Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Får dessverre ikke ditt diagram til å stemme overens med virkeligheten. SSB sier klart og tydelig;

Snip...

En dupp(nedtur) som tas uendret med inn i 2007 ;)

Men fremdeles makter du å se at vi blir positivere og positivere :yes:

Jeg holder fortsatt på at trenden vi ser over en 6-års periode er mer interessant en endringen fra et år til et annet, da statistiske ujevnheter fort kan spille inn når man bare har to målepunkter. Om vi skal vurdere om klimaet endrer seg, er det ikke så interessant å sammenligne med været i fjor, da fører vi statistikk over lang tid og ser på trendene.

 

Grafene er riktige de, og står ikke i motstrid til SSBs konklusjoner. Tvert om, ser du på dem viser bare 2 av dem noen markant økning fra året før, det er spørsmål 1 og 5. Tre av dem viser knapt noen bevegelse, det er 2, 3 og 6.

 

Men over tid er trenden tydelig. I hvertfall for meg. Istedet for å bekymre meg over at tallene på på en del punkter står stille siden i fjor, gleder jeg meg over den positive trenden. Det må du gjerne være uenig i. Jeg gleder meg ikke noe mindre fordi om andre ser mørkere på situasjonen.

 

Og nei, jeg synes ikke statistikken er "tragisk mht kulturelle spørsmål." Tvert imot, siden 2/3 allerede mener at innvandrerkulturen beriker oss, så er det ikke annet å forvente enn at økningen bremser litt. Innvandringsskepsisen, enten den nå skylde skultur eller annet, er reell. At andelen som ønsker fornorsking allikevel er betydelig høyere er som det er. Jeg ønsker det ikke, men det er ikke egentlig et sentralt punkt for meg. At nordmenn synes å akseptere at innvandrere er et positivt bidrag i arbeidsmarkeder og i kulturen er det som betyr mest. Da er det grunn til å tro at nordmenn flest (enten det går opp eller ned fra et år til et annet) synes innvandring er greit. Og det gjenværende spørsmålet er hvordan vi best skal integrere dem. Det synes jeg er greit. Integreringdsdebatten er viktig, og jeg har ikke noen illusjon om at den skal ta slutt med det første.

 

Men kanskje vi ikke kommer noe lenger med denne delen av debatten? Vi har ulik oppfatning av hva som er sentralt i disse tallene, og det speiler nok hva vi ønsker å få ut av dem. Problemet med statistikk er at den bare unntaksvis har noen verdi utover det brukeren av den ønsker å bevise. Vi ønsker opplagt ikke det samme, og derfor ser vi på tallene fra ulik synsvinkel, og plukker de tall og det intervall som passer med teorien.

 

Så kanskje vi skal bevege oss over til å debattere problemer og løsninger, for eksempel på voldtektsproblemet og annen kriminalitet, og la denne statistikken ligge for denne gang? :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Stemmer for det!

 

Og i følge forumstatistikk over hvordan en debattråd utvikler seg normalt, så har vel denne bitt seg selv i halen et par ganger allerede!?

Lenke til kommentar
Stemmer for det!

 

Og i følge forumstatistikk over hvordan en debattråd utvikler seg normalt, så har vel denne bitt seg selv i halen et par ganger allerede!?

 

Mhm, japps, best ikke rote for mye i statistikkene..

Spess om de ikke helt viser det bildet man ønsker det skal vise.

 

Men kanskje den gode mann Pencilcase har noe konkret å relevant å tilføye denne debatten?

 

Sånn forutenom korte små stikk av populistisk "se hvor snill å god og tolerant jeg er, å hvor ignorante rasister mine meddebattanter er"? ;)

Lenke til kommentar
Oleoh: Nei, det var ikke spesiellt myntet på deg, selv om jeg innser at det kan se slik ut. :) Det var mer rettet mot posteren over deg, MrLeftfield, som vaser om at utenlandske ord og uttrykk har noe som helst med innvandring som sådan å gjøre.

 

"som vaser om"? Jeg vaser ikke om noe, jeg sier at det norske språket er kanskje ikke helt så norsk lenger: det inneholder en del utelandske ord som ikke er helt fag uttrykk heller. Skal vi være så personlige som du er Quayle og Oleoh, så skal jeg si følgende: "Slutt å leke dum, du skjønner hva jeg mener".

