Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor mange av dere som faktisk har blitt utsatt for negativiteter med invandrere! Men oss ungdommen fra 14-18 her har mye problemer med invandrere, og da snakker jeg om 4 kommuner hvor jeg veit om barn som ikke tørr å dra på Skolen fordi de har noen eldre mennesker med annen etnisk bakgrunn på skolen som stjeler, juler opp andre, og har mange "skumle venner/fettere".

 

Hvorfor er det ingen som gjør noe med dette?

 

Kan komme med et mer aktuelt eksempel.

 

I starten av denne uken startet det 3 nye elever på en ungdoms skole her hvor jeg bor. Disse tre elevene hadde albansk og Russisk bakgrunn. Første dagen dems på skolen banket dem opp 3 elever som hadde gått forbi dem, hvor en ble sparket i fjeset! Så slått flere ganger mot hodet, og så avsluttet med et spark. Var ingen grunn for hvorfor de gjorde dette. Disse elevene fikk en utviselse fra skolen på 1 uke.

 

Senere i denne uken ble kameraten min slått ned på vei til jobb 600m fra det lokale motaket, her hadde vedkommede gått rett på han uten noe som helst grunn bakfra.

 

Hvorfor skal det være sånn her? Det værste er at jeg bor i et ganske ødeliggendes plass! Kan ikke tenke meg hvordan det er sånn i byen!

 

Så det hjelper faen meg ikke å få flere invandrere når omtrent hvem som helst kan komme inn å terrorisere og herje så mye dem vil uten konsekvenser!

 

Det krever såklart innvandring for at et land skal vokse og få mer arbeidskraft, men når halvparten av de som kommer inn overhode ikke er interessert i dette. Hva er da vitsen å ta inn flere når vi allerede har et problem?

 

Unnskyld for lang post, men bare føler at jeg nesten må ha et svar på dette spørsmålet.

 

Veldig enig i mye av dette innlegget. Jeg tror det om oftest er vi som er unge som får føle på kroppen hvordan innvandringen går utover nordmenn. På tross av at innvandrere er så få i forhold til nordmenn har jeg opplevd mange flere uprovoserte ubehageligheter fra innvandrere enn etnisk norske. Samm gjelder mange jeg kjenner. En del venner av meg har blitt forsøkt ranet, aldri av norske. Kan nevne min venn, halvt japansk, som har blitt ranet/forsøkt ranet fem ganger, aldri av norske. Antageligvis mye fordi han før var veldig liten for sin alder.

 

Jeg har også merket at mange innvandringskritiske er av litt lavere alder. Min skeptisme kommer også fra livserfaringen som mange andre. Kjenner meg godt igjen i det masse av det dere sier.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1) Igjen kverrulerer du for egen nytte ved å sitere enkelt elementer til gavn for egen mening. Slikt er uredelig og uvitenskapelig. Tar man med bosteds, livssituasjon (les rasisme) og det faktum at politiet langt oftere kontrollerer innvandrere så sitter man igjen med ingen eller negativ forskjell.

Hvilken nytte er det du snakker om? Om du har lest de ulike innvandringstrådene her i Politikk og Samfunn kan du vanskelig unngå å ha merket deg at jeg faktisk er innvandringstilhenger, (sågar tilhenger av fri arbeidsinnvandring, uansett landbakgrunn) og i 9 av 10 tilfeller begrunner mine standpunkter i innvandringspositiv statistikk. Men i dette tilfellet fant jeg ikke helt holdepunkter for det i statistikken eller materialet ellers, så da tillot jeg meg å spørre om du var sikker i din sak. Det er lov å spørre vet du, i hvert fall her på forumet. Istedet for å svare beskylder du meg for å kverulere...

 

Og jeg sa da vitterligen at du hadde rett i at andre faktore spiller inn på tallene: "Men selvsagt har du rett, kriminalitet oppstår ikke i et vakum. Levekår, arbeidsløshet og mange andre faktorer spiller sammen her."

 

2) Den sier så i konklusjonen. Dvs. nederst, som i alle forskningsrapporter. Men det er kanskje vanskelig å koble sammen setninger?

