Gå til innhold

Vil du ha fleir invandrarar?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Her er eit stort spørsmål som eg vil ha besvart: Vil DU ha meir invandrarar i Norge?

1/10 av Norge sin befolkning altså ca 400 000 er invandrarar.

Begyner ikkje det å bli i det meste laget eller skal vi berre opne landegrensene heilt for alle som vil busette seg her?

Vis det forsetter slik er det ingen norske her om kanskje 150 år.

Er det slik vi vil ha det?

(Eg er imot det som du sikkert ser)

Sei di meining :)

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke imot invandrere, men jeg synes godt vi burde hatt MYE strengere krav for å ta dem inn... Det burde være en grunn for norge å ta dem inn (altså at de kan bidra med noe), og jeg mener at de burde bli tvunget til å lære litt mer norsk før de kommer...

Er litt for mange som kommer inn uten utdanning, og som bare er til bry (sorry for at jeg sier det, men det er altså min mening)...

Lenke til kommentar
er ikke imot invandrere, men jeg synes godt vi burde hatt MYE strengere krav for å ta dem inn... Det burde være en grunn for norge å ta dem inn (altså at de kan bidra med noe), og jeg mener at de burde bli tvunget til å lære litt mer norsk før de kommer...

Er litt for mange som kommer inn uten utdanning, og som bare er til bry (sorry for at jeg sier det, men det er altså min mening)...

Det er det samme jeg mener

Lenke til kommentar
Her er eit stort spørsmål som eg vil ha besvart: Vil DU ha meir invandrarar i Norge?

1/10 av Norge sin befolkning altså ca 400 000 er invandrarar.

Beggynner ikkje det å bli i det meste laget eller skal vi berre opne landegrensene heilt opp for alle som vil busette seg her?

Er det slik vi vil ha det?

(Eg er imot det som du sikkert ser)

Sei di meining :)

De fleste kommer jo ulovligt allikavel.

Lenke til kommentar

Jeg synes i hvert fall vi burde sørge for å holde alle våre norske borgere innenfor landets grenser og ikke slippe dem løs på intetanende utlendinger.

Nei til utvandring!

Etter utenlandske media å dømme er vi jo en gjeng av økonomisk kriminelle pedofile ranere hele gjengen. Nei, vi må innse at vi bare utgjør en promille av planetens befolkning og ikke forvente at alle andre skal bli som oss bare fordi vi slår oss ned der og synes det er best å gjøre det på den "norske måten". Vi får holde oss til vår olje og fisk og fisk i olje, så lenge det går.

Lenke til kommentar

Vi kunne godt hatt mange flere invandrere i landet en det vi har i dag, men uten et skikket tilbud mener jeg det bare vil føre negative ting med seg... Og når vi i tillegg fratar deres identitet og river deres kultur i stykker på grensen så har de lite å støtte seg til i vårt kalde land

Lenke til kommentar

Synes det er på tide at vi roer oss ned med å slippe inn flere innvandrere, hvertfall fra midtøsten og afrika og fokuserer på dem vi allerede har her. Det burde bli stilt strengere krav og kriminelle som ikke har norsk statsborgerskap burde bli sendt hjem.

Lenke til kommentar

Innvandringspolitikken så langt er et underlig kapittel i norsk historie.

På ett eller annet tidspunkt ble det ansett som et viktig gode å mangfoldiggjøre Norge etnisk og kulturelt. Dette var på den tiden da "fargerikt fellesskap" ble brukt uten ironi. Hvorfor dette plutselig ble politisk mote, er et veldig godt spørsmål: Jeg tror det dels skyldes god, gammeldags naivitet, ispedd en viss overlegenhet: Norge skulle være et generøst land og hjelpe stakkarene fra utlandet. Og når innvandrerne først kom hit, skulle de vel gå storøyde rundt og se at Norge sannelig var et godt land med en fin kultur, og gjøre sitt beste for å passe inn. Jeg tror ikke det var mange som hadde den ringeste forståelse for at mange av innvandrerne kanskje slettes ikke var interessert i å legge av seg normene og kulturen fra sitt gamle hjemland. Og i det ligger en overvurdering av Norge og en undervurdering av innvandrernes kulturelle bakgrunn.

En uheldig politisk linje fører ikke alltid til uheldige konsekvenser med én gang; det tar gjerne litt tid. Muligens er vi kommet dit hen idag. Det er blitt temmelig klart at det er en viss polarisering og segregering i samfunnet, med såkalte innvandrerskoler, innvandrerstrøk og innvandrergjenger. Og statistikken viser også forskjeller på det som før var nordmenn, men som i dag er "etniske nordmenn," og innvandrere. Fargerikt? Ja. Fellesskap? Vel..

Nå skal en ikke svartmale. Mange innvandrere klarer seg utmerket, og gjør en god innsats for Norge. Men det er et ubestridelig faktum at vi - for å si det mildt - ikke har fått det rosenrøde, utopiske samfunnet som politikerne på 80- og 90-tallet må ha sett for seg. Og dette er begynt å bli klart de siste årene.

Så har en da også de siste årene fått en del intellektuelle, skarpe kritikere av innvandrings- og integreringspolitikken. I og for seg er dette glimrende, men synd at det kom så sent, før man besluttet å endre Norges etniske og kulturelle sammensetning så drastisk: Demokratiet fungerer dårlig når alle skal være enige, og når de som måtte finne på å være uenige, utpekes som suspekte. Heldigvis er vi forbi det stadiet, det er illustrerende at den godeste multi-kulti-forkjemperen Hylland-Eriksen visstnok beklaget seg over at innvandringsskepsis ikke lenger var forbeholdt de "brune".

Det som er synd med Norges mangelfulle innvandrings- og integreringspolitikk, er dels at den skaper problemer for Norge. Men et annet aspekt er viktig, og kanskje mer relevant for denne tråden: Man må akseptere at det finnes en grense for hvor stor innvandrerandel Norge kan ha uten for store problemer. Da får en spørsmål om når denne grensen nås. Etter det tidspunktet må en stramme kraftig inn, med det resultat at mange som trenger hjelp - de ekte flyktningene - ikke får asyl, mens vi har en haug med lykkejegere, "økonomiske flyktninger" som allerede har fått innpass takket være vår "generøse" holdning.

Lenke til kommentar
Innvandringspolitikken så langt er et underlig kapittel i norsk historie.

Finnes det i det hele tatt noe land som har en innvandringspolitikk som du mener Norge burde adoptere istedenfor det vi har nå? Finnes det noe land som ikke har "innvandrerproblemer"?

Og bare for å ha nevnt det: Norge er et land som i perioder har sett store deler av befolkningen reise til utlandet som "økonomiske lykkejegere" fordi det ikke var noe håp for dem her hjemme.

Lenke til kommentar

Hvor er det du regner med at over 4 millioner etniske nordmenn skal forsvinne iløpet av de neste årene? Eller er du bekymret for at nordmenn vil blande seg med innvandrerne? Sånn jeg ser det er det ikke noe stort problem om Ola Nordmann blir hakket brunere, så lenge vestlige sekulære prinsipper preger politikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...