Lenke til kommentar
Sånn forutenom korte små stikk av populistisk "se hvor snill å god og tolerant jeg er, å hvor ignorante rasister mine meddebattanter er"? ;)

"Stikk" kommer vi vel alle med, uten at det blir mer eller mindre konstruktivt av den grunnen. Det er vel et stikk du kommer med i sitatet over, er det ikke? Eller her:

 

Istedenfor å vri å vende på statistikker for å forsøke å skjule det faktum at innvandrere er overrepresentert på listen over de som voldtar... Snip.

 

Men neida, vi er mest opptatt av å male fine glansbilder av vårt multikulturelle samfunn.

For ikke å snakke om:

 

Mhm, japps, best ikke rote for mye i statistikkene..

Spess om de ikke helt viser det bildet man ønsker det skal vise.

Da kunne jeg svare at jeg synes at statistikken viser akkurat det jeg ønsker de skal vise, nemlig ståa i folkemeningen. Så er i uenig i hvordan de skal tolkes. Det kan vi fortsette med om du ønsker, jeg tenkte bare at det ikke var spesielt konstruktivt, siden du åpent har sagt at du er uinteressert i mine resonnementer, og jeg ikke er enig i dine.

 

Så diskuter gjerne statistikkene videre, hvis du har glede av det. Men det er ikke motivet for denne posten, det er behovet for å argumentere ad hominem.

 

Jeg synes faktisk ikke det er spesielt konstruktivt å spekulere i folks motiver for å poste som de gjør. Spesiet ikke når spekulasjonene er feil. Jeg har aldri, og jeg har flere års poster til å dokumentere det, lagt skjul på at innvandrere er overrepresentert på kriminalstatistikkene. Det er nesten litt komisk at jeg for bare en uke siden fikk voldsom kjeft av en bruker for å gjøre det motsatte, nemlig å peke på forskjeller som han mente ikke hadde noe med etnisk bakgrunn å gjøre. Han spekulerte også i motivene, og kom glatt til at de måtte være de stikk motsatte av det du gjør... :hmm:

 

Men jeg er opptatt av å ikke skjære alle over eller under en kam, uansett etnisk bakgrunn. Og skal vi først diskutere problemet, så må det vel være for å finne løsninger, og da duger glansbildet og infernovisjonen like dårlig. Med mindre mindretallets kriminelle adferd er en begrunnelse for å stoppe innvandringen, noe Quayle nokså kategorisk benektet når jeg tillot meg å svare en som ga uttrykk for at han synes akkurat det.

 

Jeg synes det er interessant med alle fargene mellom sort og hvitt, og synes ikke det er feil å påpeke at det bare er noen av grenene på treet som bærer råtten frukt. Så om vi som Quayle sier ikke diskuterer å hogge ned hele treet, så må hvordan vi høster de friske eplene være like relevant som hvordan vi hiver de råtne. De har jo gjerne vært friske en gang de også, og kunne kanskje vært det fortsatt om man stelte treet og plukket dem i tide...

 

Hva "vi" diskuterer er vel ellers litt opp til oss, og ikke opp til dene ene eller andre siden. Egentlig diskuterer vi om vi vil ha flere innvandrere eller ikke. Trådstarter var ikke opptatt av voldteksstatisikken, men om det ikke er flere (etniske) norske igjen om 150 år. Det er en problemstilling som ikke har noe med om de driver kiosk eller ran, men om fødsels- og innvandringstall kontra hudfargen på den fremtidige norske befolkningen. Men om dere ikke synes det er en relevant diskusjon så er det ikke meg imot, da er vi i hvert fall enig om den siden av saken.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Siden du trekker frem analogien om treet med råtten frukt TWFA så kan jo jeg fortelle deg hva vi gjør hjemme hos oss med den råtne frukta. Vi lar den falle til jorden eller plukker den ned og kaster den under treet, slik at den kan råtne og skape god gjødsel til treet som bærer frukter. Dermed blir frukten som faktisk klarer seg bedre - en liten tankevekker ikke sant? Kvitt oss med avskummet slik at de som er igjen klarer seg bedre.

 

 

Det er jo litt interessant at om vi kastet ut alle innvandrere i Norge på dagen og stengte grensene, så ville ~70% av voldtektene forsvunnet. Tenk på det, 70% av de som blir voldtatt neste år hadde ikke blitt voldtatt om vi hadde kastet ut alle innvandrere 31.12.2008.

