Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789
Klart vi skal ha åpne grenser, noe annet er ren fascisme.

 

Alle mennesker har rett til å flytte fritt. Arbeidstillatelse bør utstedes innen en uke ved søknad. Homo sapiens er homo sapiens uansett hvor vi er født.

 

At noen har fått gratis utdannelse og masse gjenstander i Norge gjør en ikke mer verdt enn andre. Tvert imot gjør det en selv kun mer priviligiert på andres bekostning.

 

Det er paranoid psykotisk å drive å definere mennesker som "de" og "dem" og tillegge "de" og "dem" negative trekk. Og det er rasisme, og straffbart med inntil 2 års fengsel. Dette fordi slik hets mot folkegrupper ikke bare er ærekrenkelse av en person, som også er straffbart, men av en hel folkegruppe - dvs. tusenvis eller til og med milliarder av mennesker. Rasisme er i ytterste konsekvens oppfordring til vold mot vår egen rase (homo *sapiens*).

 

Å ikkje åpne grenensene er at man er diktator og stjele makta med vold xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg tykkjer det er forkasteleg. her i noreg sitt me nordbuar og diskuterar kor mange millionar me skal bruke på ein vatnfontene til pynt eller kor mangen dollars me skal gje der og der og ditt og datt. og fjasar og masar og alle klagar og alle vil hapengar til ditt og datt.

medan ein stor del av resten av verda svoltar i hel eller døyr i krig.

befolkningstalet i noreg er på veg nedover og det kan bli krise, men i staden for å ta inn folk frå andre stader av verda (som er overbefolka) oppmuntrar ein heller folk til å få flerie ungar og vente på det og ikkje ta inn fleire folk.

fy faen ass det er jabla egoistisk at eg kjennar det i hjarterota ass :mad:

 

og alle innvandrarane som kjem frå feks krigsramma land eller sånn burde få psykologhjelp grattis

Lenke til kommentar
eg tykkjer det er forkasteleg. her i noreg sitt me nordbuar og diskuterar kor mange millionar me skal bruke på ein vatnfontene til pynt eller kor mangen dollars me skal gje der og der og ditt og datt. og fjasar og masar og alle klagar og alle vil hapengar til ditt og datt.

medan ein stor del av resten av verda svoltar i hel eller døyr i krig.

 

Det er strengt talt ikke min skyld at griske ledere og korrupsjon gjør at folk i andre land sulter. Det er heller ikke min skyld at de kriger med hverandre. Hvorfor skulle det så være mitt ansvar å rydde opp etter galskapen?

Lenke til kommentar
eg tykkjer det er forkasteleg. her i noreg sitt me nordbuar og diskuterar kor mange millionar me skal bruke på ein vatnfontene til pynt eller kor mangen dollars me skal gje der og der og ditt og datt. og fjasar og masar og alle klagar og alle vil hapengar til ditt og datt.

medan ein stor del av resten av verda svoltar i hel eller døyr i krig.

 

Det er strengt talt ikke min skyld at griske ledere og korrupsjon gjør at folk i andre land sulter. Det er heller ikke min skyld at de kriger med hverandre. Hvorfor skulle det så være mitt ansvar å rydde opp etter galskapen?

 

Skyld og ansvar er ikke det samme, det er to vesentlig forskjellige ting. Har man et moralsk ansvar for å hjelpe mennesker i andre land som har det dårlig er det du bør spørre deg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nei, ikke så lenge at de selv er med på å opprettholde korrupsjon og ledere som stikker av med hele fløteboksen.

 

En ganske grov forenkling. Føler du at du er med og opprettholder et SV-styre her i landet i kraft av å være innbygger? Og at du derfor bør bære ansvaret for hva SV-foretar seg? Og norge er et demokrati, der muligheten for påvirkning relativt sett er stor.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er delaktig i at de som sitter i regjering faktisk styrer her i landet ja. Hadde jeg engasjert meg litt mer så kunne jeg kanskje overbevist folk om at tullingene som styrer nå ikke burde få fortsette i neste periode. Problemet er bare at folk har glemt løgnene når neste valgflesk kommer. Min apati gjør at jeg får skylde meg selv for at jeg ikke får de jeg ønsker på stortinget.

