Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Norge er latterlig.. Vi er rett og slett en fristat for kjeltringer og terrorister!

Er ikke lett å være ungdom i dag heller! På nesten alle skoler jeg har vært innom som elev har det vært preg av "Innvandrer" gutta som man ikke skulle kødde med.. for da sto det en haug med bmwer og sinte fettere som skulle ta deg.

 

Og ja det skjedde faktisk i 10ende klasse, hvor en lærer ga Kosovo Albaneren i klassen anmerkning.. Riktig nok er dette no år sia, men kan ikke si det har blitt noe bedre med åra ;)

 

Oslo er ikke akkurat særlig pent eller trygt lengre heller!

Hvorfor skal vi ikke få lov til å føle oss trygge i vårt eget land? Greit at det uansett vil være et problem med ran, voldtekt, drap osv... Men hvor mange av disse sakene er faktisk gjort av mennesker som IKKE er norske? Dvs. innvandrere... Nå er man nødt å passe kjeften sin riktig så godt, for ellers kan det meste bli tatt som rasisme, og du ender opp med knust kjeve. Latterlig, dette er VÅRT land.

Ja fu faen, er like sant som det er sakt. Er de som skulle passe seg litt ikke vi.

Klart innvandrerne bør bøye seg for våre lover, kultur, samfunn etc. Ikke komme å innføre ditten og datten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen kan komme her og si at Norge sliter økonomisk. I forhold til størrelsen og økonomien tar norge UTROLIG få innvandrere i forhold til andre land (blant annet Sverige). Jeg tviler sterkt på at de klager like mye som dere. Og når det gjelder de avgiftene du snakker om, har du i det hele tatt undersøkt hvor mye penger en innvandrerfamilie får før de kan gå ut i arbeid?!

 

Uansett, økonomi til side, de fleste argumenter mot innvandring lyder som følger:

- de er farlig, Norge er ikke trygt lenger

- de tar med seg sin kultur og anstrenger seg ikke for å bli norsk, hvis dette fortsetter dør nordmenn ut

- "Det er strengt talt ikke min skyld at griske ledere og korrupsjon gjør at folk i andre land sulter. Det er heller ikke min skyld at de kriger med hverandre. Hvorfor skulle det så være mitt ansvar å rydde opp etter galskapen?"

 

Har jeg glemt noe nå?

 

1. Nå skal det sies at jeg bor på en veldig liten plass og disse "gjengene" det er snakk om har jeg aldri sett, selv om det er mange innvandrere som bor her. Både russere, kosovoalbanere, muslimer, serbere osv. De lever helt normale liv, de har lært seg norsk, går på skolen, spiller håndball mens foreldrene jobber. Hvis så mange av dere føler dere truet av dem, skal jeg ikke sitter her og si at dere lyver. Men vær så snill. IKKE dra alle over en kam. Skal vi slutte å ta inn flere familier bare fordi noen ikke følger reglene? Betyr det da at vi også skal sende bort kriminelle nordmenn? Det gir ikke mening. Jeg har også lest mange steder at grunnen til at innvandrere ofte er forbundet med vold og kriminalitet er fordi vold i utgangspunktet skjer i store byer, som oslo, og det er i disse byene innvandrerungdommen flytter til etter at de har fått statsborgerskap.

 

2. Jeg er helt enig i at det minste innvandrere i norge kan gjøre, er å lære seg språket. Ettersom mange flytter hit når di er gammel, er det ikke så enkelt, men jeg også krever en innsats. Når det gjelder resten av kulturen ser jeg ingen problemer med å beholde sin egen kultur, så lenge de kan språket og respekterer den norske loven. Er det jubel på 17. mai og nedlegging av deres matbuttiker dere forventer?

 

3. Dette latterlige sitatet er heldigvis blitt debbatert siden over, men jeg har bare en ting å si til deg som skrev det: Wake up and open your eyes, you fucking dumbass.