Lenke til kommentar
Nei, jeg gjør ikke det. Så vær vennlig å forklar hva du mener. Vi har alltid hatt språklig påvirkning i det norske språk, men språket bedriver ikke kriminell virksomhet. Ord voldtar ikke, dreper ikke, raner ikke eller produserer ikke narkotika på hasjfarmer slik mange utlendinger gjør.

 

du har enten missforstått eller ikke sett det viktigste i mitt innlegg:

 

Og åh! Når vi er inne på "ikke blande etnisk norsk blod med innvandrerblod", hva med språket? Jeg nevner bare ett ord for øyblikket: "Subprime" som blir brukt flittig i norsk media.

 

Hva med kultur? Mat? Taco? Wraps?

 

Jeg stilte "blande blod" mot "blande språk" i samme kontekst, hvorav det er tydeligvis mange som er redde og er 100% (aggresivt?) i mot det i den tråden her, men at det er mange fremmedord i det norske språket er det tydeligvis mange som er helt ok med.

 

Siden du trekker frem analogien om treet med råtten frukt TWFA så kan jo jeg fortelle deg hva vi gjør hjemme hos oss med den råtne frukta. Vi lar den falle til jorden eller plukker den ned og kaster den under treet, slik at den kan råtne og skape god gjødsel til treet som bærer frukter. Dermed blir frukten som faktisk klarer seg bedre - en liten tankevekker ikke sant? Kvitt oss med avskummet slik at de som er igjen klarer seg bedre.

 

 

Det er jo litt interessant at om vi kastet ut alle innvandrere i Norge på dagen og stengte grensene, så ville ~70% av voldtektene forsvunnet. Tenk på det, 70% av de som blir voldtatt neste år hadde ikke blitt voldtatt om vi hadde kastet ut alle innvandrere 31.12.2008.

 

det lukter facisme her nå.....ganske sterkt også...

 

Fascists seek to forge a type of national unity, usually based on (but not limited to) ethnic, cultural, racial, and/or religious attributes.

Les gjerne mer...

 

Og "Takk skal du ha" Quayle for at du vil så gjerne kaste meg ut. For at du tror jeg voldtar, driver med dop og banker opp folk fordi det er gøy... Det er virkelig fint å se at noen kan være så trangsynt som deg. Jeg trodde nemlig at det ikke er mulig.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Siden du trekker frem analogien om treet med råtten frukt TWFA så kan jo jeg fortelle deg hva vi gjør hjemme hos oss med den råtne frukta. Vi lar den falle til jorden eller plukker den ned og kaster den under treet, slik at den kan råtne og skape god gjødsel til treet som bærer frukter. Dermed blir frukten som faktisk klarer seg bedre - en liten tankevekker ikke sant? Kvitt oss med avskummet slik at de som er igjen klarer seg bedre.

Det gjorde vi med frukten hjemme også. Men jeg går ut fra at duke ikke mener at taktikken med å kaste dem under treet fungerer like bra med kriminelle innvandrere. At det er en fornuftig ting å plukke råtte frukt er jeg ikke uenig i, jeg er da også tilhenger av straffeskjerpelser for gjengangere, enten de er innvandrere eller etnisk norske.

 

Det er jo litt interessant at om vi kastet ut alle innvandrere i Norge på dagen og stengte grensene, så ville ~70% av voldtektene forsvunnet. Tenk på det, 70% av de som blir voldtatt neste år hadde ikke blitt voldtatt om vi hadde kastet ut alle innvandrere 31.12.2008.

Jeg er gammel nok til å huske feminismens glansdager på 70 tallet. Da satt det kvinner i fullt alvor på møter og sa at "Hadde det ikke vært noen menn, hadde ingen kvinner blitt voldtatt." Men bortsett fra å drømme om jomfrufødsler i ledige stunder, måtte de jo bare leve med oss på best mulig vis. Så dermed fant vel de fleste ut at det var mer konstruktivt å diskutere hvordan man skulle få mannfolk til å slutte å voldta.

 

Du sier jo selv at du vil hive nedfallsfrukten så de som er igjen klarer seg bedre, og tillater meg å anta at det gjelder lovlydige innvandrere også. Så hvorfor er det så interessant hva som hadde skjedd om vi hev ut alle innvandrere?

 

Ellers har du ikke helt rett. 25% av ofrene er nemlig innvandrere også og hadde blitt hevet ut sammen med voldtektsmannen. Så da hadde de vel bare blitt voldtatt et annet sted i verden. Ute av syne, ute av sinn, kanskje.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Og "Takk skal du ha" Quayle for at du vil så gjerne kaste meg ut. For at du tror jeg voldtar, driver med dop og banker opp folk fordi det er gøy... Det er virkelig fint å se at noen kan være så trangsynt som deg. Jeg trodde nemlig at det ikke er mulig.