Hmmm... Nå sitter jeg og leser rapporten her. Det er to konklusjoner som kan være relevante: 16.7, som er sammendrag i kapittelet om kriminalitet, og der ser jeg ikke noe slikt. Den siste konklusjonen, 18.4, omhandler et helt annet tema, og sier heller ikke noe slikt. Noen konklusjon utover det finner jeg ikke. Jeg søkte også på "signifikant" gjennom hele doumentet uten relevante treff.

 

Så jeg må be deg om i hvert fall å hoste opp et sidetall til meg. Merk at jeg ikke sier at rapporten ikke sier dette, bare at det er fint med dokumentasjon på en påstand. Personlig ville jeg synes det var strålende hvis rapporten påviste at det ikke var noen signifikante forskjeller på innvandrere og nordmenn i denne sammenheng, siden, jeg har brukt timer av min tid på å dokumentere at innvandrere flest ikke er kriminelle.

 

3) Det er injurierende å benytte en forskningsrapport til tviste fakta, i grunnen skal man i utgangspunktet gi melding når slikt materiale brukes offentlig til rapportens forfattere.

Nei, det tror jeg egentlig ikke det er. Tolkning av en rapport står for tolkens regning, ikke for forfatterens. Og Ånsverksloven er klar på sitatretten: "§ 22. Det er tillatt å sitere fra et offentliggjort verk i samsvar med god skikk og i den utstrekning formålet betinger." (Hva som skal til for at det er "god skikk" kan vi diskutere et annet sted.)

 

I tillegg sier SSB selv at det er lov: "Statistisk sentralbyrå gir tillatelse til at materiale på dette nettstedet (tekst, statistiske tabeller og figurer) fritt kan lagres elektronisk, skrives ut, mangfoldiggjøres og videreformidles. Tillatelsen forutsetter henvisning til kilden stoffet er hentet fra (kilde: Statistisk sentralbyrå). " De sier ikke noe om at man må si fra til dem hver gang. (De har sikkert bedre ting å ta seg til enn å følge med på de tusenvis av gangene de siteres rundt om kring.)

 

Mener du folk bruker statistikkene feil, så dokumenter det gjennom å bruke den riktig. Dokumenter at din oppfatning er riktig, det er mye mer effektivt enn å beskylde andre for feil uten å dokumentere det...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Deres liksomsitater er i hvert fall ikke god skikk. Det kan du være trygg på. Du kan jo ringe og spørre selv "Er det greit at jeg river løs sitater ut av sin meninger, tolker selvstendig enkelte grafer for å prøve å overbevise folk at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn?" Hva tror du svaret du får blir?

 

At du ikke finner hva du blir bedt om å finne tyder på at du ikke har lest rapporten en gang. Hvordan kan du forsvare å påstå du vet hva innholdet er uten at du hadde lest den?

Lenke til kommentar

Jeg kan betrygge tidligere rasistaspirant her om at da jeg gikk på ungdomsskolen var det nordmenn som sparket folk i ansiktet.

 

Jeg kan også forsikre deg om at slikt ikke er noe problem i Oslo. Enkelteksempler vil man alltid finne, men dette har ikke noe med kultur eller etnisitet å gjøre. Å prøve å dreie det til det er rasisme.

 

En kan jo imidlertid lure på hva som foregår i ditt "ødeliggendes" lokalsamfunn, for her går det tydeligvis i mange problemer. Noe sier meg at både situasjonen er betydelig overdrevet og at det er et lokalt fremmedfiendtlig problem, som forårsaker konflikt. Hvor er dette?

 

Ungdom er ungdom, de har aldri likt å bli kalt nedsettende ting etc. Når det gjelder at noen "gikk på deg" så har jeg litt problemer med å forestille meg hvordan noen blir "gått på," og koble dette med vold.. Jeg ville likt å høre den andre siden av forklaringen på disse situasjonene. Kan du prøve å forestille deg det?