Lenke til kommentar
Ingen kan komme her og si at Norge sliter økonomisk. I forhold til størrelsen og økonomien tar norge UTROLIG få innvandrere i forhold til andre land (blant annet Sverige). Jeg tviler sterkt på at de klager like mye som dere. Og når det gjelder de avgiftene du snakker om, har du i det hele tatt undersøkt hvor mye penger en innvandrerfamilie får før de kan gå ut i arbeid?!

 

Uansett, økonomi til side, de fleste argumenter mot innvandring lyder som følger:

- de er farlig, Norge er ikke trygt lenger

- de tar med seg sin kultur og anstrenger seg ikke for å bli norsk, hvis dette fortsetter dør nordmenn ut

- "Det er strengt talt ikke min skyld at griske ledere og korrupsjon gjør at folk i andre land sulter. Det er heller ikke min skyld at de kriger med hverandre. Hvorfor skulle det så være mitt ansvar å rydde opp etter galskapen?"

 

Har jeg glemt noe nå?

 

1. Nå skal det sies at jeg bor på en veldig liten plass og disse "gjengene" det er snakk om har jeg aldri sett, selv om det er mange innvandrere som bor her. Både russere, kosovoalbanere, muslimer, serbere osv. De lever helt normale liv, de har lært seg norsk, går på skolen, spiller håndball mens foreldrene jobber. Hvis så mange av dere føler dere truet av dem, skal jeg ikke sitter her og si at dere lyver. Men vær så snill. IKKE dra alle over en kam. Skal vi slutte å ta inn flere familier bare fordi noen ikke følger reglene? Betyr det da at vi også skal sende bort kriminelle nordmenn? Det gir ikke mening. Jeg har også lest mange steder at grunnen til at innvandrere ofte er forbundet med vold og kriminalitet er fordi vold i utgangspunktet skjer i store byer, som oslo, og det er i disse byene innvandrerungdommen flytter til etter at de har fått statsborgerskap.

 

2. Jeg er helt enig i at det minste innvandrere i norge kan gjøre, er å lære seg språket. Ettersom mange flytter hit når di er gammel, er det ikke så enkelt, men jeg også krever en innsats. Når det gjelder resten av kulturen ser jeg ingen problemer med å beholde sin egen kultur, så lenge de kan språket og respekterer den norske loven. Er det jubel på 17. mai og nedlegging av deres matbuttiker dere forventer?

 

3. Dette latterlige sitatet er heldigvis blitt debbatert siden over, men jeg har bare en ting å si til deg som skrev det: Wake up and open your eyes, you fucking dumbass.

 

 

Vel, der jeg kommer fra syntes innvandrerne at stedet var kjedelig og ikke godt nok, så de søkte om å få flytte til Oslo. Ikke nok med at de har rømt fra et land i krig, men de kommer her og sier "JEG VIL BO ET ANNET STED". Hvorfor er ikke bygde-Norge godt nok? Jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar

Spoken by a true racist.

Hva vet du om hvorfor de vil flytte? Aldri tenkt på at de kanskje har familie i store byer, som har flyttet dit før dem? Og om di så synes plassen de bor på er kjedelig, hvorfor er det så galt i å flytte til en større plass med mer tilbud? Nordmenn gjør det hver dag.

Lenke til kommentar
Spoken by a true racist.

Hva vet du om hvorfor de vil flytte? Aldri tenkt på at de kanskje har familie i store byer, som har flyttet dit før dem? Og om di så synes plassen de bor på er kjedelig, hvorfor er det så galt i å flytte til en større plass med mer tilbud? Nordmenn gjør det hver dag.

 

 

Jammen så fint, kan ikke du starte din egen storby med deg og masse innvandrere, da?

Jeg mener at det er direkte latterlig å ha rømt fra et grusomt land med krig, hvor mange av deres nærmeste ikke greide å komme seg unna, for så å klage over at stedet de kom til, hvor de FIKK eget hus, de hadde mat, varme og ikke minst trygghet, var for kjedelig? DET er det som gjør meg kvalm!

For all del, du kan skape ditt eget land med deg og innvandrere for min del, JEG mener vi har nok! Den dagen nordmenn er undertallig i Norge, og innvandrere har tatt over, håper jeg faen meg du angrer på at du vil ha flere.

