Gå til innhold

IR i Ms-dos?

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg lurte på om det er mulig å få Ir til å fungere i ms-dos?

Eg kunne tenkt å sette opp ei musikk maskin.

Veit om noen programer som skal la det gå greit å spille musikk formater i ms-dos.(uten at det hakker)

Det eg da kunne tenkt meg var å installere eit lcd-display i pc,sette inn noen større hardisker.

Kople datamaskina opp mot ein forsterker og noen høgtalarar.

Lage ein oppstartdiskett med eit vb script som begynner å kjøre med ein gang å opner *.exe fila til eit musikk program.Og deretter bare sjå på lcd-displayet kva sang eg spiller.Da slepper eg mus/tastatur/skjerm.

Håper det finst noen ir og ms-dos musikk avspillingsprogram som støtter dette..

Eventuelt Linux (da uten X)

Det er godt mulig at det ikkje vil fungere med ir i Ms-dos men,tenkte no eg skulle forhøre meg med dykk på formuet likavell :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei mamikk!

Takker for responsen.Som eg sa innledningsvis.Det trengte ikkje være Ms-dos kunne også være Linux etc.Grunnen til at eg tenkte på Ms-dos/Linux var at eg tenkte å lage ein mp3box(eventuelt andre format)på ein gamal pc 486sx66 (må no bruke den datakrafta ein har ,) )

Virkar som eit spennande prosjekt..

Skal ta og hente den gamle pcén hos foreldra mine :wink:

Så får eg sjå når eg får tid til å fullføre prosjektet..

Lenke til kommentar

Dette skal være fullt mulig i DOS. Har selv sett på en del slike løsninger. Det finns MP3 spillere til DOS hvor det finns plugin til å bruke infrarødt mottaker og plugin for å bruke LCD display som kobles til Serie eller paralell port.

Har lest en del om dette på http://www.mp3car.com, se på de som har lagd mp3 spillere til bil, der kan du nok finne programvaren du trenger og hvor du kan få kjøpt HW

MVH

Andreas Aulin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...