 

Uten å være frekk så lurer jeg nå på om det er manglende språkforståelse som gjør at du ikke forstår hva jeg sier. Jeg sier at vi skal kaste ut kriminelle innvandrere. Hvis du er kriminell, ja da hiver jeg deg gladelig ut av Norge om du er utlending. Der har ikke noe med å være trangsynt å gjøre, men at du som jeg antar er en lovlydig borger identifiserer deg og velger å sette deg selv i samme bås som de som voldtar, dreper og raner - nemlig de innvandrerne som er kriminelle.

 

 

TWFA:

 

Jeg ser for meg at vi kan sende hjem kriminelle innvandrere(les: plukke og kaste den råtne frukten) og la de innvandrerne som klarer å oppføre seg som folk få være her. De som kommer til Norge kommer hit oftest fordi de trenger hjelp, hvis de da svarer med å rane nærmeste gamle dame så mener jeg at de ikke har noe her å gjøre.

 

Som sagt, jeg har ikke problemer med innvandrere generelt, men kriminelle innvandrere. Da tenker jeg heller ikke på småkriminalitet som det å kjøre litt for fort, feilparkere eller stjele en sjokolade, men alvorlig kriminalitet som vold, ran og narkotikakriminalitet for å nevne noen eksempler.

 

Vel, vi ville ikke hatt de voldtektene her, sannsynligvis ville nok disse voldtatt uansett hvor de var, men vi slipper i alle fall at de gjør gatene i Norge utrygge og det er faktisk min hovedbekymring. Andre nasjoner får sørge for sine innbyggere sin sikkerhet så sørger vi for våre. Jeg er ikke helt for mentaliteten at vi skal importere eks. voldtektsmenn for at de skal kunne voldta her i Norge fremfor i Sverige. Det gir faktisk ikke mye mening for meg. Så ute av syne ute av sinn passer ikke helt inn da de aldri var vårt problem til å begynne med. Vi har invitert dem hit til oss for å hjelpe dem, skjerme dem fra undertrykkelse, krig og vold også er det nettopp det de serverer oss som takk for hjelpen. En liten tankevekker for meg i alle fall.

Lenke til kommentar

Voldtekt har ingenting med innvandrere aa gjore. Det har med islam aa gjore faktiskt.

 

Tabari IX:113 "Allah permits you to shut them in separate rooms and to beat them, but not severely. If they abstain, they have the right to food and clothing. Treat women well for they are like domestic animals and they possess nothing themselves. Allah has made the enjoyment of their bodies lawful in his Qur'an."

 

En god muslim vil derfor voldta saa mange som muligt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Sånn forutenom korte små stikk av populistisk "se hvor snill å god og tolerant jeg er, å hvor ignorante rasister mine meddebattanter er"? ;)

 

Jeg forstår at denne debatten skaper følelser i deg.

 

Hvor har jeg uttalt det du skriver?

Lenke til kommentar

Det er jo litt interessant at om vi kastet ut alle innvandrere i Norge på dagen og stengte grensene, så ville ~70% av voldtektene forsvunnet. Tenk på det, 70% av de som blir voldtatt neste år hadde ikke blitt voldtatt om vi hadde kastet ut alle innvandrere 31.12.2008.

 

 

Jeg sier at vi skal kaste ut kriminelle innvandrere.

 

Manglende språkforståelse? Tvert imot.

Lenke til kommentar
Voldtekt har ingenting med innvandrere aa gjore. Det har med islam aa gjore faktiskt.

 

Tabari IX:113 "Allah permits you to shut them in separate rooms and to beat them, but not severely. If they abstain, they have the right to food and clothing. Treat women well for they are like domestic animals and they possess nothing themselves. Allah has made the enjoyment of their bodies lawful in his Qur'an."

 

En god muslim vil derfor voldta saa mange som muligt.

 

Folk må nesten snart forstå at dette handler om kultur og ikke religionen i seg selv. Det finnes helt sikkert masse vers som sier det motsatte av dette. dette er rett og slett mennesker som hadde funnet en annen grunn om ikke Islam var der.

Lenke til kommentar

En god muslim vil derfor voldta saa mange som muligt.