Lenke til kommentar

Det tragiske er at så og si alle produktene vi bruker her i Norge hadde ikke eksistert hvis det ikke var for de fattige i verden.

 

Det er vel verdt å tenke over at f.eks. Cubus, Vic, Dressmann, Lindex og H&M benytter seg av barnearbeid, og at resten i beste fall kommer fra sweat shops i Sør-Amerika eller Kina.

 

At metaller i elektronikken og maskiner kommer fra gruver der folk dør unge av skade, gifter eller ulykker. At bestikket, porseleenet etc. også kan være laget av barnearbeid. At kjemikalier kan ha komponenter fra U-land. At gullet og diamentene nesten garantert er fra gruver der folk dør unge av skader, gifter og ulykker.

 

At mye av frukten, sjokoladen, kaffen, teen etc. kommer fra steder der folk bor i blikkskur og får kreft og fødselsmisdannelser av sprøytemidler.

 

At Norge er en av verdens største våpeneksportører, spesielt innenfor ammunisjon.

 

At norsk oljesektor alene står for 3% av verdens CO2 utslipp, til tross for at vi er 0,06% av verdens befolkning.

 

At hvis folk på jorden skulle leve slik nordmenn i gjennomsnitt lever ville vi trengt 4.5 jordkloder.

 

Med andre ord folk burde ha dårlig samvittighet for livsstilen sin, noe annet er ren sosiopati.

Endret av NTD
Lenke til kommentar
Jeg er delaktig i at de som sitter i regjering faktisk styrer her i landet ja. Hadde jeg engasjert meg litt mer så kunne jeg kanskje overbevist folk om at tullingene som styrer nå ikke burde få fortsette i neste periode. Problemet er bare at folk har glemt løgnene når neste valgflesk kommer. Min apati gjør at jeg får skylde meg selv for at jeg ikke får de jeg ønsker på stortinget.

 

med mindre du er en stortingspolitiker har du så å si ingenting du skulle ha sagt. Jeg nekter å tro at du kunne endre noe som helst av det som har noe vekt for samfunnet. Selvom du velger ett parti som står noelunde for noe av det samme du står for, så betyr det ikke at de kommer til å utføre det. Tvert imot, partiene er kjent som regel for å ikke innfri løftene sine.

Lenke til kommentar
Det tragiske er at så og si alle produktene vi bruker her i Norge hadde ikke eksistert hvis det ikke var for de fattige i verden.

 

Det er vel verdt å tenke over at f.eks. Cubus, Vic, Dressmann, Lindex og H&M benytter seg av barnearbeid, og at resten i beste fall kommer fra sweat shops i Sør-Amerika eller Kina.

 

At metaller i elektronikken og maskiner kommer fra gruver der folk dør unge av skade, gifter eller ulykker. At bestikket, porseleenet etc. også kan være laget av barnearbeid. At kjemikalier kan ha komponenter fra U-land. At gullet og diamentene nesten garantert er fra gruver der folk dør unge av skader, gifter og ulykker.

 

At mye av frukten, sjokoladen, kaffen, teen etc. kommer fra steder der folk bor i blikkskur og får kreft og fødselsmisdannelser av sprøytemidler.

 

At Norge er en av verdens største våpeneksportører, spesielt innenfor ammunisjon.

 

At norsk oljesektor alene står for 3% av verdens CO2 utslipp, til tross for at vi er 0,06% av verdens befolkning.

 

At hvis folk på jorden skulle leve slik nordmenn i gjennomsnitt lever ville vi trengt 4.5 jordkloder.

 

Med andre ord folk burde ha dårlig samvittighet for livsstilen sin, noe annet er ren sosiopati.

