Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Kriminalitet eller ei. Det viktigste er jo at de knuser vår norske kultur. Nasjonen forvitrer etterhvert og vi blir som nede i Nederland. Eventuelt som i Sverige der de sliter med store problemer.

 

Horfor forstår ikke folk når de har det godt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kriminalitet eller ei. Det viktigste er jo at de knuser vår norske kultur. Nasjonen forvitrer etterhvert og vi blir som nede i Nederland. Eventuelt som i Sverige der de sliter med store problemer.

 

Horfor forstår ikke folk når de har det godt?

 

Kan du ikke holde deg til saken Pencil. ......

 

Og hvorfor ødelegge noe som går bra med ukritisk innvandring? Hva skal vi med kaos?

Lenke til kommentar
Horfor forstår ikke folk når de har det godt?

Kanskje vi har det for godt. En slags kollektiv sosial hypokondri som gjør at vi begynner å lete etter plager vi ikke har. Og om vi ikke finner noen, så kan vi hvert fall trøste oss med at vi (samfunnet) sikkert kommer til å bli syke en dag. Bakteriene ligger bare på lur og venter på å bli mange og sterke nok til å sette igang. Sånn er bakterier, vet du...;)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange av dere som faktisk har blitt utsatt for negativiteter med invandrere! Men oss ungdommen fra 14-18 her har mye problemer med invandrere, og da snakker jeg om 4 kommuner hvor jeg veit om barn som ikke tørr å dra på Skolen fordi de har noen eldre mennesker med annen etnisk bakgrunn på skolen som stjeler, juler opp andre, og har mange "skumle venner/fettere".

 

Hvorfor er det ingen som gjør noe med dette?

 

Kan komme med et mer aktuelt eksempel.

 

I starten av denne uken startet det 3 nye elever på en ungdoms skole her hvor jeg bor. Disse tre elevene hadde albansk og Russisk bakgrunn. Første dagen dems på skolen banket dem opp 3 elever som hadde gått forbi dem, hvor en ble sparket i fjeset! Så slått flere ganger mot hodet, og så avsluttet med et spark. Var ingen grunn for hvorfor de gjorde dette. Disse elevene fikk en utviselse fra skolen på 1 uke.

 

Senere i denne uken ble kameraten min slått ned på vei til jobb 600m fra det lokale motaket, her hadde vedkommede gått rett på han uten noe som helst grunn bakfra.

 

Hvorfor skal det være sånn her? Det værste er at jeg bor i et ganske ødeliggendes plass! Kan ikke tenke meg hvordan det er sånn i byen!

 

Så det hjelper faen meg ikke å få flere invandrere når omtrent hvem som helst kan komme inn å terrorisere og herje så mye dem vil uten konsekvenser!

 

Det krever såklart innvandring for at et land skal vokse og få mer arbeidskraft, men når halvparten av de som kommer inn overhode ikke er interessert i dette. Hva er da vitsen å ta inn flere når vi allerede har et problem?

 

Unnskyld for lang post, men bare føler at jeg nesten må ha et svar på dette spørsmålet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kriminalitet eller ei. Det viktigste er jo at de knuser vår norske kultur. Nasjonen forvitrer etterhvert og vi blir som nede i Nederland. Eventuelt som i Sverige der de sliter med store problemer.

 

Horfor forstår ikke folk når de har det godt?

 

Kan du ikke holde deg til saken Pencil. ......

 

Og hvorfor ødelegge noe som går bra med ukritisk innvandring? Hva skal vi med kaos?

 

Jeg holder meg meget godt til "saken" slik som mine realiteter forteller meg.

 

Hva faen er det som er så merkelig med å treffe eller forbipassere noen som er deg totalt forskjellig?

Lenke til kommentar
Kriminalitet eller ei. Det viktigste er jo at de knuser vår norske kultur. Nasjonen forvitrer etterhvert og vi blir som nede i Nederland. Eventuelt som i Sverige der de sliter med store problemer.

 

Horfor forstår ikke folk når de har det godt?

 

Kan du ikke holde deg til saken Pencil. ......

 

Og hvorfor ødelegge noe som går bra med ukritisk innvandring? Hva skal vi med kaos?

 

800 000 nordmenn dro fra Norge til USA (40% av befolkningen) på under 100 år. Kaos? Dynamikk? Kulturelle brytninger som utforder og forbedrer det etablerte og skaper større trivsel og innsikt? En dialektisk prosess?

Lenke til kommentar
La det bare være sagt at når det er snakk om promille eller mindre er det å skrive f.eks. "innvandrere er mer kriminelle" rasistisk. Det er ingen logisk, matematisk eller rasjonelt grunnlag for en slik påstand bortsett fra å øke fremmedfrykt. Dette er rasisme.

