Gå til innhold

Problem med falske abbonomenter opprettet mitt navn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et ganske alvorlig problem, som jeg selv ironisk nok ikke har noe skyld i.

Noen har fått for seg det at å opprette abbonomenter i mitt navn er veldig morro. Det begynte uskyldig for ca 2 måneder siden, da jeg fikk post av telenor som gratulerte meg så mye med nytt abbonoment. Men, jeg hadde aldri bestilt dette abbonomentet. Dagen etter kom det en regning på over 400kr. Jeg ringte straks Telenor og fikk rettet opp i feilen. Jeg ble satt over til svindel avdelingen og de kanselerte straks abbonomentet, å jeg skulle selvfølgelig se vekk i fra regningen. Jeg gikk deretter ned til Politiet for å anmelde. De kunne selvfølgelig ikke gjøre noe for å hjelpe.

To uker etterpå kom det nok et brev, samme innholdet. Jeg ringte igjen, de kanselerte. Så skjedde det IGJEN! Jeg ringte nok en gang, de kanselerte. Nå har det vært stille i ca en måned. Men i går fikk jeg brev fra Tele2, Netcom og Telenor som gratulerer meg så mye med nytt abbonoment. Og i dag fikk jeg en splitter ny TELEFON som jeg har bestilt! Jeg har selvsagt ikke bestilt noe av dette, og jeg begynner virkelig å bli veldig oppgitt. Hva skal jeg gjøre?

Det er tydlig at noen har fått tak i mitt personnummer og oppretter abbonomenter i mitt navn. Jeg har ingen fiender som jeg vet om, som ville gjort noe sånt som dette. Jeg har heller ikke en sinna eks eller lignende. Det hele er et stort mysterium for meg, men jeg begynner å bli rimelig lei.

Er det noen som kan hjelpe? Det virker som opperatørene er helt handlingslamma for hva som skjer.

Alle svar mottas med stor takk.

Endret av Micx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring når noe gjorde dette med meg var at NetCom ikke gadd å hjelpe, politiet var heller ikke så intresserte.

Men det du må er bare å få ting sperret samt anmelde forholdene. Vil operatørene ha telefonen tilbake så be de om å legge ut for porto. Eller kanskje lever den til politiet som bevismatriale eller noe, he he.

Lenke til kommentar

Det du også kan gjøre er å ta kontakt med operatørene, og be de legge en sperre på dit fødselsnr, slik at det ikke kan opprettes nye abb på deg...

De vil kunne forklare deg fremgangsmåten for å få fjernet dette i ettertid.

Funket greit for meg i en lignende sak, der fol bestilte div varer på div nettbutikker i mitt navn...

Lenke til kommentar

Om du har mistet noen form for legitimasjon er det kanskje noen som går ut henter ut telefoner på navet ditt, mange forhandlere er sløve på og se nøye på legitimasjonen til folk. Ikke forhandler som også må dekke utgiftene i slike saker ? Eller de taper vel kanskje bare telefonen de gir ut .

Lenke til kommentar

hadde verdt greit for meg om jeg gikk i en buttik å kjøpte ny mobil i et annet navn en mitt å gikk derfra med en ny telefon for 1 kr å regninga på abonomanget til noen andre hehe.. men det er jo ikke lovlig så skal ikke gjøre det men syns priser på mobiler er sykt høye.. så får litt lyst av den grunn hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...