Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

...

 

"Et menneske med hvit hud kommer vandrene oppover veien" Ser dessverre ikke noe rasisisk i denne setningen.

Hvorfor det er slikt at negere blir så aggresive når noen påpeker at dem er farget er noe jeg aldri kommer til å forstå.

 

Vel, så trenger ikke nordmenn integrering med....Norge? Jeg er nok hvit, men det er ikke det det dreier seg om.

De som kaller nordmenn for diverse saker og ting er som regel de som ikke er integrerte og hører kun negative ting om nordmenn gjennom "forsørgeren" eller mannen i familien som syns at nordmenn er noen forbanna syndere hele gjengen og at ungene skal ikke på noen måte kontakte nordmenn.

 

dessverre så er jeg "filosof" av naturen, jeg pleier faktisk å tenke over hvorfor ting er som de er, og ikke sier "Få dem ut herfra, jeg orker ikke å tenke på det, jeg vil bare ha dem ut herfra".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789
"Et menneske med hvit hud kommer vandrene oppover veien" Ser dessverre ikke noe rasisisk i denne setningen.

Hvorfor det er slikt at negere blir så aggresive når noen påpeker at dem er farget er noe jeg aldri kommer til å forstå.

 

Fordi at dei trur at dei er bedre og at dei derfor ikkje kan tillate oss å sei fargen deira, fordi den er heilag.

 

Lurar på om eg hadde fått erstattning vis nokon hadde sakt jævla kviting til meg :hmm:

Lenke til kommentar
"Et menneske med hvit hud kommer vandrene oppover veien" Ser dessverre ikke noe rasisisk i denne setningen.

Hvorfor det er slikt at negere blir så aggresive når noen påpeker at dem er farget er noe jeg aldri kommer til å forstå.

 

Fordi at dei trur at dei er bedre og at dei derfor ikkje kan tillate oss å sei fargen deira, fordi den er heilag.

 

Lurar på om eg hadde fått erstattning vis nokon hadde sakt jævla kviting til meg :hmm:

 

Fordi de aller fleste fargede i Norge har opplevd å bli diskriminert eller mobbet pga hudfarge i Norge. Det blir som om du trekker fram en ting som en hvit nordmann har blitt mobbet for, det er ikke godt for noe.

 

Ved å insistere på retten til å kalle folk negere, så bidrar dere samtidig til å gjøre integreringen vanskeligere. Fargede vil aldri føle seg som nordmenn, så lenge de skal bli kalt svartinger av alle etniske nordmenn.

Lenke til kommentar
Litt farger og krydder til diskusjon. ;)

http://stavrum.nettblogg.no/

Statistikk er desverre erfaringsmessig tapt på mange i denne typen diskusjoner. Man "har hørt" at vi oversvømmes av asylsøkere, og da spiller det ingen rolle om det er sant eller ikke. Dette diagrammet viser hva Stavrum snakker om: Asylsøkerne er en forsvinnende liten andel av befolkningstilveksten. Bortsett fra 1500 somaliere på et år, er det ingen gruppe som vokser med mer enn noen hundre.

 

Derimot har vi en betydelig arbeidsinnvandring nå, hvilket er naturlig når økonomien går så det suser. Polakker og tyskere er de store innvandrergruppene nå. Og så er det fortsatt en betydelig andel norske nordmenn fra Norge som henter seg gifteemner fra Russland, Thailand og Fillipinene, faktisk kommer det flere postordrebruder til landet enn flyktninger for tiden.

 

fig-2008-02-21-04.gif

 

Edit: Kilde er SSB.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
"Et menneske med hvit hud kommer vandrene oppover veien" Ser dessverre ikke noe rasisisk i denne setningen.

Hvorfor det er slikt at negere blir så aggresive når noen påpeker at dem er farget er noe jeg aldri kommer til å forstå.

 

Fordi at dei trur at dei er bedre og at dei derfor ikkje kan tillate oss å sei fargen deira, fordi den er heilag.

 

Lurar på om eg hadde fått erstattning vis nokon hadde sakt jævla kviting til meg :hmm:

 

Fordi de aller fleste fargede i Norge har opplevd å bli diskriminert eller mobbet pga hudfarge i Norge. Det blir som om du trekker fram en ting som en hvit nordmann har blitt mobbet for, det er ikke godt for noe.

 

Ved å insistere på retten til å kalle folk negere, så bidrar dere samtidig til å gjøre integreringen vanskeligere. Fargede vil aldri føle seg som nordmenn, så lenge de skal bli kalt svartinger av alle etniske nordmenn.

 

Du veit vel at det er nordmenn som nesten har blitt drept av negerar og slikt fordi dei er kvite??

Det er og mange som blir mobba fordi dei er kvite, spesielt dei som går på "innvandrar-skular".

 

Så eg trur det går begge veiar.

