Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789
Hva synes du om foreldere som adopterer barn(selvfølgelig de som ikke kan få seg barn)? De er jo innvandrere de også?Skal de også bli nektet? ;)

 

Ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Hva synes du om foreldere som adopterer barn(selvfølgelig de som ikke kan få seg barn)? De er jo innvandrere de også?Skal de også bli nektet? ;)

 

Ja.

Den Ja-en var usaklig, slipp inn alle spør du meg ... de fleste er bra ressurs

Lenke til kommentar

Tja, jeg synes ikke det er usaklig jeg. Det demonstrerer at enkelte ikke er bekymret for innvandring på grunn av kulturforskjeller, kriminalitet eller press på arbeidsmarkedet, men rett og slett fordi de ikke vil ha etnisk fremmede gener inn i landet. Et barn som adopteres i spebarnsalderen vil hverken ha hjemlandets kultur eller språk, de vil være norske på alle måter bortsett fra hudfargen. (Skjønt det er litt opp til adoptivforeldrene, selvsagt. Mange ser det som riktig og fornuftig å gjøre adoptivbarnet kjent med sin opprinnelse.)

 

Vil man ikke tillate slik adopsjon så er det etnisk bakgrunn som er den eneste forklaringen. Man vil ikke "utvanne" det etnisk norske.

 

Det er egentlig en studie verd: I hvor stor grad er problemen ved innvandring med på å maskere andre årsaker til innvandringsmotstand? Altså, om det ikke var problemer med f. eks. kriminalitet, terrortrusler og tvangsgiftemål blant enkelte innvandrergrupper, hvor mange av innvandringsmotstanderne ville fortsatt være mot? Når folk sier at "Jeg har ikke noe imot innvandrere så lenge de oppfører seg som folk, men...", er vi nødt til å ta dem på deres ord. Vi må anta at innvandrere som begår voldtekt og trikkedrap i Oslo eller går på T-banen i London med bomber i ryggsekken ødelegger for alle andre innvandrere, men vet ikke sikkert hvor stor motstanden hadde vært uten disse "knaggene".

 

Det er opplagt at hverdagsrasismen er rotfestet i mange nordmenn. Det forteller oss at nei, det er ikke tilstrekkelig at innvandrerne "oppfører seg", selv om de hadde statistisk lavere kriminalitet enn nordmenn, selv om de ikke drev med tvangsgiftemål og selv om de ikke mottok sosialhjelp, så ville mange nordmenn vært imot innvandring, om ikke annet på grunn av feilaktige oppfatninger om at "De tar jobbene fra oss". Eventuelt at man synes at "De må gjerne komme her og jobbe, bare de tar trikken hjem til Warzawa etter arbeidstid".

 

Eller rett og slett fordi de ikke liker utlendinger. Spørsmålet er hvor mange som havner i hver gruppe. Det kan vi desverre ikke finne svaret på her på forumet. Men poenget er at svaret ikke er usaklig, det vedkommer i høyeste grad saken og er illustrerende for hvor dypt innvandringsmotstanden er rotfestet i enkelte..

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Forby all ikkje vesteleg innvandring, det blir berre trøbbel og faenskap uansett.

 

Ja, la oss for guds skyld få lov til å bare forholde oss til vår egen lille trygge steirøysa neri bakken!

 

Ja, kva er gale med det?

 

For vår kultur er det like trygt og like lite utviklende som hvis en bedrift drar ned rullegardinen og bestemmer seg for at de har ikke konkurrenter, og trenger derfor ikke utvikle/forbedre produktet sitt. Trygt, fordi vi tar ingen risiko. Lite utviklende betyr stagnasjon fordi verden stopper ikke opp rundt oss, uannsett

 

hvor mye vi ønsker det.

 

Så det du prøver å sei det er at menneske er eit produkt og at vi ikkje kan konkurere med andre menneske fordi vi ikkje tar dei inn i landet.

 

 

Jeg mener at en kultur i likhet med et individ bør utvikle seg.

 

Slik jeg har opplevd det så utvikler man seg ved å ville ta til seg ny kunnskap og nye synspunkter. Meningen med utvikling er å øke sin personlige verdi. Så ja vi mennesker er i bunn og grunn et produkt.

 

For å peke på en synlig verdi som innvandringen har medført for vår kultur.

 

Hvis vi sammenligner det "norske kjøkken" i dag med det vi hadde for 30 år siden så vil man se at

Det har utviklet seg enormt, og det har innvandrere en stor del av æren for.

