Gå til innhold

Trenger forslag til hva jeg skal ha i en gym time på 1 og 5minutter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har bestemt at jeg skal ha Nordli testen den gymtimen, jeg er så heldig å få styre like før påske. Men jeg trenger mer, no som alle kan gjøre. Men allikevel nesten skal få dem til å blø ut av munnen!

Jeg går i 10.klasse!

BTW timen er 1TIME og 5minutter

Noe som er forferdelig tungt er noe som heter "up to six"

Oppvarming:

1. Alle løper først 1/3 av lengden i gymsalen, så løper de tilbake der de starta. Så løper de halvparten og tilbake der de starta. Så løper de hele en gang til slutt, det gjentar seg 6 ganger.

Hoveddel:

2. Ballspill.

- Hvis du tar basketball da så kan du ha en stafett hvor det er f.eks. 4 lag og første lage til og sprette balen gjennom hele gymsalen og tilbake har vunnet.

Etter et par stafetter av den typen tar dere en kamp på f.eks. 5 minutter. Del inn i fire lag der også så alle får være med i kampen, hver kamp kan være på 5 minutter. Mens de andre har kamp kan resten jogge rundt i gymsalen på sidelinja.

Avsluttning

3. Uttøying: viktig med god uttøyelse av armer og bein etter den timen. Gymlærern din vet garantert om noen fine måte å tøye ut armer og bein.

Lykke til med timen!

Lenke til kommentar

Styrketrening!

Oppvarming:

Dere går 2 og 2 sammen.

Øvelse 1 - dere holder hverandre på skuldrene og skal prøve å tråkke på motstanderen sine føtter

Øvelse 2 - dere skal prøve å ta hverandre på rompa

Øvelse 3 - dere skal prøve å ta hverandre på leggen

Øvelse 4 - dere skal prøve å slå hverandre på skuldre og kinn, ikke hardt

Øvelse 5 - gå ned i pushupstilling og prøv å ta hverandre på hendene

Øvelse 6 - samme som 5 bare at dere skal prøve å få motstanderen til å falle ved å dra vekk hendene

Så til hoveddelen:

Du deler inn gymsalen inn i forskjellige poster. Elevene fordeler seg jevnt ut over alle sammen. Hver elev utfører øvelsen i 30 sek, 30 sek pause, 30 sek, før h*n går videre til neste. Alt styrt av deg.

Eksempler på poster:

Post 1 - Hoppetau

Post 2 - Hopping over en benk

Post 3 - Løping på sjukkass

Post 4 - Push ups

Post 5 - Trening av dips, bruk den store benken som kan senkes fra taket.

Post 6 - Situps med bena i ribbeveggen, ryggen på gulvet

Post 7 - Leggtrening i ribbeveggen

Post 8 - 2 sammen løfter en benk opp og ned over hodet

Post 9 - Stå på alle fire og hev høyre arm og venstre ben samtidig, og motsatt

Post 10 - To personer ligger i situpsstilling tå mor tå og tar situps med en medisinball som de gir til hverandre

Post 11 - Hold en medisinball over hodet/bak nakken og bøy deg ned, akkurat som når du setter deg på en stol. Benpress uten maskin.

Husk musikk.

Avsluttning:

Tøyeøvelser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...