Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Send de til det landet de drar på ferie og sender penger til, nemmelig hjemmlandet.

 

WAY TO GO!

 

Og hvorfor det? Klarer du å svare på hvorfor de sender penger til hjemmlandet? Det er nesten så jeg vil be en moderator om å stenge tråden. Det er blitt en "Få de vekk herfra ellers blir alle nordmenn brune og det vil vi jo ikke fordi vi liker ikke folk med brunfarge og vil ikke være som de"-tråd.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe imot hudfargen.

Det jeg har noe imot er at en betydelig anndel av de ikke jobber.

Se på hasj-farmene som blir avdekket, jeg blir sjokert hver gang jeg leser at det en er med vietnamesisk bakgrund som er tat. Not!

 

ikke du nei, men trådstarteren.

 

Mestparten som kommer hit har som regel en forsørger, som er som regel en mann. Det er nok han som jobber, mens resten av familien lever av det. Det er nok ikke helt 100% sant at de ikke jobber. Det er minst en som jobber.

 

Og om det er en hel familie som ikke jobber, er fordi de ikke har noe klart mål foran seg. De flyttet fra livet sitt, det er ikke alltid lett å begynne på nytt, særlig når du ikke kjenner hverken kulturen eller språket. Derfor henger de løst i løfta uten å gjøre noe, det er fordi de ikke har mål (les: noe å gjøre). Men det er kanskje vanskelig å forstå, det er mye lettere å si "få dem vekk" og ikke tenke mer på det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Jeg har ikke noe imot hudfargen.

Det jeg har noe imot er at en betydelig anndel av de ikke jobber.

Se på hasj-farmene som blir avdekket, jeg blir sjokert hver gang jeg leser at det en er med vietnamesisk bakgrund som er tat. Not!

 

ikke du nei, men trådstarteren.

 

Mestparten som kommer hit har som regel en forsørger, som er som regel en mann. Det er nok han som jobber, mens resten av familien lever av det. Det er nok ikke helt 100% sant at de ikke jobber. Det er minst en som jobber.

 

Og om det er en hel familie som ikke jobber, er fordi de ikke har noe klart mål foran seg. De flyttet fra livet sitt, det er ikke alltid lett å begynne på nytt, særlig når du ikke kjenner hverken kulturen eller språket. Derfor henger de løst i løfta uten å gjøre noe, det er fordi de ikke har mål (les: noe å gjøre). Men det er kanskje vanskelig å forstå, det er mye lettere å si "få dem vekk" og ikke tenke mer på det.

 

Har eg nokon gang sat noko om hudfargar???

Ein innvandrar e ein person fra eit anna land vis du ikkje veit det, han/ho kan vere fra sverge og like vell vere ein innvandrar.

Lenke til kommentar
En ting mangler, Integrering!

Invandrerne må gjøre nytte for seg, ikke bare sitte på asylmotat.

Men selvfølgelig, det finnes slike fra det norske folk også, som ikke bidrar med noe-

Nå sitter ikke "innvandrerne" på asylmottak fordi de ønsker det slik, men fordi de ikke gis mye reelle valg. Det er for lettvint å si at innvandrere ikke "vil" integreres, når problemstillingen ofte er at vi ikke lar dem. Siterer meg selv fra en annen tråd i fjor sommer:

 

Vi traff en asylsøker i ferien i en tilsvarende situasjon. Han kan ikke sendes hjem i overskuelig fremtid, det har utlendingsdirektoratet vedgått, men han får ikke oppholdstillatelse, og dermed heller ikke betalt jobb. Uten jobb får han ikke bolig, og bor fremdeles på asylmottak. Uten jobb og bolig ville han ikke stifte familie, noe han ellers ønsket seg.

 

Han snakket utmerket norsk etter seks år, og tok tydeligvis det han kunne få av strøjobber for å bli en del av samfunnet.

 

Men myndighetene foretrekker altså at han skal kunne sendes hjem på dagen når og hvis det en gang blir mulig. Så i seks år har han gått som sosialhjelpsmottager og ligget det norske samfunnet til byrde, når han egentlig ønsker å jobbe og tjene til sitt eget opphold.

 

Det er rett og slett meningsløst at vi ikke kan tilby de som faktisk vil jobbe og bli gode og ærlige borgere en sjans til å gjøre det. Etter seks år, for ikke å snakke om 13, må vi vel kunne si at en person har vist seg tilliten og oppholdstillatelsen verdig...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Han snakket utmerket norsk etter seks år, og tok tydeligvis det han kunne få av strøjobber for å bli en del av samfunnet.

 

Men myndighetene foretrekker altså at han skal kunne sendes hjem på dagen når og hvis det en gang blir mulig. Så i seks år har han gått som sosialhjelpsmottager og ligget det norske samfunnet til byrde, når han egentlig ønsker å jobbe og tjene til sitt eget opphold.