Endret av NTD
Lenke til kommentar

Vet ikke hvem du omtaler som rasistaspirant men utifra din vanlige retorikk kan det være så og si hvem som helst. Man snakker her om at mange ungdommer opplever innvandrerungdom som mer voldelig og aggresiv enn etnisk norsk ungdom, dette kan jo ikke tilbakevises da dette er en personlig oppfatning. For et par år siden var det vell oppe en statistikk i avisen oså som viste at ikkevestlige innvandrere sto for halvparten av overfallsvolden i Oslo så jeg tror nok det stikekr dypere enn personlig rasisme. Er selv fra Oslo og 19 år. For å ilustrere: jeg har spilt fotball i omtrent ti år. Det er såklart vanlig med munnhuggeri og lignende underveis i kamper men kamper mot lag som Gruner og lilletøyen utmerker seg i så måte. Man forventer vanligvis ikke å bli slått til eller få drapstrusler mot seg selv og sin familie når man deltar i en jniorserie i fotball. Dette er derimot helt vanlig når man spiller mot disse lagene. jeg har ikke tall på hvor mange som vistnokk skal voldta moren min og drepe meg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
'PencilCase' date='17/04-2008 : 11:29' post='10975518'
Så mange småfeite besserwissende raddiser

 

.../me speider etter småfeite besserwissende raddiser...

 

Flott, jeg har nå fått på meg sveisebrillene og er klar for litt jakt på disse forvorpne raddisene. Lurer litt på hva jeg skal gjøre med dem når jeg endelig en vakker dag finner dem? Blir vel til at man tar seg et glass rødvin sammen, og flirer litt over tullskapen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Forby all ikkje vesteleg innvandring, det blir berre trøbbel og faenskap uansett.

 

Ja, la oss for guds skyld få lov til å bare forholde oss til vår egen lille trygge steirøysa neri bakken!

Lenke til kommentar
Forby all ikkje vesteleg innvandring, det blir berre trøbbel og faenskap uansett.

 

Ja, la oss for guds skyld få lov til å bare forholde oss til vår egen lille trygge steirøysa neri bakken!

 

Skjønner ikke hva en sangtekst har å gjøre med at en dominerende og intolerant kultur (Islam) skyver vekk åpen og overtolerant kultur(Norge). Sistnevnte er vår egen og den synger snart svanesang.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Forby all ikkje vesteleg innvandring, det blir berre trøbbel og faenskap uansett.

 

Ja, la oss for guds skyld få lov til å bare forholde oss til vår egen lille trygge steirøysa neri bakken!

 

Skjønner ikke hva en sangtekst har å gjøre med at en dominerende og intolerant kultur (Islam) skyver vekk åpen og overtolerant kultur(Norge). Sistnevnte er vår egen og den synger snart svanesang.

 

For meg synges "svanesangen" plagsomt støyende.

Lenke til kommentar
Deres liksomsitater er i hvert fall ikke god skikk. Det kan du være trygg på. Du kan jo ringe og spørre selv "Er det greit at jeg river løs sitater ut av sin meninger, tolker selvstendig enkelte grafer for å prøve å overbevise folk at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn?" Hva tror du svaret du får blir?

Men NTD da. Du burde spare kreftene dine til de som er uenig med deg, istedet for å irritere alle som er på din side. Du angriper jo innvandringstilhengere og -motstandere om hverandre her. Det er noe stockmansk sjarmerende ved slik stahet, men i lengden blir det bare slitsomt. Siden brukerne på forumet ikke er fargekodet er du nesten nødt til å følge det de leser over litt tid før du kan felle noen dom over dem.

 

Gjør du ikke det blir det fristende og be deg spørre: "Er det greit at jeg river enkeltspørsmål ut av sammenhengen, og tolker enkeltposter i verste mening for å prøve å overbevise folk om at andre brukere er 'uvitne idioter' "? Hva tror du svaret du får blir?

 

Jeg har ellers ikke "tolket enkeltsitater eller -grafer", alle tabellene i rapporten viser det samme. Men bare for å ha sagt det nok en gang: Mitt poeng er at selv om det er statistiske forskjeller, er innvandrerbefolkningen ikke vesentlig mer kriminelt belastet enn den norske. Det er kanskje ikke godt nok for deg, som vil at det ikke skal være noen forskjeller i det hele tatt, men det er alt du får av meg.

 

At du ikke finner hva du blir bedt om å finne tyder på at du ikke har lest rapporten en gang. Hvordan kan du forsvare å påstå du vet hva innholdet er uten at du hadde lest den?