 

Han sier at innvandrere ikke burde få lov til å flytte på seg?!

 

Tosk, det sa jeg så absolutt ikke. LES ORDENTLIG, FORSTÅ ORDENTLIG før du uttaler deg!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Slapp heller av med personangrepene!

 

Forøvrig har man vel fritt valg til hvor man bosetter seg så lenge man står for den kostnaden selv. Om noen synes egen hjemplass er toppen, så forhindrer ikke det at andre ikke synes det samme. Dessuten kan det være at folk trekker sammen fordi de tilhører samme kultur. Så vidt meg bekjent så har vi nordmenn lagd oss noen slike ghettoer rundt omkring i verden selv.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Slapp heller av med personangrepene!

 

Forøvrig har man vel fritt valg til hvor man bosetter seg så lenge man står for den kostnaden selv. Om noen synes egen hjemplass er toppen, så forhindrer ikke det at andre ikke synes det samme. Dessuten kan det være at folk trekker sammen fordi de tilhører samme kultur. Så vidt meg bekjent så har vi nordmenn lagd oss noen slike ghettoer rundt omkring i verden selv.

 

:thumbup:

 

 

Får så være, jeg liker ikke at folk påstår jeg har sagt ting jeg ikke har sagt.

Jeg bare synes det er ufyselig hvordan mennesker som har levd i absolutt grusomhet, og måtte RØMME fra sitt eget land skal kreve og kreve fra oss, når alt vi gjør er å hjelpe.

Det er NORDMENN som har det verre i vårt eget land enn det div. innvandrere har.

Det handler ikke om at ingen skal få lov til å flytte på seg, det handler om å være så misfornøyd med den tryggheten den norske stat tilbyr, at de krever overflytting til et mer "spennende" sted.

Hvis alle samler seg i f.eks Oslo, flere forskjellige kulturer som kanskje ikke tolererer hverandre, så kan det gå VELDIG bra til slutt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ravenous:

Jeg synes du svartmaler situasjonen. Hva med å snu det hele på hodet?

Innvandrere føler seg så frie her at de oppfører seg som oss!?

 

Vi har et flott land og det skal vi ikke være redde for å dele litt med andre. Husk at vi er bare 4,5 millioner innbyggere. Så plass har vi godt med. At vårt system ikke er så perfekt at ingen ikke kan utnytte det er også en sannhet,

men vi bør tenke oss grundig om før vi endrer på det i vesentlig grad. 

 

Gammelt ordtak: Før du bygger en mur bør du tenke over hva du murer inne og hva du murer ute.

 

:yes:

Lenke til kommentar
Ravenous:

Jeg synes du svartmaler situasjonen. Hva med å snu det hele på hodet?

Innvandrere føler seg så frie her at de oppfører seg som oss!?

 

Vi har et flott land og det skal vi ikke være redde for å dele litt med andre. Husk at vi er bare 4,5 millioner innbyggere. Så plass har vi godt med. At vårt system ikke er så perfekt at ingen ikke kan utnytte det er også en sannhet,

men vi bør tenke oss grundig om før vi endrer på det i vesentlig grad.

 

Gammelt ordtak: Før du bygger en mur bør du tenke over hva du murer inne og hva du murer ute.

 

:yes:

 

Den situasjonen med familien som syntes stedet var så kjedelig, at de ville flytte, er noen år gammel. Da hadde de kun bodd i Norge i et halvt år, eller noe.

Selvfølgelig skal folk få flytte på seg, noen er jo nesten som nordmenn å regne. Jeg synes bare det er grusomt å være så misfornøyd, når det ikke burde være grunn til det. Jeg tipper det er mange som ville vært storfornøyd med å få eget hus, og såpass mye hjelp. Det er ikke alle nordmenn som har det like godt som mange innvandrere, faktisk.

Men jeg skjønner hva du mener med å svartmale situasjonen, jeg ville bare prøve å få frem hva jeg EGENTLIG mente om det med flyttinga.

Har ingenting med plass å gjøre, såklart har vi plass nok.

 

Men noe som ER "svart" (ja, jeg er jo rasist med den uttalelsen også) er kriminaliteten. Den er det vel ingen som kan forsvare?