 

Det er rett og slett meningsløst at vi ikke kan tilby de som faktisk vil jobbe og bli gode og ærlige borgere en sjans til å gjøre det. Etter seks år, for ikke å snakke om 13, må vi vel kunne si at en person har vist seg tilliten og oppholdstillatelsen verdig...

 

Geir :)

 

Akkurat dette synes jeg er helt utrolig når det kommer til det norske byråkratiet. Vi hører ofte om mennesker som han du nevner, søskenparet som hadde bodd i Norge hele livet sitt og andre som bidrar/vil bidra til samfunnet som enten står i fare for å bli sendt hjem eller som ikke får oppholdstillatelse. Samtidig er det mange som ikke er klare for å komme ut i det norske samfunnet (dårlig norsk, dårlig psykisk helse, etc.) som likevel gjør det, for eksempel somalieren som begikk "trikkedrapet". Blir like oppgitt hver gang jeg hører om slike saker.

Lenke til kommentar
Det er driiitkaldt og snø. Et menneske med mørk hud kommer vandrende oppover veien. Finn feilen.

 

-Jævla neger. Norge er ikke deres land. Dere må ut av Norge, var noe av det vitner oppfattet av tiraden kvinnen kom med.

 

Siden vi er så glad i vg/dagblad, http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/23/530397.html

 

Sjokkerende likhet mellom de 2 poengene/påstandene som ble presentert her, syns du ikke?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Har eg nokon gang sat noko om hudfargar???

Ja, i går kveld:

 

Dei forsvinner til ein ting som heiter mulatt

 

Ein innvandrar e ein person fra eit anna land vis du ikkje veit det, han/ho kan vere fra sverge og like vell vere ein innvandrar.

Men de blir vi ikke mulatter av...

 

Geir :)

 

Da må eg ha misforstått kva det er :hmm:

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Det er driiitkaldt og snø. Et menneske med mørk hud kommer vandrende oppover veien. Finn feilen.

 

-Jævla neger. Norge er ikke deres land. Dere må ut av Norge, var noe av det vitner oppfattet av tiraden kvinnen kom med.

 

Siden vi er så glad i vg/dagblad, http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/23/530397.html

 

Sjokkerende likhet mellom de 2 poengene/påstandene som ble presentert her, syns du ikke?

 

Det er jo ikkje deira land og neger er jo ikkje stykt å vere, så trur ho ikkje fekk så masse ut av den utalelsen.

Lenke til kommentar
Det er driiitkaldt og snø. Et menneske med mørk hud kommer vandrende oppover veien. Finn feilen.

 

-Jævla neger. Norge er ikke deres land. Dere må ut av Norge, var noe av det vitner oppfattet av tiraden kvinnen kom med.

 

Siden vi er så glad i vg/dagblad, http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/23/530397.html

 

Sjokkerende likhet mellom de 2 poengene/påstandene som ble presentert her, syns du ikke?

 

Det er jo ikkje deira land og neger er jo ikkje stykt å vere, så trur ho ikkje fekk så masse ut av den utalelsen.

 

med mindre du sliter med å se hvordan det virkelig ser ut, så skal jeg tygge det her for deg:

 

- Det er jævla diskriminerende og nedverdigende. Det får han til å føle seg uønsket og det er direkte støtende. Du så heller ingenting gærnt med "Jævla neger"?

 

- Du syns heller ikke "Du tilhører ikke her" -hintet er støtende og ekskluderende?

 

 

Dobbeltmoral her syns jeg. De fleste i den tråden krever integrering og tilpasningsdyktighet når de selv ikke lar folk i det hele tatt PRØVE å integrere seg før de får "jævla neger" eller "Et menneske med mørk hud kommer vandrende oppover veien. Finn feilen." i ansiktet.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Merkelig hvor mye du visste om denne saken, skulle nesten tro det var deg det handlet om. Uansett hvis du tar gnålingen til en hysterisk 77-år gammel dame så personlig, så synes jeg egentlig at du er litt hårsår. Har opplevd mange av dem igjennom min levetid og dem gjør alt de kan for å såre deg på værst tenkelig måte.

 

Dobbeltmoral her syns jeg. De fleste i den tråden krever integrering og tilpasningsdyktighet når de selv ikke lar folk i det hele tatt PRØVE å integrere seg før de får "jævla neger" eller "Et menneske med mørk hud kommer vandrende oppover veien. Finn feilen." i ansiktet

 

Her prøver du igjen å legge all skyld på dårlig integrering på etnisk norske og gi oss skyldfølese for at det går så dårlig. Innvandrere er like flinke til å bruke ord som "potet" og "bleiking" på nordmenn, som også kan oppfattes like støtende som "jævla neger". Neger, potet og bleiking er heller ikke et negativt ord i seg selv, men blir det når du puttet ord som "jævla" forran.

 

"Et menneske med hvit hud kommer vandrene oppover veien" Ser dessverre ikke noe rasisisk i denne setningen.

Hvorfor det er slikt at negere blir så aggresive når noen påpeker at dem er farget er noe jeg aldri kommer til å forstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...