Du har fått flere oppfordringer om å underbygge dine påstander, men hopper hver gang galant over det og avfeier det med "finn det selv". Bevisbyrden tilhører den som fremmer en påstand, ikke den som benekter den. Nå har jeg forsåvidt ikke benektet den, jeg har bare alle nådigst bedt deg - i felles interesse - å vise oss hvor det står. Du sier det står i konklusjonen til slutt i rapporten:

 

Den sier så i konklusjonen. Dvs. nederst, som i alle forskningsrapporter

Men det finnes ikke noen slik konklusjon til slutt i rapporten! Hvert kapittel har sitt eget sammendrag. Og den som gjelder kriminalitet har jeg lest flere ganger nå, på langs og på tvers. Likeså resten av kapittelet. Jeg tviler ikke på at det kan være jeg som er blind på begge øynene, det skjer rett som det er, men i så fall har du vel alt å vinne og ingenting å tape på å vise oss nøyaktig hvor det står. For å gjøre det enkelt for deg poster jeg hele sammendraget i spoileren under, så jeg ikke sla mistenkes for løsrevne sitater igjen. Om ikke annet så kan andre gjøre seg opp sin egen mening.

 

Sammendrag kapittel 16: Kilde: SSB

 

16.7 Sammendrag

 

Kriminalstatistikken viser at 94 prosent av den ikke-vestlige innvandrerbefolkningen over kriminell lavalder ikke pådro seg noen form for straff i 2002. For den delen av befolkningen som ikke var innvandrere var andelen 95 prosent. Ser vi bort fra forenklede forelegg, en reaksjonsform som brukes kun i forbindelse med mindre alvorlige trafikk- og tollforseelser, blir forskjellen noe større; 97 prosent ustraffede i den ikke-vestlige innvandrerbefolkningen mot 99 prosent i den norske befolkningen.

 

Til sammen 54 700 personer pådro seg straff her i landet i 2002, når forenklede forelegg holdes utenfor. 45 600 av de straffede var bosatte i landet uten å tilhøre innvandrerbefolkningen, mens 6 200 var innvandrere, hvorav 5 240 (85 prosent) var fra ikke-vestlige land. De øvrige nær 3 000 straffede var utenlandske statsborgere som ikke var registrert bosatt i Norge.

 

Strafferatene var høyere for ikke-vestlige innvandrere enn for bosatte som ikke var innvandrere, henholdsvis 30 og 13,5 straffede per 1 000 innbyggere. For vestlige innvandrere var strafferaten 11. Høyest rater hadde innvandrere fra den tredje verden, samlet sett 33 straffede per 1 000 innbyggere. Det var imidlertid store variasjoner mellom landene, fra under 10 til over 70 straffede per 1000.

 

Både i innvandrerbefolkningen og i den øvrige befolkningen utgjør yngre menn hovedtyngden av de straffede. To av tre straffede var menn under 40 år. Dette kan delvis forklare overrepresentasjonen av straffede i den ikke-vestlige innvandrerbefolkningen, siden denne har en større andel yngre menn enn den norske befolkningen. I begge befolkninger var det 18-20-årige menn som hadde høyest rater; 117 straffede per 1 000 i den ikke-vestlige innvandrerbefolkningen og 82 straffede per 1 000 i den norske befolkningen.

 

Det er det i første rekke de store lovbruddsgruppene trafikk-, vinnings- og narkotikakriminalitet som får opp strafferatene i alle befolkningsgrupper. Ikke-vestlige innvandrere hadde høyere rater enn nordmenn innenfor alle lovbruddsgrupper unntatt miljø- og arbeidsmiljøkriminalitet. Størst forskjell var det innenfor vinningskriminalitet, voldskriminalitet og seksualkriminalitet. Når det gjelder den siste gruppen er tallene lave, slik at små endringer kan gi store utslag i ratene.

 

Andelen straffede økte i løpet av perioden 1998-2002 mer i den ikke-vestlige innvandrerbefolkningen enn i den øvrige befolkningen. Mens raten for nordmenn var praktisk talt den samme første og siste år i perioden, 13-14 straffede per 1 000 innbyggere, økte raten for ikke-vestlige innvandrere fra 26 til 30. For vestlige innvandrere økte raten med et halvt prosentpoeng, til 11,5 straffede per 1 000 innbyggere. Ikke-vestlige innvandrere født i Norge hadde høyere strafferater enn de som var født i utlandet, en naturlig følge av at innvandrere født Norge er en ung befolkningsgruppe. Innenfor hver aldersgruppe var andelen straffede noenlunde lik for innvandrere født i utlandet, og deres etterkommere født i Norge.