Det vil jeg gjerne se...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du sjekker tallene som statistisk sentralbyrå har på kriminalitet så oppdager du at innvandrere ikke skiller seg så meget ut fra oss. Vil også opplyse om at da vi selv var innvandrere til USA så lå vi nordmenn skyhøyt på statistikker over there. Så det er kanskje helt naturlig at "vi" som innvandrere bemerker oss der før vi blir helt assimilerte.

 

Vi kan jo heller da snakke litt om hva hver og en av oss kan gjøre for at våre "fremmede" skal føle seg enda mere velkommen. Har du for eksempel pleid noen som helst omgang med innvandrere? Og i så fall hva opplevde du da?

 

:)

Lenke til kommentar
Hvis du sjekker tallene som statistisk sentralbyrå har på kriminalitet så oppdager du at innvandrere ikke skiller seg så meget ut fra oss. Vil også opplyse om at da vi selv var innvandrere til USA så lå vi nordmenn skyhøyt på statistikker over there. Så det er kanskje helt naturlig at "vi" som innvandrere bemerker oss der før vi blir helt assimilerte.

 

Vi kan jo heller da snakke litt om hva hver og en av oss kan gjøre for at våre "fremmede" skal føle seg enda mere velkommen. Har du for eksempel pleid noen som helst omgang med innvandrere? Og i så fall hva opplevde du da?

 

:)

 

Jada, det har jeg. Har selv gått i klasse på ungdomsskolen med noen innvandrere, og de var kjempehyggelige. Vennlige, spøkefulle ungdommer som gjerne ville være venner med oss og passe inn i klassen.

Møtte på en av de for ikke så lenge siden, hyggelig gjensyn.

MEN så har jeg også opplevd "motsiden". "Overlegne" innvandrere som bare snakka dritt om Norge. De fikk for lite penger, kulturen vår var helt fucka (f.eks norske jenter var bare horer, og gikk kledd som de var det også), alt for kaldt osv... Det var ekstremt lite hyggelig, og jeg tror det er sånne folk som bidrar til økt kriminalitet.

Skal ikke skjære alle over en kam her, men med en slik holdning til vårt land og vår kultur, så må man undre seg.

det er SLIKE innvandrere jeg ikke vil ha i landet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvis du sjekker tallene som statistisk sentralbyrå har på kriminalitet så oppdager du at innvandrere ikke skiller seg så meget ut fra oss. Vil også opplyse om at da vi selv var innvandrere til USA så lå vi nordmenn skyhøyt på statistikker over there. Så det er kanskje helt naturlig at "vi" som innvandrere bemerker oss der før vi blir helt assimilerte.

 

Vi kan jo heller da snakke litt om hva hver og en av oss kan gjøre for at våre "fremmede" skal føle seg enda mere velkommen. Har du for eksempel pleid noen som helst omgang med innvandrere? Og i så fall hva opplevde du da?

 

:)

 

Jada, det har jeg. Har selv gått i klasse på ungdomsskolen med noen innvandrere, og de var kjempehyggelige. Vennlige, spøkefulle ungdommer som gjerne ville være venner med oss og passe inn i klassen.

Møtte på en av de for ikke så lenge siden, hyggelig gjensyn.

MEN så har jeg også opplevd "motsiden". "Overlegne" innvandrere som bare snakka dritt om Norge. De fikk for lite penger, kulturen vår var helt fucka (f.eks norske jenter var bare horer, og gikk kledd som de var det også), alt for kaldt osv... Det var ekstremt lite hyggelig, og jeg tror det er sånne folk som bidrar til økt kriminalitet.

Skal ikke skjære alle over en kam her, men med en slik holdning til vårt land og vår kultur, så må man undre seg.

det er SLIKE innvandrere jeg ikke vil ha i landet.

 

Hvorfor bry seg om sutringen til disse negative innvandrerne da? Du sier jo at du har hatt endel positive opplevelser. La disse heller bestemme kvaliteten på innvandrerne.

 

Dessuten så hører i hvert fall jeg mere sutring fra norske nordmenn enn innvandrete. Sjekk ikke minst hva som skrives på dette forumet!

