Gå til innhold

Tips til musikk som starter rolig og bygger seg oppover til en heavy/metal/bråkete sang!

Simenrf

Anbefalte innlegg

Hei;) I begynnelsen av timen i klassen skal alle ta med seg musikk, rolig musikk! Men vil gjerne overraske dem litt, med en sang som starter rolig og plutselig blir mer og mer rockete! Noe sånt! Hvis dere skjønner hva jeg mener!!

Har dere noen sånne sanger? Sleng dem på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er litt kjedelig, teit og barsnlig humor... selv om tenåringen i meg på sett og hvis forstår deg.

Uansett, hva med å ta med musikk som er rolig, men samtidig veldig hard? Det blir jo faktisk ikke feil.

Her vil jeg anbefale Sunn O))). Hvis nok bare høres ut som statisk støy på en typisk dårlig stereoboks(som er det jeg har sett på skoler mest.) På mer større annlegg høres det ut som et slags musilalsk jordskelv. :)

Ellers så kan du prøve Slomo som er treeeeeg eksperimentell musikk.

Ellers så er Thorns - Vortex rolig veldig lenge og så blir litt mer fart(og mye mer bråk) på. Finner videon her:

Veldig stemmnignsfull. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opeth - Dirge for November -> fra to minutter akustisk klimpring til death metal. Tenker noen rynker litt på nesa..

Liquid Tension Experiment - Freedom of Speech -> åpner med rolig pianomelodi, musikken blir gradvis mer og mer intens og ender opp i en fantastisk progmetal-låt. Høy flinkisfaktor, mye soloer, generelt ganske "bråkete" for folk flest.

Jeg hadde gått for LTE. Opeth er kanskje mer brøling, men LTE er mer "mas". Den har ikke engang vokalist, bare det er i seg selv nok til å irritere vettet av mange.

Dessuten er det en dritbra låt. ;)

Endret av JLa
Lenke til kommentar

Bruk Recoil du, om du får tak i. Et eller annet fra albumet "Liquid". Det er ikke bare som du spør om og går fra rolig til mer heavy, det er også flere utrolig forstyrrende tekster på flere av låtene. "Breathcontrol" og "Want" kan anbefales, eller strengt tatt alle med Nicole Blackman som vokalist. Hun er også vokalist på hele "Dead Inside"-albumet av "The Golden Palominos".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...