 

Folk må nesten snart forstå at dette handler om kultur og ikke religionen i seg selv. Det finnes helt sikkert masse vers som sier det motsatte av dette. dette er rett og slett mennesker som hadde funnet en annen grunn om ikke Islam var der.

Handler ikkke b;ker som koranen om islam? Det var en merkelig paastand.

KLart det har noe med islam aa gjore fordi islam er en stein rasistisk idologi som oppfordrer til krig og elendighet akkurat som nazismen.

 

Dessuten bare fordi en kultur hadde f;rt til det samme rettferdigj;r ikke det det islam handler om. Gjelder det samme med drap p[ j;der i nazi tyskalnd ogsaa da?

 

Men nei alt dette faenskapet islam har fort til hadde ikke skjedd uten islam. Blandt annet slaveriet i Sudan kan du takke islam for.

Lenke til kommentar
Jeg ser for meg at vi kan sende hjem kriminelle innvandrere(les: plukke og kaste den råtne frukten) og la de innvandrerne som klarer å oppføre seg som folk få være her. De som kommer til Norge kommer hit oftest fordi de trenger hjelp, hvis de da svarer med å rane nærmeste gamle dame så mener jeg at de ikke har noe her å gjøre.

I hvor lang tid vil du at den regelen skal gjelde? Før de har fått oppholdstillatelse, eller selv etterpå? Hva når de har blitt norske statsborgere?

 

Som sagt, jeg har ikke problemer med innvandrere generelt, men kriminelle innvandrere. Da tenker jeg heller ikke på småkriminalitet som det å kjøre litt for fort, feilparkere eller stjele en sjokolade, men alvorlig kriminalitet som vold, ran og narkotikakriminalitet for å nevne noen eksempler.

Ok.

 

Vel, vi ville ikke hatt de voldtektene her, sannsynligvis ville nok disse voldtatt uansett hvor de var, men vi slipper i alle fall at de gjør gatene i Norge utrygge og det er faktisk min hovedbekymring. Andre nasjoner får sørge for sine innbyggere sin sikkerhet så sørger vi for våre.

Men hva når de faktisk har blitt våre innbyggere, fordi vi har gitt dem oppholdstillatelse? Skal etnisk bakgrunn telle fortsatt da? Skal innvandrere leve på nåde her i landet? Vi kan jo ikke engang være sikre på at de blir straffet i landet vi sender dem til. Er det ikke bedre at vi innfører straffer som svir her i landet, og ellers satser på at innvandrermiljøene (spesielt de afrikanske) lærer hva som er galt slik at de kan lære de nyinnflyttede det før de blir voldtektsmenn, og ikke minst praktisere litt intern selvjustis i miljøet.

 

Og hva med de vi ikke kan sende ut (Krekar-typen)? Skal de ha andre regler enn andre innvandrere?

 

Jeg er ikke helt for mentaliteten at vi skal importere eks. voldtektsmenn for at de skal kunne voldta her i Norge fremfor i Sverige. Det gir faktisk ikke mye mening for meg. Så ute av syne ute av sinn passer ikke helt inn da de aldri var vårt problem til å begynne med. Vi har invitert dem hit til oss for å hjelpe dem, skjerme dem fra undertrykkelse, krig og vold også er det nettopp det de serverer oss som takk for hjelpen. En liten tankevekker for meg i alle fall.

Men vi importerer jo bare unntaksvis voldtektsmenn. De blir det først etter at de kommer hit, så vi kan ikke vite det på forhånd. Derimot vil du eksportere dem så snart vi vet at de er det. Da er de blitt et problem, de har blitt det i Norge, og du vil at et annet land skal ta seg av problemet. Eller?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Men hva når de faktisk har blitt våre innbyggere, fordi vi har gitt dem oppholdstillatelse? Skal etnisk bakgrunn telle fortsatt da? Skal innvandrere leve på nåde her i landet? Vi kan jo ikke engang være sikre på at de blir straffet i landet vi sender dem til. Er det ikke bedre at vi innfører straffer som svir her i landet, og ellers satser på at innvandrermiljøene (spesielt de afrikanske) lærer hva som er galt slik at de kan lære de nyinnflyttede det før de blir voldtektsmenn, og ikke minst praktisere litt intern selvjustis i miljøet.

 

Innvadrere integrerer seg ettersom tiden gaar. Bare tenk paa hvor kriminelle de hvite Italienske innvadrerene var i USA paa 20/tallet. Faktiskt var de langt mere kriminelle en dagens latin Amerikanere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...