 

Om lag 30 prosent av de straffede i perioden 1998-2002 pådro seg flere enn en straffereaksjon i løpet av perioden. Andelen med flere reaksjoner var noe høyere for innvandrere enn for nordmenn, henholdsvis 31 og 28 prosent.

 

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Flott, jeg har nå fått på meg sveisebrillene og er klar for litt jakt på disse forvorpne raddisene. Lurer litt på hva jeg skal gjøre med dem når jeg endelig en vakker dag finner dem? Blir vel til at man tar seg et glass rødvin sammen, og flirer litt over tullskapen.

 

Sveisebriller og jakt er nok en like uheldig kobling som sveisebriller og rødvin. Nå har det forresten kommet en vernebrille der innfatningens forstøpte linsestøtte forhindrer at linsen løsner ved kraftig støt forfra. Brillen motstår kraften fra en stålkule på 0,86 g som treffer linsen og fatningen i 45m/s i temperaturer mellom -5 og +55 grader. Brillen beskytter og mot solblending og UV-skader. Lurer på om det er noen utlendinger som fant opp den?

 

Forøvrig søkte vi etter trainees nå nettopp, av de 3000 søkerene fant vi under tvil plass til 1 nordmann blandt de totalt 25 traineene vi tok opp i år. Resten er stort sett Asiater(flere muslimer), og noen Amerikanere. 24 nye utlendinger til Norge, hurra, for de vil bidra til titalls millioner i inntjening for vårt selskap. Håper de tar med seg en flyktning på veien i tillegg selv om det er tvilsomt.

Lenke til kommentar
Deres liksomsitater er i hvert fall ikke god skikk. Det kan du være trygg på. Du kan jo ringe og spørre selv "Er det greit at jeg river løs sitater ut av sin meninger, tolker selvstendig enkelte grafer for å prøve å overbevise folk at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn?" Hva tror du svaret du får blir?

 

At du ikke finner hva du blir bedt om å finne tyder på at du ikke har lest rapporten en gang. Hvordan kan du forsvare å påstå du vet hva innholdet er uten at du hadde lest den?

 

I alle dager - hva er det som er så problematisk for deg å forstå med statistikk? Statistikken gir ett klart bilde, det er altså ikke noen rom for tolkning her. Tallet 5 er større enn tallet 2, det er ikke ett tolkningsspørsmål, det er ikke rom for å synse - det bare er sånn. Det eneste du klarer å lire ut av deg er vemmeligheter, du klarer ikke å vise til én kilde som støtter ditt syn, det eneste du klarer er å slenge rundt deg med bemerkinger om at andre er rasister, idioter osv.

 

Jeg foreslår at du i det minste forklarer hva som er rasistisk med å si at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn, når statistikken viser at det faktisk er flere innvandrere som er dømt for kriminelle forhold enn nordmenn per 100. Det er faktisk dobbelt så mange, det er en vesentlig forskjell det. Det er ikke rasistisk, det er bare sånn realiteten er, at du ikke klarer å innse faktum for nesten stå for din regning.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Forby all ikkje vesteleg innvandring, det blir berre trøbbel og faenskap uansett.

 

Ja, la oss for guds skyld få lov til å bare forholde oss til vår egen lille trygge steirøysa neri bakken!

 

Ja, kva er gale med det?

Lenke til kommentar
Forby all ikkje vesteleg innvandring, det blir berre trøbbel og faenskap uansett.

 

Ja, la oss for guds skyld få lov til å bare forholde oss til vår egen lille trygge steirøysa neri bakken!

 

Ja, kva er gale med det?

 

Vel 70% av nordmenn synes slikt er ganske tankeløst, spesielt med tanke på at all kulturen vår har vi uansett hentet fra andre steder. Mennesket og sivilisasjonen oppstod ikke i den snøkledde steinrøysa Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Forby all ikkje vesteleg innvandring, det blir berre trøbbel og faenskap uansett.