Lenke til kommentar
Fordi de aller fleste fargede i Norge har opplevd å bli diskriminert eller mobbet pga hudfarge i Norge. Det blir som om du trekker fram en ting som en hvit nordmann har blitt mobbet for, det er ikke godt for noe.

 

Ved å insistere på retten til å kalle folk negere, så bidrar dere samtidig til å gjøre integreringen vanskeligere. Fargede vil aldri føle seg som nordmenn, så lenge de skal bli kalt svartinger av alle etniske nordmenn.

 

Du veit vel at det er nordmenn som nesten har blitt drept av negerar og slikt fordi dei er kvite??

Det er og mange som blir mobba fordi dei er kvite, spesielt dei som går på "innvandrar-skular".

 

Så eg trur det går begge veiar.

At et fåtall negere ikke klarer å oppføre seg, gir deg ikke rett til å gi resten kollektiv skyld. Rasisme i Norge går begge veier, men det gjør ikke rasisme mot mørkhudete mer legitim.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Fordi de aller fleste fargede i Norge har opplevd å bli diskriminert eller mobbet pga hudfarge i Norge. Det blir som om du trekker fram en ting som en hvit nordmann har blitt mobbet for, det er ikke godt for noe.

 

Ved å insistere på retten til å kalle folk negere, så bidrar dere samtidig til å gjøre integreringen vanskeligere. Fargede vil aldri føle seg som nordmenn, så lenge de skal bli kalt svartinger av alle etniske nordmenn.

 

Du veit vel at det er nordmenn som nesten har blitt drept av negerar og slikt fordi dei er kvite??

Det er og mange som blir mobba fordi dei er kvite, spesielt dei som går på "innvandrar-skular".

 

Så eg trur det går begge veiar.

At et fåtall negere ikke klarer å oppføre seg, gir deg ikke rett til å gi resten kollektiv skyld. Rasisme i Norge går begge veier, men det gjør ikke rasisme mot mørkhudete mer legitim.

 

Nei, men han eg svarte på fekk det til å høres ut som om det berre gjekk ein vei.

Så eg skulle berre sei det til han.

Lenke til kommentar
"Et menneske med hvit hud kommer vandrene oppover veien" Ser dessverre ikke noe rasisisk i denne setningen.

Hvorfor det er slikt at negere blir så aggresive når noen påpeker at dem er farget er noe jeg aldri kommer til å forstå.

 

Fordi at dei trur at dei er bedre og at dei derfor ikkje kan tillate oss å sei fargen deira, fordi den er heilag.

 

Lurar på om eg hadde fått erstattning vis nokon hadde sakt jævla kviting til meg :hmm:

 

Fordi de aller fleste fargede i Norge har opplevd å bli diskriminert eller mobbet pga hudfarge i Norge. Det blir som om du trekker fram en ting som en hvit nordmann har blitt mobbet for, det er ikke godt for noe.

 

Ved å insistere på retten til å kalle folk negere, så bidrar dere samtidig til å gjøre integreringen vanskeligere. Fargede vil aldri føle seg som nordmenn, så lenge de skal bli kalt svartinger av alle etniske nordmenn.

 

Jeg vil gjerne ha en statistikk på at alle negere i Norge blir diskriminert pga hudfarge. Hvis det er slikt at man blir diskriminert for å påpeke at en mørkhudet er mørkhudet så har nok alle nordmenn blitt diskriminert for å være hvite også.

Når jeg var på ferie i spania og kom hjem sa alle at jeg hadde blitt så brun i huden, skal det også gå under rasismekategorien? Jeg tok det hvertfall som en positiv tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Litt farger og krydder til diskusjon. ;)

http://stavrum.nettblogg.no/

 

Dette er ikke et problem i det hele tatt; Polakker er europere, har liknende kultur, gjør nytte for seg og er vanligvis flinkere til å lære seg norsk enn ikke-vestlige innvandrere. Merkelig nok vil en del av hyklerske ikke-vestlige innvandrere at vi skal kaste ut Polakkene som er en viktig grunn til at byggebransjen i Norge kan holde det gående.

Lenke til kommentar
Vil de? Det må du gjerne dokumentere. De eneste jeg har hørt kritisere polsk arbeidskraft er LO, som av forståelige grunner er redd for konkurranse og lønnsdumping.

 

Geir :)

 

Vel, det var en sak om innvandring i VG hvor flere kjente innvandrer-politikere snakket om fordelene ved å begrense noe av innvandringen, inntrykket jeg satt igjen med var at polakkene som ble nevnt av poltikerne var de som burde kuttes på mens temaet om hentebruder til pakistanere og andre muslimer ble feiet under teppet.