Nja, jeg er nok enig med PencilCase der. Frykten er nok sin egen begrunnelse her.

 

Bedre blir det ikke når denne ene tabellen er noe som er hentet ut av sin sammenheng. I en levekårsundersøkelse ser man også på andre faktorer. Hvor folk bor f.eks. Vi vet at det er mer kriminalitet i byer og slik har det alltid vært. Det er komparativt betydelig flere innvandrere i byene. Dette forklarer hvorfor tallene er høyere, og ikke innvandringsbakgrunnen.

Er du sikker på det? Rapporten tar opp dette fenomenet og konkluderer:

Det ser altså ut til at den skjeve fordelingen i bosetting i noen grad er med å forklare at det for landet sett under ett var betydelig flere straffede i innvandrerbefolkningen enn i befolkningen ellers. I øvrige fylker ser graden av urbanitet ut til å bety mindre. Av tabell 16.7 ser vi at det ikke er noen klar samvariasjon mellom fylkets urbanitet og hyppigheten av straffede blant bosatte i fylket.

 

I følge tabellene er andelene 15,3 i Oslo og 13,3 uten for Oslo for etniske nordmenn. For ikkevestlige innvandrere er tallene 37,8 i Oslo og 29,4 utenfor. Altså 2,5 ganger så mange i Oslo og 2,2 ganger utenfor byen. Nå finnes det jo andre byer i Norge, men det kan ikke være hele forklaringen. Det finnes unntak fra regelen. Ikkevestlige innvandrere i Finmark (russere antagelig) har lavere kriminalitet enn nordmennene, og i AustAgder har innvandrerne bare marginalt høyere rater enn nordmenn. Men i Hedmark som har en lav urbanitet har de en mye høyere rate enn nordmenn.

 

Men selvsagt har du rett, kriminalitet oppstår ikke i et vakum. Levekår, arbeidsløshet og mange andre faktorer spiller sammen her.

 

Å påstå noe annet er å misbruke forskningsrapporten, og i praksis injurierende ovenfor rapportens forskere. For rapporten korrigerer selv for andre faktorer og konkluderer med at det ikke er statistisk signifikant forskjell.

Hvor sier den det?

 

Geir :)

 

1) Igjen kverrulerer du for egen nytte ved å sitere enkelt elementer til gavn for egen mening. Slikt er uredelig og uvitenskapelig. Tar man med bosteds, livssituasjon (les rasisme) og det faktum at politiet langt oftere kontrollerer innvandrere så sitter man igjen med ingen eller negativ forskjell.

 

2) Den sier så i konklusjonen. Dvs. nederst, som i alle forskningsrapporter. Men det er kanskje vanskelig å koble sammen setninger?

 

3) Det er injurierende å benytte en forskningsrapport til tviste fakta, i grunnen skal man i utgangspunktet gi melding når slikt materiale brukes offentlig til rapportens forfattere.

 

Poenget her, og grunnen til at dere fremstår som uvitne idioter, er at dere ikke har lært å lese statistikk. Og det er ikke en fornærmelse. Finn fram ordboka og les under "uviten" og "idiot."

 

Kriminalitet eller ei. Det viktigste er jo at de knuser vår norske kultur. Nasjonen forvitrer etterhvert og vi blir som nede i Nederland. Eventuelt som i Sverige der de sliter med store problemer.

 

Horfor forstår ikke folk når de har det godt?

 

Den dagen dere to representerer "norsk kultur" så kan dette landet like gjerne fryse over og dra til helvete. Heldigvis er det ikke slik, langt i fra.

Endret av NTD
Lenke til kommentar

Uten å virke rasistisk, så nei. Eller jo, jeg tar gjerne i mot nye personer som er villig til å lære norsk og tilpasse seg den norske levestilen, men kommer man hit for å snylte på den norske stat og tviholde på språket sitt, så kan de egentlig bare ha det så godt. Jeg vedder en tier på at de hadde sagt det samme om vi hadde innvadert deres land og krevd å få penger til å bygge kirker og tviholde på norsken vår.

 

Igjen, jeg vil ikke virke rasistisk, men jeg mener at slik det er i dag så blir det ikke noe bedre.

 

Forresten.. Dette med at vi skal være inkluderende mot våre nye landsmenn. Gjelder ikke det dem?

Lenke til kommentar

Dette er også et rasistisk innlegg. Ingen snylter på den norske stat. Man får trygd om man er syk eller arbeidsledig. Dessuten insinuerer du at innvandrere snylter.