 

Norsk oljesektor var også på topp 10 på produksjon av olje i verden, så det er ikke rart at det er noen utslipp også. Du vet at det er CO2-utslipp forbundet med slik produksjon?

 

Er det galt at vi tjener penger på våpenproduksjon? Kan ikke se noe galt med det jeg.

 

Det finnes sprøytemidler som ikke gir slike negative effekter, at man velger å bruke gifter som har sterke negative effekter på menneskene som arbeider med det er ikke min feil og heller ikke mitt ansvar. Jeg kan dessverre ikke fortelle produsentene av appelsiner hva de skal sprøyte appelsinene sine med.

 

Jeg kjøper ikke porselen eller kjeramikk, de få gangene jeg har kjøpt noe slikt så har jeg vært påpasselig med å kjøpe varer som er laget i Norge. Nettopp fordi at jeg ikke ønsker å støtte barnearbeid.

 

Jeg kjøper aldri gull og edelstener da jeg ikke ser noen funksjon med dem. Jeg går aldri med smykker og nekter å betale mye for noe som egentlig ikke er fint bare for at noen har bestemt at gull er pent. Diamanter er dyre ene og alene fordi at de er sjeldne, det finnes etterlikninger som er minst like fine, som ikke utvinnes fra gruver hvor folk lider. At folket i slike gruver lider er heller ikke min sak, at arbeiderne der ikke kjemper for sine rettigheter er ikke mitt problem. Vi har rettigheter her i landet fordi vi har lavere korrupsjonsrater, folk streiker hvis de ikke får det som de vil, vi stiller krav til sikkerhet osv. At arbeidere i utlandet ikke gjør det samme er strengt talt ikke min business.

 

Jeg vet ikke hvor du vil med dette, men jeg må si at jeg er litt forundret. Vi har det ikke godt her i Norge fordi at vi har hatt utallige kolonier og slaver fra Afrika. Vi har det godt fordi vi er en nasjon av hardt arbeidende folk som har skutt gullfuglen ved å eksportere fisk og olje.

 

Hvordan foreslår du at man skal hjelpe arbeidere i Nigeria? I ett land som er gjennomkorrupt? Hvor alle som lever i landet er med på å opprettholde korrupsjonen og dermed sin egen levestandard? Hadde alle nektet å betale bestikkelser så hadde systemet gått i stå - først DA kan vi få til en positiv utvikling i u-land. Uten å få bukt med korrupsjonen så blir det ingen løsning.

 

Jeg er delaktig i at de som sitter i regjering faktisk styrer her i landet ja. Hadde jeg engasjert meg litt mer så kunne jeg kanskje overbevist folk om at tullingene som styrer nå ikke burde få fortsette i neste periode. Problemet er bare at folk har glemt løgnene når neste valgflesk kommer. Min apati gjør at jeg får skylde meg selv for at jeg ikke får de jeg ønsker på stortinget.

 

med mindre du er en stortingspolitiker har du så å si ingenting du skulle ha sagt. Jeg nekter å tro at du kunne endre noe som helst av det som har noe vekt for samfunnet. Selvom du velger ett parti som står noelunde for noe av det samme du står for, så betyr det ikke at de kommer til å utføre det. Tvert imot, partiene er kjent som regel for å ikke innfri løftene sine.

 

De få partiene som har fått prøve seg er kjent for det ja.

Lenke til kommentar

Supert med innvandrere sålenge de er arbeidsfør og villig til å arbeide. Trenger flere par med hender for å kunne få skattelette, kuttet avgifter, økt offentlig etterspørsel (utbygging) osv - uten at det bare skaper inflasjon i Norge. Kort sagt har Norge for få folk og for mye penger.