 

Edit: Søkte etter artikkelen men siden jeg ikke husker navnet på den finner jeg den ikke. ;)

Lenke til kommentar
vell, statistikken er hva du gjør den til. Her en en annen: http://www.ssb.no/innvandring/

 

ssb det også. Poenget er vel også at innvandrere fra ikkevestlige land får flere barn også noe som gjør at etnisk norske, med tilsvarende utvikling, kommer i mindretall.

Du linker bare til "forsiden" på innvandringsstatistikken. Det blir man ikke mye klokere av.

 

Med mindre man som meg har ork og interesse og graver i statistikkene. Da finner vi følgende om dette emnet:

 

Innvandrerbefolkningen har høyere fruktbarhetstall, men øker den samlede for hele befolkningen bare fra 1,76 til 1,83. Selv blant første generasjonsinnvandrekvinner ligger tallet på 2,4, dog høyere i grupper fra den tredje verden.

 

Blant første generasjons innvandrekvinner som innvandret som voksne fra Asia, Afrika og Latin-Amerika, er fruktbarhetstallet 3,5, men blant de som innvandret fra de samme verdensdeler som barn er den bare 2,2. Blant de gruppene som har bodd her lengst er tallen nokså lik de etnisk norske: Iranske kvinner har et fruktbarhetstall på 1,6, og indiske kvinner på 1,8.

 

Høye fødselstall er altså ikke etnisk betinget, og fødselstallene "normaliseres" når innvandrerbefolkningen blir integrert.

 

Et godt eksempel ser du i dette diagrammet: Mens pakistanske kvinner som innvandret som voksne en fruktbarhetsrate som er nær 3 ganger befolkningen som helhet, er den for de som innvandret som barn bare 50% over, og de som er født her i landet av pakistanske foreldre har akkurat samme fødselsraten som snittet av befolkningen. Årsaken er åpenbar: Mens de voksne pakistanske kvinnene kom til landet med hjemlandets skikker og aldri ble skikkelig integrert, har deres barn fått smaken på det moderne liv. Pakistanske jenter ønsker å jobbe og bli selvstendige, ikke være fødemaskiner.

 

fig-2006-10-10-05.gif

 

Det er altså ikke noe i tallene som tyder på en innvandrerbasert befolkningseksplosjon, tvert om. Alt tyder på at innvandrerne adopterer norske vaner på dette området.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
TWFA: Jeg siktet til diagrammet nederst på siden ;)

Jeg vet det. Det er det første bildet man kommer til. Og et litt dumt diagram fordi økningen i de andre landene "dytter" den tredje verden oppover og får det til å se ut som om de står for all økningen. Men det er tildels et optisk bedrag. Hadde de hatt uavhengige linjer så hadde trenden sett mye flatere ut. Hvilket ikke betyr at innvandrerbefolkningen ikke vokser, men det er ikke sikkert at den vokser rett til himmels slik diagrammet gir inntrykk av.

 

Men det gjelder altså å grave i bakgrunnsmaterialet før man trekker konklusjoner.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Han snakket utmerket norsk etter seks år, og tok tydeligvis det han kunne få av strøjobber for å bli en del av samfunnet.

 

Men myndighetene foretrekker altså at han skal kunne sendes hjem på dagen når og hvis det en gang blir mulig. Så i seks år har han gått som sosialhjelpsmottager og ligget det norske samfunnet til byrde, når han egentlig ønsker å jobbe og tjene til sitt eget opphold.

 

Det er rett og slett meningsløst at vi ikke kan tilby de som faktisk vil jobbe og bli gode og ærlige borgere en sjans til å gjøre det. Etter seks år, for ikke å snakke om 13, må vi vel kunne si at en person har vist seg tilliten og oppholdstillatelsen verdig...

 

Geir :)

 

Akkurat dette synes jeg er helt utrolig når det kommer til det norske byråkratiet. Vi hører ofte om mennesker som han du nevner, søskenparet som hadde bodd i Norge hele livet sitt og andre som bidrar/vil bidra til samfunnet som enten står i fare for å bli sendt hjem eller som ikke får oppholdstillatelse. Samtidig er det mange som ikke er klare for å komme ut i det norske samfunnet (dårlig norsk, dårlig psykisk helse, etc.) som likevel gjør det, for eksempel somalieren som begikk "trikkedrapet". Blir like oppgitt hver gang jeg hører om slike saker.

 

Du glemmer å nevne at gutten i dette søskenparet er en kjeltring. Det sto faktisk nevnt i flere av de artiklene jeg leste om dette søskenparet. Jeg synes ærlig talt at det er på sin plass at de deporteres. Utlendinger som ikke klarer å følge de lover og regler vi har i Norge har ikke vist seg tilliten verdig og fortjener å deporteres.

 

At noen snakker dårlig norsk eller har problemer med psyken er ikke noen unnskyldning for å rave rundt å drepe sine medmennesker. I slike saker så er det også på sin plass å deportere forbryteren. (Slik at ingen prøver å være morsom, merk at det her er snakk om innvandrere.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...