 

I fjor var det totalt bare 1500 anmeldte trygdemisbrukssaker og det fra hele befolkningen. Av 1,2 millioner mottakere, og det fra hele befolkningen.

 

Innvandrere er nettobidragsytere til statskassa, dvs. at innvandrere betaler for deg og meg. Er dette så vanskelig å forstå?

 

Er det noen som snylter er det vel nordmenn som har bodd her siden de var små og mottatt millioner fra Staten uten å noen gang betale dette tilbake.

Endret av NTD
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Den dagen dere to representerer "norsk kultur" så kan dette landet like gjerne fryse over og dra til helvete. Heldigvis er det ikke slik, langt i fra.

 

Tror du og landet kan slippe å ha den bekymringen. Du later til i hvert fall å ha nok å tenke på. Gleder meg til vi blir skikkelig truet. Da tenker jeg på den dagen hvor de faktisk står over pølsegryta vår å langer ned wienerpølser , som nå er deres fordi de hadde mere harde cash å denge i bordet.

 

Hva da? Borgervern kanskje!?

 

Tipper at vi mest sannsynlig sitter akkurat her å småkonverserer, bare med litt hulere kinn og innsunkne øyne. Så mange småfeite besserwissende raddiser og enbente rasistormeyngler som det virker å være, så er det kanskje litt positivt allikevel.

Lenke til kommentar

"Tror du og landet kan slippe å ha den bekymringen. Du later til i hvert fall å ha nok å tenke på. Gleder meg til vi blir skikkelig truet. Da tenker jeg på den dagen hvor de faktisk står over pølsegryta vår å langer ned wienerpølser , som nå er deres fordi de hadde mere harde cash å denge i bordet.

 

Hva da? Borgervern kanskje!?"

Lenke til kommentar
Kriminalitet eller ei. Det viktigste er jo at de knuser vår norske kultur. Nasjonen forvitrer etterhvert og vi blir som nede i Nederland. Eventuelt som i Sverige der de sliter med store problemer.

 

Horfor forstår ikke folk når de har det godt?

 

Hvem er "folk" pencilcase?

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor mange av dere som faktisk har blitt utsatt for negativiteter med invandrere! Men oss ungdommen fra 14-18 her har mye problemer med invandrere, og da snakker jeg om 4 kommuner hvor jeg veit om barn som ikke tørr å dra på Skolen fordi de har noen eldre mennesker med annen etnisk bakgrunn på skolen som stjeler, juler opp andre, og har mange "skumle venner/fettere".

 

Hvorfor er det ingen som gjør noe med dette?

 

Kan komme med et mer aktuelt eksempel.

 

I starten av denne uken startet det 3 nye elever på en ungdoms skole her hvor jeg bor. Disse tre elevene hadde albansk og Russisk bakgrunn. Første dagen dems på skolen banket dem opp 3 elever som hadde gått forbi dem, hvor en ble sparket i fjeset! Så slått flere ganger mot hodet, og så avsluttet med et spark. Var ingen grunn for hvorfor de gjorde dette. Disse elevene fikk en utviselse fra skolen på 1 uke.

 

Senere i denne uken ble kameraten min slått ned på vei til jobb 600m fra det lokale motaket, her hadde vedkommede gått rett på han uten noe som helst grunn bakfra.

 

Hvorfor skal det være sånn her? Det værste er at jeg bor i et ganske ødeliggendes plass! Kan ikke tenke meg hvordan det er sånn i byen!

 

Så det hjelper faen meg ikke å få flere invandrere når omtrent hvem som helst kan komme inn å terrorisere og herje så mye dem vil uten konsekvenser!

 

Det krever såklart innvandring for at et land skal vokse og få mer arbeidskraft, men når halvparten av de som kommer inn overhode ikke er interessert i dette. Hva er da vitsen å ta inn flere når vi allerede har et problem?

 

Unnskyld for lang post, men bare føler at jeg nesten må ha et svar på dette spørsmålet.

 

Veldig enig i mye av dette innlegget. Jeg tror det om oftest er vi som er unge som får føle på kroppen hvordan innvandringen går utover nordmenn. På tross av at innvandrere er så få i forhold til nordmenn har jeg opplevd mange flere uprovoserte ubehageligheter fra innvandrere enn etnisk norske. Samm gjelder mange jeg kjenner. En del venner av meg har blitt forsøkt ranet, aldri av norske. Kan nevne min venn, halvt japansk, som har blitt ranet/forsøkt ranet fem ganger, aldri av norske. Antageligvis mye fordi han før var veldig liten for sin alder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...