 

Så tror jeg også vi kan slappe helt av mht. at landet blir overtatt/ødelagt av disse

"nifse" innvandrerne. Når aisiatene har kommet seg opp til vårt nivå så vil ikke vår iskalde steinrøys være noe særlig forlokkende for andre enn oss furet værbitte.

 

Da kan vi endelig gå tilbake til surlefse og kefirmelk.

 

Ha en riktig god Lørdag!

 

:fun:

Lenke til kommentar
Hva synes du om foreldere som adopterer barn(selvfølgelig de som ikke kan få seg barn)? De er jo innvandrere de også?Skal de også bli nektet? ;)

 

Ja.

 

Jeg vurderer sterkt å parre meg med en som ikke ser etnisk norsk ut, burde jeg flytte ut av Norge før/innen 9mnd etter at jeg parrer meg?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Hva synes du om foreldere som adopterer barn(selvfølgelig de som ikke kan få seg barn)? De er jo innvandrere de også?Skal de også bli nektet? ;)

 

Ja.

 

Jeg vurderer sterkt å parre meg med en som ikke ser etnisk norsk ut, burde jeg flytte ut av Norge før/innen 9mnd etter at jeg parrer meg?

 

Gjør nøyaktigt som du vill, det er ikkje eg som bestemmer.

 

Forby all ikkje vesteleg innvandring, det blir berre trøbbel og faenskap uansett.

 

Ja, la oss for guds skyld få lov til å bare forholde oss til vår egen lille trygge steirøysa neri bakken!

 

Ja, kva er gale med det?

 

For vår kultur er det like trygt og like lite utviklende som hvis en bedrift drar ned rullegardinen og bestemmer seg for at de har ikke konkurrenter, og trenger derfor ikke utvikle/forbedre produktet sitt. Trygt, fordi vi tar ingen risiko. Lite utviklende betyr stagnasjon fordi verden stopper ikke opp rundt oss, uannsett

 

hvor mye vi ønsker det.

 

Så det du prøver å sei det er at menneske er eit produkt og at vi ikkje kan konkurere med andre menneske fordi vi ikkje tar dei inn i landet.

 

 

Jeg mener at en kultur i likhet med et individ bør utvikle seg.

 

Slik jeg har opplevd det så utvikler man seg ved å ville ta til seg ny kunnskap og nye synspunkter. Meningen med utvikling er å øke sin personlige verdi. Så ja vi mennesker er i bunn og grunn et produkt.

 

For å peke på en synlig verdi som innvandringen har medført for vår kultur.

 

Hvis vi sammenligner det "norske kjøkken" i dag med det vi hadde for 30 år siden så vil man se at

Det har utviklet seg enormt, og det har innvandrere en stor del av æren for.

 

Så tror jeg også vi kan slappe helt av mht. at landet blir overtatt/ødelagt av disse

"nifse" innvandrerne. Når aisiatene har kommet seg opp til vårt nivå så vil ikke vår iskalde steinrøys være noe særlig forlokkende for andre enn oss furet værbitte.

 

Da kan vi endelig gå tilbake til surlefse og kefirmelk.

 

Ha en riktig god Lørdag!

 

:fun:

 

Vi kan finne ein oppsift på mat uten at ein innvandrer kjem å seie den, vi har noko som heite internett og kokebøker.

Lenke til kommentar
Hva synes du om foreldere som adopterer barn(selvfølgelig de som ikke kan få seg barn)? De er jo innvandrere de også?Skal de også bli nektet? ;)

 

Ja.

 

Jeg vurderer sterkt å parre meg med en som ikke ser etnisk norsk ut, burde jeg flytte ut av Norge før/innen 9mnd etter at jeg parrer meg?

 

Gjør nøyaktigt som du vill, det er ikkje eg som bestemmer.

 

Oleoh@Jeg spør om din mening, jeg spør deg ikke fordi det er du som bestemmer. Jeg slenger på et spm til; Hva er din definisjon av en rasist, slik du ser det?

Endret av GOH
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vi kan finne ein oppsift på mat uten at ein innvandrer kjem å seie den, vi har noko som heite internett og kokebøker.

 

PencilCase kan ikke lese. :whistle:

 

Hehe, nice try!

 

Klart vi kan finne en god oppskrift og lage fortreffelig mat, selv om jeg har dårlig tro på at det blir det beste resultat. Jeg har selv kokkebakgrunn og vet hvor komplisert det er å få til the finishing touch.

 

Poenget er heller det at mange av våre nye landsmenn har en grunder i magen, noe vi trygghetssøkende nordmenn mangler eller kanskje er for "mette" til å benytte, eller kanskje det er snakk om frykt, eller kanskje det er vår kjære mor STAT som har lobotomert den egenskapen bort i oss ...?