 

Ja, la oss for guds skyld få lov til å bare forholde oss til vår egen lille trygge steirøysa neri bakken!

 

Ja, kva er gale med det?

 

For vår kultur er det like trygt og like lite utviklende som hvis en bedrift drar ned rullegardinen og bestemmer seg for at de har ikke konkurrenter, og trenger derfor ikke utvikle/forbedre produktet sitt. Trygt, fordi vi tar ingen risiko. Lite utviklende betyr stagnasjon fordi verden stopper ikke opp rundt oss, uannsett

 

hvor mye vi ønsker det.

Lenke til kommentar
Forby all ikkje vesteleg innvandring, det blir berre trøbbel og faenskap uansett.

 

Ja, la oss for guds skyld få lov til å bare forholde oss til vår egen lille trygge steirøysa neri bakken!

 

Ja, kva er gale med det?

 

Jeg syns kravet til bevisførsel er snudd opp ned. Du Oleoh må bevise hvorfor det er fornuftig å bare forholde oss til oss selv siden det motsatte er det naturlige i en liten eksportrettet og utadvent avhengig nasjon som vår. Vi tenger varene, arbeidskraften og markedene. Vår rikdom er også i stor grad avhengig av at de fattige ikke videreutvikler råvarene sine selv. For meg virker det som om du bare provoserer og ikke vet ditt eget beste.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Forby all ikkje vesteleg innvandring, det blir berre trøbbel og faenskap uansett.

 

Ja, la oss for guds skyld få lov til å bare forholde oss til vår egen lille trygge steirøysa neri bakken!

 

Ja, kva er gale med det?

 

For vår kultur er det like trygt og like lite utviklende som hvis en bedrift drar ned rullegardinen og bestemmer seg for at de har ikke konkurrenter, og trenger derfor ikke utvikle/forbedre produktet sitt. Trygt, fordi vi tar ingen risiko. Lite utviklende betyr stagnasjon fordi verden stopper ikke opp rundt oss, uannsett

 

hvor mye vi ønsker det.

 

Så det du prøver å sei det er at menneske er eit produkt og at vi ikkje kan konkurere med andre menneske fordi vi ikkje tar dei inn i landet.

 

Forby all ikkje vesteleg innvandring, det blir berre trøbbel og faenskap uansett.

 

Ja, la oss for guds skyld få lov til å bare forholde oss til vår egen lille trygge steirøysa neri bakken!

 

Ja, kva er gale med det?

 

Jeg syns kravet til bevisførsel er snudd opp ned. Du Oleoh må bevise hvorfor det er fornuftig å bare forholde oss til oss selv siden det motsatte er det naturlige i en liten eksportrettet og utadvent avhengig nasjon som vår. Vi tenger varene, arbeidskraften og markedene. Vår rikdom er også i stor grad avhengig av at de fattige ikke videreutvikler råvarene sine selv. For meg virker det som om du bare provoserer og ikke vet ditt eget beste.

 

Så eg provusera deg fordi eg ikkje vill ha innvandring?

Eg har mine meiningar og du har dine....

Eg har ikkje sakt noko i mot at folk kan komme å arbeide her og reise heim igjenn etterpå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Forby all ikkje vesteleg innvandring, det blir berre trøbbel og faenskap uansett.

 

Ja, la oss for guds skyld få lov til å bare forholde oss til vår egen lille trygge steirøysa neri bakken!

 

Ja, kva er gale med det?

 

Vel 70% av nordmenn synes slikt er ganske tankeløst, spesielt med tanke på at all kulturen vår har vi uansett hentet fra andre steder. Mennesket og sivilisasjonen oppstod ikke i den snøkledde steinrøysa Norge.

 

Kor får du talla fra?

Oslo sin befolkning?Dei er jo innvandrarar uansett, faktisk så vill mesteparten av befolkninga ikkje ha innvandring.

Grunnen til at dei partia som vill ha innvandring får så mykje stemme er:

1.Dei fleste partia vill ha innvandring

2.Folk stemmer ikkje på eit parti for synet dei har på innvandring.

Nei sivilasjonen begynte ikkje hær....Kva er poenget ditt?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...