Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er resultatet av integrasjon..

 

Det er dette også :cool:

Nei, det er et resultat av manglende integrasjon. Og enkeltinnlegg på et forum beviser ingen ting. Jeg kan fort finne innlegg fra dette forumet - spesielt om jeg leter i moderators søplekasse - som er langt værre og som er skrevet av etniske nordmenn.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Du glemmer å nevne at gutten i dette søskenparet er en kjeltring. Det sto faktisk nevnt i flere av de artiklene jeg leste om dette søskenparet. Jeg synes ærlig talt at det er på sin plass at de deporteres. Utlendinger som ikke klarer å følge de lover og regler vi har i Norge har ikke vist seg tilliten verdig og fortjener å deporteres.

 

At noen snakker dårlig norsk eller har problemer med psyken er ikke noen unnskyldning for å rave rundt å drepe sine medmennesker. I slike saker så er det også på sin plass å deportere forbryteren. (Slik at ingen prøver å være morsom, merk at det her er snakk om innvandrere.)

 

Det visste jeg ikke, men det rettferdiggjør ikke at søstra også skal bli deportert.

Sa jeg at dårlig norsk og psykiske problemer var en unnskyldning? Nei, jeg sa at det norske byråkratiet imponerer meg når de som overhodet ikke er klare for å slippes ut i samfunnet slippes ut, mens de som er, ikke.

Lenke til kommentar
Det som heller er poenget er at de som er uegnet til å ferdes ute blandt normale mennesker ikke skulle fått være her i det hele tatt. :)

Det er et godt poeng. Hørte dere om den somaleren som hadde blitt utvist fra Norge i 2002, men som er her enda og har rukket både å banke opp og nå sist skyte en annen somalier mitt i Oslo? Det er Norge på sitt beste!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Nå gir utlendingslovens paragraf 29 allerede anledning til å utvise slike. Slik det også nå er vedtatt i saken mot Abbas Butt. Om søsteren skal måtte svi for brorens eventuelle ugjerninger (han er ikke dømt for noe ennå) er et annet spørsmål. Edit: Problemet i den saken er at det ikke er derfor de utvises.

 

At det ikke har skjedd i en del saker kan skyldes byråkratisk sendrektighet, eller at sakene faller inn under lovens unntaksbbestemmelse:

 

Utvisning etter første ledd bokstav a, b, c, e og f besluttes ikke dersom det i betraktning av forholdets alvor og utlendingens tilknytning til riket vil være et uforholdsmessig tiltak overfor utlendingen selv eller de nærmeste familiemedlemmene.

 

Eller man kan tro det skyldes snillisme fra myndighetene, men de har nå faktisk forsøkt å hive ut Butt og søsteren i flere år, men er tidligere blitt stoppet av rettsvesenet.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Du forutsetter at det er byråkratene som er ansvarlig for elendigheten her i landet. Det er det jo fristende å anta at de ofte er, men ikke nødvendigvis i alle slike saker. Da er det viktig at vi ser på problemene i de ulike sakene, og tar en reell debatt om problemene og løsningene. Det er ikke sikkert det er så enkelt som at vi "kan, men velger å ikke gjøre det."

 

Skal vi finne løsninger som fungerer må vi vite hvor skoen faktisk trykker, og ikke bare si at Norge er dumme/dumsnille/whatever...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det som heller er poenget er at de som er uegnet til å ferdes ute blandt normale mennesker ikke skulle fått være her i det hele tatt. :)

Mange av dem kommer fra land hvor det er mye uro, selv om alle ikke har flyktningstatus så sier flyktningskonvesjonen at man ikke har lov til å sende folk tilbake til deres opprinnelige hjemland hvis det ikke er trygt.

Lenke til kommentar
USA løser dette ved å deportere utlendinger, de gjør det faktisk hver eneste dag. Hvorfor er Norge mer bundet av slike avtaler enn våre venner over dammen?

Det er ikke snakk om det samme. USA hiver heller ikke ut flyktninger i strid med flyktningekonvensjonen. Derimot hiver de gjerne ut innreisende (immigranter) som de mener ikke oppfyller kravene til oppholdstillatelse.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det verste eg ser på gata er idiot amrikansk etterlignings gjengane som går på gata.

Trur dei er så kule, men eigentleg er stor idiotar.

Det er ein av grunnane til at eg ikkje vil ha innvandrarar, men det er jo eigentleg ikkje deira feil, men idiot programma som går på MTV eller noko lignande.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Moderator har fjernet et personangrep og et svar på dette. Ta ballen, ikke mannen, så slipper vi sånt og dere slipper å få innlegg slettet.

 

De slettede postene diskuterte også et annet poeng som forsåvidt var interessant, og som gjerne må postes på nytt. Det gjelder forskjellene mellom amerikansk og europeisk innvandringspolitikk.

 

Reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...