 

:yes:

Lenke til kommentar
Hvis du sjekker tallene som statistisk sentralbyrå har på kriminalitet så oppdager du at innvandrere ikke skiller seg så meget ut fra oss. Vil også opplyse om at da vi selv var innvandrere til USA så lå vi nordmenn skyhøyt på statistikker over there. Så det er kanskje helt naturlig at "vi" som innvandrere bemerker oss der før vi blir helt assimilerte.

 

Vi kan jo heller da snakke litt om hva hver og en av oss kan gjøre for at våre "fremmede" skal føle seg enda mere velkommen. Har du for eksempel pleid noen som helst omgang med innvandrere? Og i så fall hva opplevde du da?

 

:)

 

Jada, det har jeg. Har selv gått i klasse på ungdomsskolen med noen innvandrere, og de var kjempehyggelige. Vennlige, spøkefulle ungdommer som gjerne ville være venner med oss og passe inn i klassen.

Møtte på en av de for ikke så lenge siden, hyggelig gjensyn.

MEN så har jeg også opplevd "motsiden". "Overlegne" innvandrere som bare snakka dritt om Norge. De fikk for lite penger, kulturen vår var helt fucka (f.eks norske jenter var bare horer, og gikk kledd som de var det også), alt for kaldt osv... Det var ekstremt lite hyggelig, og jeg tror det er sånne folk som bidrar til økt kriminalitet.

Skal ikke skjære alle over en kam her, men med en slik holdning til vårt land og vår kultur, så må man undre seg.

det er SLIKE innvandrere jeg ikke vil ha i landet.

 

Hvorfor bry seg om sutringen til disse negative innvandrerne da? Du sier jo at du har hatt endel positive opplevelser. La disse heller bestemme kvaliteten på innvandrerne.

 

Dessuten så hører i hvert fall jeg mere sutring fra norske nordmenn enn innvandrete. Sjekk ikke minst hva som skrives på dette forumet!

 

:yes:

 

 

Hehe, ja er mye rart her...

Sutring fra negative innvandere, ja... Synd det er flere som deler disse opplevelsene. Uansett, sutre gjør folk uansett, stort sett nada er godt nok ;)

Jeg hadde nok vært fornøyd om kriminaliteten hadde gått ned, er den som irriterer meg mest.... Undrer liksom litt over hvordan det hadde stått i dag om ikke vi hadde tatt imot så mange innvandrere. Selvsagt ikke for å gi dem skylda for alt, men det er ikke til å stikke under en stol at en god del av kriminalitet utført i Norge er gjort av innvandrere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvis du sjekker tallene som statistisk sentralbyrå har på kriminalitet så oppdager du at innvandrere ikke skiller seg så meget ut fra oss. Vil også opplyse om at da vi selv var innvandrere til USA så lå vi nordmenn skyhøyt på statistikker over there. Så det er kanskje helt naturlig at "vi" som innvandrere bemerker oss der før vi blir helt assimilerte.

 

Vi kan jo heller da snakke litt om hva hver og en av oss kan gjøre for at våre "fremmede" skal føle seg enda mere velkommen. Har du for eksempel pleid noen som helst omgang med innvandrere? Og i så fall hva opplevde du da?

 

:)

 

Jada, det har jeg. Har selv gått i klasse på ungdomsskolen med noen innvandrere, og de var kjempehyggelige. Vennlige, spøkefulle ungdommer som gjerne ville være venner med oss og passe inn i klassen.

Møtte på en av de for ikke så lenge siden, hyggelig gjensyn.

MEN så har jeg også opplevd "motsiden". "Overlegne" innvandrere som bare snakka dritt om Norge. De fikk for lite penger, kulturen vår var helt fucka (f.eks norske jenter var bare horer, og gikk kledd som de var det også), alt for kaldt osv... Det var ekstremt lite hyggelig, og jeg tror det er sånne folk som bidrar til økt kriminalitet.

Skal ikke skjære alle over en kam her, men med en slik holdning til vårt land og vår kultur, så må man undre seg.

det er SLIKE innvandrere jeg ikke vil ha i landet.