 

Disse grunderne er villig til å leve på knekkebrød og jobbe som galeislaver for å oppfylle sin drøm. Slik innstilling blir det virkelig god mat av.

 

Vi kan overføre den tankegangen til mange andre yrker også.

 

Fortsatt god Lørdag

 

:fun:

Lenke til kommentar

Jeg vet det er lettvint å sitere en hel post når man skal svare på den, men etterhvert blir det mange sitater, og mange brukere synes det er kjedelig å vasse gjennom kilometer med dem for å se hva en post egentlig handler om. Så jeg ber dere redigere vekk sitater inni sitater. Generelt sett bør en post bare ha én "generasjon" med sitater, eller max to, vil folk se sammenhengen bakover kan de jo bare klikke linkene.

 

Synspunkter tas som vanlig på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Må bare føye til en liten solskinnshistorie.

 

For noen måneder siden var jeg innom en pizzasjappe i Halden. Jeg hadde bestilt fire stk, og da jeg skulle gjøre opp så viste det seg at de ikke hadde kortterminal. Da jeg pep om at hjeg hadde vannvittig dårlig tid, sa den meget hyggelige portugisiske kokken at det kunne vente. Fikk med meg maten og fikk foret ulveungene. Senere dro jeg til byen med cash og gjorde opp for meg.

Jeg berømmet holdningen til kokken, og da sa han; jeg lever av å selge pizza. Om du hadde valgt å snyte meg så hadde jeg tapt ca. 100 kr, det har jeg råd til. Men hvis jeg hadde sendt deg på dør uten pizzaene så hadde jeg kanskje laget meg en misfornøyd kunde. Det har jeg ikke råd til.

 

Jeg hadde mest lyst til å gi ham en klem!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Hva synes du om foreldere som adopterer barn(selvfølgelig de som ikke kan få seg barn)? De er jo innvandrere de også?Skal de også bli nektet? ;)

 

Ja.

 

Jeg vurderer sterkt å parre meg med en som ikke ser etnisk norsk ut, burde jeg flytte ut av Norge før/innen 9mnd etter at jeg parrer meg?

 

Gjør nøyaktigt som du vill, det er ikkje eg som bestemmer.

 

Oleoh@Jeg spør om din mening, jeg spør deg ikke fordi det er du som bestemmer. Jeg slenger på et spm til; Hva er din definisjon av en rasist, slik du ser det?

 

Du trenger ikkje å flytte u og heller ikkje ungen din, men ho/han du parrar deg med(som du seie) vll eg skal flytte ut.

Ein rasist er i mine auge ein person som meinar at sin rase er overlegen andre.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Må bare føye til en liten solskinnshistorie.

 

For noen måneder siden var jeg innom en pizzasjappe i Halden. Jeg hadde bestilt fire stk, og da jeg skulle gjøre opp så viste det seg at de ikke hadde kortterminal. Da jeg pep om at hjeg hadde vannvittig dårlig tid, sa den meget hyggelige portugisiske kokken at det kunne vente. Fikk med meg maten og fikk foret ulveungene. Senere dro jeg til byen med cash og gjorde opp for meg.

Jeg berømmet holdningen til kokken, og da sa han; jeg lever av å selge pizza. Om du hadde valgt å snyte meg så hadde jeg tapt ca. 100 kr, det har jeg råd til. Men hvis jeg hadde sendt deg på dør uten pizzaene så hadde jeg kanskje laget meg en misfornøyd kunde. Det har jeg ikke råd til.

 

Jeg hadde mest lyst til å gi ham en klem!

 

 

Slike folk liker vi!! :thumbup:

 

Hvorfor konsenterer vi ikke vår innvandringspolitikk mot slike?

 

Hmm, kanskje noe er litt grunnleggende galt med vårt gjennom "sosialistiske" klientifiserende system?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Oslo sin befolkning?Dei er jo innvandrarar uansett, faktisk så vill mesteparten av befolkninga ikkje ha innvandring.

 

Kilde? .

 

Læreren min sa det i ein time, det var vist ein eller anna orginasjon, hugsar ikkje navnet.

Lenke til kommentar

IMO så er det ikke noe dumt med innvandrere, så lenge de tilfører landet noe. Dessverre så virker det som om staten lar de som bare tar trygda og bruker den på å fly inn 14-år gamle tvangsektefeller fra Pakistan, og ikke viser noen vilje til i det hele tatt å være i kontakt med nordmenn, få bli, og heller sender hjem de som faktisk gidder å bli integrert, driver sitt eget firma og tilfører samfunnet noe.

Endret av Machius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...