn til soner som er langt fra trygge, mens krigsforbrytere får bo her syntes jeg det er uakseptabelt.

 

Jeg syntes det kanskje er i overkant mange som får innpass, men mulig jeg tar feil, leste at noen skrev at det var 95.000, det syntes jeg hørtes mye ut.

 

Men jeg er overhodet ikke redd for at den norske rase skal vaskes ut. Syntes det er ganske morsomt at trådstareren kommer med den slags kommentarer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Men jeg er overhodet ikke redd for at den norske rase skal vaskes ut. Syntes det er ganske morsomt at trådstareren kommer med den slags kommentarer.

 

Ja, da får du ivertfall det litt kjekt da du leser :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Her er kva du må vere for å få stemme i iran.

 

* Be between the ages of 25 and 75

* Must have no criminal record

* Must have no record of government service under the Iranian Monarchy

* Be a Muslim

* Be loyal to the Islamic Republic

* Most of Iran's clerical elite demand that the candidate be male, but this is still a contentious issue (women have attempted to run before).

 

Her er litt diskriminering fra landet til dei som seie at vi diskriminerar dei.

Kvifor skal vi la dei få styre her når vi ikkje får vere med å styre viss vi flyttar dit?

(veit at detta ikkje er eit tema i diskusjonen, men måtte berre sei det)

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

At berre muslimar skal få stemme....

Kvifor skal vi la dei få stemme her da.

 

Det er vell slik no at muslimane og resten av gjengen er meir verdt enn oss.

Det er vell prisen vi må betlae for å vere dummsnille.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Hva har det med rase å gjøre?

Er kun snakk om religion, uansett i slike land blir "alle" regnet som muslimer med mindre du er diplomat eller lignende.

 

Ok, eg blir muslim automatisk viss eg bur i iran xD

 

(du forstår kva eg meinar, det der gjorde du berre for å få innlege mitt til å virke mindre seriøst)

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Vi kan ikke sammenligne oss med et land som Iran. Vi er et demokratisk land og alle statsborgere i Norge bør selvfølgelig ha muligheten til å stemme stemme. De bor her, er endel av samfunnet, en ganske stor en også.

 

Hvorfor vil du ikke at de skal få stemme?

 

Eg vill at dei skal stemme, men viss eg flyttar dit vill eg at eg skal få stemme og.

Viss dei ikkje skulle få stemme ville jo ikkje deira meiningar komme fram og dei ville altså fått det dålegera.

 

Ja, faktisk så regner jeg med det. Gitt at du har fått deg iransk statsborgerskap.

 

Eg ville aldri blitt muslim om det skulle kåsta meg stemmeretten.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Å bli regnet som muslim og bli muslim er 2 forskjellige ting. Tror rundt 85% av befolkningen er med i statskirken og regnes dermed som kristne selv om jeg kan garantere at samme prosentallet personlig kristne vil du ikke finne.

 

Uansett ser jeg ingen grunn til å sammenligne Norge med Iran, vi er bedre enn det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Vil berre sei unskyld viss det eg skreiv virka som om eg ikkje ville at innvandrarar skal ha stemmeret :)

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...