 

Hvorfor bry seg om sutringen til disse negative innvandrerne da? Du sier jo at du har hatt endel positive opplevelser. La disse heller bestemme kvaliteten på innvandrerne.

 

Dessuten så hører i hvert fall jeg mere sutring fra norske nordmenn enn innvandrete. Sjekk ikke minst hva som skrives på dette forumet!

 

:yes:

 

 

Hehe, ja er mye rart her...

Sutring fra negative innvandere, ja... Synd det er flere som deler disse opplevelsene. Uansett, sutre gjør folk uansett, stort sett nada er godt nok ;)

Jeg hadde nok vært fornøyd om kriminaliteten hadde gått ned, er den som irriterer meg mest.... Undrer liksom litt over hvordan det hadde stått i dag om ikke vi hadde tatt imot så mange innvandrere. Selvsagt ikke for å gi dem skylda for alt, men det er ikke til å stikke under en stol at en god del av kriminalitet utført i Norge er gjort av innvandrere.

 

 

Jeg velger å poste hele debatten vår fordi jeg har en mening om at den er bevegende og utviklende for begge parter.

 

Kriminalitet er et problem ja, men problemet er vårt og ikke innvandrernes sitt.

 

Hva med å spørre seg: Hvor hadde vi stått hvis vi ikke hadde noen som vi raskt kunne skaffet til veie som tok seg av våre drittjobber? Hvem skulle holde åpningstider som både du og jeg finner umenneskelige bare for at vi skal kunne sette våre tannebisser i en velsmakende kebab? Hvem skulle introdusert alle disse velsmakende råvarene som vi finner i innvandrersjapper? Hvem skulle ha lavere priser i sine butikker enn innvandrersjapper? Hvem andre enn den hyggeligste damen i verden som svarer meg når jeg trenger en pizza kunne kommet fra et annet land enn Algerie?

 

Tenk positivt, så skal du se det ordner seg!

;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Hvis du sjekker tallene som statistisk sentralbyrå har på kriminalitet så oppdager du at innvandrere ikke skiller seg så meget ut fra oss. Vil også opplyse om at da vi selv var innvandrere til USA så lå vi nordmenn skyhøyt på statistikker over there. Så det er kanskje helt naturlig at "vi" som innvandrere bemerker oss der før vi blir helt assimilerte.

 

Vi kan jo heller da snakke litt om hva hver og en av oss kan gjøre for at våre "fremmede" skal føle seg enda mere velkommen. Har du for eksempel pleid noen som helst omgang med innvandrere? Og i så fall hva opplevde du da?

 

:)

 

Jada, det har jeg. Har selv gått i klasse på ungdomsskolen med noen innvandrere, og de var kjempehyggelige. Vennlige, spøkefulle ungdommer som gjerne ville være venner med oss og passe inn i klassen.

Møtte på en av de for ikke så lenge siden, hyggelig gjensyn.

MEN så har jeg også opplevd "motsiden". "Overlegne" innvandrere som bare snakka dritt om Norge. De fikk for lite penger, kulturen vår var helt fucka (f.eks norske jenter var bare horer, og gikk kledd som de var det også), alt for kaldt osv... Det var ekstremt lite hyggelig, og jeg tror det er sånne folk som bidrar til økt kriminalitet.

Skal ikke skjære alle over en kam her, men med en slik holdning til vårt land og vår kultur, så må man undre seg.

det er SLIKE innvandrere jeg ikke vil ha i landet.

 

Hvorfor bry seg om sutringen til disse negative innvandrerne da? Du sier jo at du har hatt endel positive opplevelser. La disse heller bestemme kvaliteten på innvandrerne.

 

Dessuten så hører i hvert fall jeg mere sutring fra norske nordmenn enn innvandrete. Sjekk ikke minst hva som skrives på dette forumet!

 

:yes:

 

Du må tenke litt, det er fleir nordmenn enn invandrarar, derfor blir nordmenn meir hørt.

Men eg seie ikkje at innvandrarar sutrar meir enn nordmenn, det veit eg ikkje noko om.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...