 

Enten kan vi slippe inn flere habile arbeidere og gi dem jobb, eller så kan vi prøve å reversere 1.4 barns trenden å lage et babyboom før etterkrigsbarna går inn i pensjon og begynner å leve på oljefondet. Norge er egentlig ganske genialt rent finanspolitisk, sender jo penger til u-land som en slags internasjonal omfordelings politikk og får bedre handelsbalanse slik. Trodde vi gav den u-lands hjelpen uten "skjulte" motiver jeg, liker oss bedre etter jeg fant ut at det ikke er tilfellet.

 

Men, flere innvandrere sålenge de er villig til å arbeide og tjene til livets opphold

Lenke til kommentar
Som opposisjon så har du ikke mulighet til å få gjennomslag for din politikk, det vet du like godt som meg. :)

 

Problemet er at de som har flertall ikke holder det de lover, opposisjonen har ingen reell mulighet til å gjennomføre noe som helst, da de er avhengig av støtte fra alle de andre.

Men de har full mulighet for å stemme slik de faktisk lovet i valgkampen og i partiprogrammene, enten de sitter i posisjon eller opposisjon. Løftebrudd er ikke noe bedre fordi om du sitter i opposisjon. At de så antagelig som oftest blir nedstemt av flertallet er en helt annen sak.

 

Når jeg stemmer Venstre så er det ikke fordi jeg tror de har så store muligheter til å få gjennomført ting, men fordi jeg er enig i det de står for. (I store trekk.) Da er det greit at de faktisk fører den politikken i praksis også, enten de er i regjering eller ikke.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Av samme årsak gir ikke jeg min stemme til Venstre, ehrm ... av motsatt årsak? Du forstår hvor jeg vil. Jeg kan ikke huske at FrP har brutt så mange av sine løfter, i alle fall ikke som jeg har fått med meg. At de ikke har fått gjennomslag for sin politikk pga av en massiv sammensvergelse fra venstresiden er en helt annen sak. :)

Lenke til kommentar
Av samme årsak gir ikke jeg min stemme til Venstre, ehrm ... av motsatt årsak? Du forstår hvor jeg vil. Jeg kan ikke huske at FrP har brutt så mange av sine løfter, i alle fall ikke som jeg har fått med meg. At de ikke har fått gjennomslag for sin politikk pga av en massiv sammensvergelse fra venstresiden er en helt annen sak. :)

 

Hovedproblemet er egentlig ikke brudd på enkeltløfter i seg selv (selv om det er ganske tåplig det også, egentlig er bare det å garantere noe bare man kommer inn i regjering nærmest å klassifisere som løftebrudd, da man sjelden kan gi noen garanti for noe før man kjenner omstendighetene). men at partiene i for liten grad stemmer etter føringene gitt i partiprogrammet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Av samme årsak gir ikke jeg min stemme til Venstre, ehrm ... av motsatt årsak? Du forstår hvor jeg vil. Jeg kan ikke huske at FrP har brutt så mange av sine løfter, i alle fall ikke som jeg har fått med meg. At de ikke har fått gjennomslag for sin politikk pga av en massiv sammensvergelse fra venstresiden er en helt annen sak. :)

 

Har tenkt å stemme FRP jeg også, men i senere tid har jeg insett at hvis FRP kom til makten ville de måte bryte mange løfter og/eller skakkjøre økonomien over tid. Slik jeg ser det i alle fall..

 

Mer høyremann jeg nå, de har FRP tendenser i moderasjon - selv om ingen ønsker noen revolusjon til å begynne med. Men Norge er vel bortimot perfekt nå, med unntak av litt mer omfordeling. Ikke fordi jeg ikke føler de rike bør få beholde pengene sine, men for netto nasjonalprodukt så er omfordelingen bra

Lenke til kommentar
Krav:

-Kunne norsk

-Holde seg etter våre regler, og ikke prøve å lage sine egne regler.

 

-Gjør de noen form for kriminalitet ala biltyveri raid som det forgår mye av, eller drap,grov vold eller voldttekt- Burde de kastes ut av landet øyeblikkelig.

Og at disse enkle ordene ikke skalkunne være "lov" å fremme, er for undertegnede helt sinnsvakt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...